• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Kära någon vilken inledning på graviditeten jag fått. I onsdags började jag känna av att jag var dålig i halsen, torsdag fick jag dåliga luftrör och feber. Fredag var jag på närakuten och fick andas in Ventolin. Lördag var jag tokförkyld, inatt/morse vaknade jag av att jag hade ont i halsen och var så tjock i luftrören. Åkte till närakuten och fick andas mer ventolin. Sänkan hade gått upp från i fredags. Blev hänvisad till akuten där jag fick andas in andra grejer. Givetvis så steg febern idag igen. Troligen är det graviditeten som gör att jag är ännu sämre än vanligt i min förkylningsastma. Kära någon, vill bara bli frisk nu. Är helt slut men hemma iaf. Får se hur det går nu.
    Har fått mollipect utskrivet som förhoppningsvis löser upp slemmet i halsen så jag får bli frisk. Hoppas allt detta inte stört något annat viktigt nu. Är helt skakig av alla mediciner jag har fått.

• Cahela

Poussin & Curly: Tack ska ni ha! Jag är bättre idag men flåsig,hostig och ont i halsen fortfarande. Min man har nu fått feber över 39 grader så jag får ta hand om honom. Ska vara hemma tisdag och onsdag med.
    Hur är det med er tjejer?

• Cahela
    Poussin skrev 2011-04-11 21:29:09 följande:
    Skönt att du mår bättre, låter klokt att vara hemma tisdag & onsdag och vila upp dig!

Jag har tagit Puregon i 6 dagar, ska på VUL och ta blodprov på onsdag. Rätt nervös med tanke på hur dåligt det gick sist, men fortsätter tro på att det kommer gå bra så länge jag kan! Glad
    Ja, jag är då inte mycket bättre i luftrören, det är segt som tusan det här.

Varför tar du inte Menopur? Har du haft Puregon många gånger?
  • Cahela

Piken: jag vet inte med du, ring Linné så får du svar på en gång. Dom har ju dessutom långa köer nu på våren så det är nog bra att höra efter.

• Cahela
    Piken skrev 2011-04-12 16:17:32 följande:
    Sagt och gjort Cah!

Mailade kliniken och de ringde upp och sa att bara jag slutar amma så är det att köra på. Har haft regelbunden mens sedan december, aldrig haft så regelbunden tidigare ;) dock delammar jag än, så det måste jag sluta med, känns lite vemodigt, men något som jag ändå tänkt att göra. Prinsen min har en släng av mjölkproteinallergi m.m. vilket gör att jag inte kan äta allt som jag vill, och det är en anledning till att jag velat sluta amma när han är 6 månader och kommit igång med mat och accepterat den mjölkfria ersättningen.
    Har läst på någon annan tråd att man skulle ha vara "amningsfri" i 2-3 månader innan ett fet, men det kanske har att göra med om man fått mens eller inte. Någon som vet någon om detta??
    Ja, genast blev det mer allvar av detta, mer än jag hade tänkt mig. Lite läskigt att att prova igen. Ska prata med min man när han kommer hem och så måste vi bestämma oss om vi gör det innan sommaren eller efter. Fet har de tid för, när som helst, lät det som. Och jag vill förstås att de sätter in de båda äggen, men det kunde man inte få besked idag.
    Jag tror inte du ska lyssna så mycket på vad som skrivs på trådar om när man får göra FET, det skrivs så mycket på FL där saker är tagna ur sin helhet. Har du frågor så ring Linné, dom svarar ju på allt direkt! Sen vet jag inte om olika kliniker har olika krav men kör på vad Linné säger. Får jag fråga hur det kommer sig att du vill göra FET redan nu? Jag själv skulle göra försök ganska omgående efter alla turer jag har varit med om.
    Ja, det är nog så att frysförsök har dom tid för men IVF-försök kräver mer planering och tid av dom.
  • Cahela
    Helena och Axel skrev 2011-04-12 17:05:27 följande:
    Hej!

En liten rapport från besök på CvL idag. Var på vul och fick se en liten böna med ett tickande hjärta. Så nu ska jag försöka njuta lite mitt i allt illamående. Är så glad att det gick vägen, idag och alla tidigare gånger vi varit där, tjejen innan oss idag gick därifrån gråtandes.
    Grattis Helena och Axel! Då kan ni känna er lite lättade nu då. Glad

Usch, stackars tjejen som gick därifrån gråtandes.Gråter
  • Cahela

Poussin: Då förstår jag. Förra gången du var där satt jag samtidigt i soffan, kommer du ihåg?
    Hur känns det inför morgondagen?

• Cahela

Vilket minne du har. Jag kom inte ihåg att vi hade röda tröjor på oss men det låter ju helkäckt! Jag kom ihåg att du satt uppkrupen i en fåtölj och läste något. Jag hoppas innerligt att det ser bra ut för dig imorgon. Kommer tänka på dig!!

• Cahela

Heavenlee: Skrev till dig i andra tråden. Kommer sakna dig här! Har all respekt för erat beslut och hoppas att det kan gå fort för er. Kram Cah!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen