• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

Amie77 skrev 2013-02-19 21:48:57 följande:
    Det gick bra! Såg ett pickande hjärta.  Känns overkligt och vi känner att vi nog inte kommer att kunna slappna av helt förrän v 12-13. Men nu är i alla fall nästa steg på vägen taget. Kan säga att trötthetssymptomet är tillbaka igen. Ska gå och lägga mig nu och släcker aldrig lampan före 23.30 i vanliga fall. :)

Amie77 skrev 2013-02-19 21:48:57 följande:
    Det gick bra! Såg ett pickande hjärta.  Känns overkligt och vi känner att vi nog inte kommer att kunna slappna av helt förrän v 12-13. Men nu är i alla fall nästa steg på vägen taget. Kan säga att trötthetssymptomet är tillbaka igen. Ska gå och lägga mig nu och släcker aldrig lampan före 23.30 i vanliga fall. :)

Vad roligt att höra!!
  • Marvin
    pp08 skrev 2013-03-08 20:30:05 följande:
    rosa flytningar hela veckan.  Har senaste tiden cykel på 24 dagar! Mysig hemmaförsök för 2v sedan.
    Testade idag svagt svagt positivt.
    Men.. nu börjar det med mensvärk o lite färskt rött blod.

Hoppas det bara var tillfälligt....
  • Marvin
    pp08 skrev 2013-03-19 18:21:43 följande:
    Det var inte tillfälligt, mensen kom på riktigt. Plusset försvann i samband med mensen Tråkigt men nu vet vi att det KAN gå. Nytt försök nu "ÄL" utslag i dagarna

Ja, det är ju sant lycka till med fler hemma försök!!
  • Marvin
    Cahela skrev 2013-04-02 17:34:36 följande:
    Vi hade tid för FET idag men det blev inget. Nu är frysen tom o vi får se om/hur vi går vidare.

Tråkigt...
  • Marvin

Var på VUL den 26/3 och då såg vi bara två äggblåsor. Fick fortsätta med samma dos och fick göra nytt VUL på påskafton. Eftersom det var en på helgen fick vi åka till CvL i Uppsala och träffade där Oddvar som sa att jag ser tre stora och tre små. Vi fortsätter. Då blev jag så hoppfull, men var så klart ändå nervös på äggplocket i onsdags. Två ägg plockades ut Gråter och det ena var inte fint. ICSI gjordes på det, men dagen efter kunde de inte se att det var befruktat och idag ringde de och sa att det inte var befruktat. Gråter  Pratade med Jan Holte (?) och han sa att mina äggreserver är så dåliga att det nog inte är någon idé att försöka igen...jag har nyss fyllt 39...men min kompis som gick med mig i grundskolan är gravid...så orättvist att man inte vet när det är "för sent". Från början är det pga min man har få spermier som vi gör IVF.

Är det någon som vet hur det kunde se ut som jag hade tre äggblåsor på lördagen men bara två på onsdagen...

Ärsh, det kanske är bättre att ta pengarna och lägga det på något annat vi har ju i alla fall Simon 2 år efter ett lyckat IVF 2010.

• Marvin
    Amie77 skrev 2013-04-05 22:30:06 följande:
    Marvin: Usch, fy fan så jobbigt att höra att det inte är nån idé. :( Däremot BRA att ett kommersiellt företag är så ärliga med det. De skulle ju tjäna pengar på dig om du gjorde ett försök till. Då vet man ju att de verkligen säger det de tror är bäst. MEN... det gör ju inte situationen lättare på nåt vis. Jag är glad att höra att ni redan har en son, men kan tänka mig att det är väldigt tufft att få beskedet ändå.

(Själv har jag ju inte ens ett barn än, så det är svårt att veta perspektivet för syskon. Lätt att tänka nu att "bara jag får ett är jag nöjd!!!".)

Ja, vi ska väl få till lite mer samtal om det men blev uppringd av vår "hemmaklinik" idag och jag fick tid för att diskutera IVFen, den 2 maj?! Är inte det skitdåligt att de har så ont om tider…jag tycker så har det varit hela tiden, OM vi skulle göra nytt försök, så känner jag nästan att jag skulle bara vilja gå direkt till kliniken i Uppsala.

Jo, men de vill ju ha ett bra rykte, dvs många lyckade IVF-försök, så är det antagligen ingen större risk att de bara vill åt ens pengar.

Ja, vet...tänkte också bara jag får ett...men sedan kommer önskan om att ge Simon ett syskon och så känner jag att jag skulle vilja vara gravid igen (även om jag tror att jag skulle få det jobbigt) och så vill jag få en till chans till amning (eftersom jag upplever den som ett misslyckande) och så är det så gosigt med en bebis och en mammaledighet till från jobbet vore inte helt fel. Fast jag förstår om det är jobbigt för dig att höra mina önskningar när jag redan har lyckats en gång. I detta är alla kännslor tillåtna...  

• Marvin
    Cahela skrev 2013-04-06 08:25:56 följande:
    Marvin: Jag är lika gammal som dig och har bra äggreserver, mkt bra för min ålder vilket jag har diskuterat med Holte om. Trots det så tog det mig 6,5 år att få Elsa. Jag har fått ut massor med fina ägg under åren med försök, jättefina embryon men trots det så var det "bara" ett som blev något. Jag förstår dina tankar just kring ålder. Får ni göra fler försök på Linné? Kram och jag delar dina tankar och känslor, förstår dig PRECIS!!

Tack för ditt svar!! Det känns så bra, för det känns lite som vi känner varandra. Och till en liten del gör vi väl det. Jag har skrivit många sms till mina tjejkompisar och syskon, men ingen som jag direkt vill prata med. De förstår ju ändå inte rikigt. Har iofs en kompis här som gjort IVF och har en son som är lika gammal som Simon och så har hon en liten flicka också. Ska nog se om vi kan ses och prata lite. Är nog viktigt att prata av sig lite med någon som vet!!

Jag förstår inte rikigt hur ni orkade 6,5år!! Det måste också blivit väldigt dyrt?

Hur gammal är din flicka nu? 1,5 år? Elsa, var det väl?

Hur har det gått med blödningar? Skulle de inte kolla upp det på dig? Jag har von Willebrands sjukdom i mild form och pga de medicinerna måde jag otroligt dåligt efter ÄP. Och även när jag ska ta dem vid mens. Förra mensen fick jag läggas in för jag blödde massor trots cyklokaprontabletterna. Jag vill minska det genom kanske spiral men det känns inte så bra att göra det, då kan man ju inte ens utnyttja hemmaförsök, även om det kanske är lönlöst.

• Marvin
    Sweetiepai skrev 2013-04-08 15:43:59 följande:
    Hej på er
    Nu var det länge sedan jag kikade in. Har sen i oktober gjort 4 behandlingar. 3 resulterade i 0 befruktade ägg, den sista nu blev det 1 befruktat. Fick tillbaka det, men det blev minus och mens. Tungt! Har meddelat kliniken nu och vill boka in nästa behandling. Får se vad de säger om det.

När det gäller detta med att de avråder fler behandlingar har nog inte bara med välvilja att göra. De vill ha bra statistik. Alla bidrag och forskningsanslag baseras väl på deras resultat och de summorna är betydligt större än en enstaka patient.

Cahela - Vad tråkigt att det inte gick bra med FET.

Marvin - På vad sätt mår du dåligt av medicinerna? Jag har också vW fast i moderat form och det har aldrig varit några problem. Tar både haemate och cyklo.
    Åh, vad tråkigt att äggen inte blir befruktade...vet de varför det inte vill sig?

Jo, precis som jag skrev ovan vill de ju ha bra rykte, många lyckade IVF-försök, men det är väl bra ur alla synpunkter. Det är väl ingen dans på rosor att ha gjort 4a behandlingar på kort tid?

Jag har mild till moderat form, enligt brevet jag fått. Jo, jag mår illa, huvudvärk och yrsel. Tar egentligen bara cyklo, 3 tabletter 3 ggr på en dag. Hur mycket tar du? Octostim var nu inför ÄP. Haemate vad är det?
    Om det fortsätter som förut så kommer jag inte kunna jobba ca två dagar under mens, antingen blöder jag så att jag måste ha nära till toa eller så mår jag skit. Har precis sagt till chefen. Hoppas jag får tillbaka min regelbundna mens så att jag kan ha koll och planera jobbet efter det.

• Marvin
    Amie77 skrev 2013-04-08 16:59:30 följande:
    Nej, absolut inte jobbigt! Jag funkar inte så. :) Jag menade snarare att jag kanske var okänslig som antydde lite "men ni har ju en i alla fall!" då jag skrev att det var bra att ni redan hade en son. :)
    Bra!!! Ja, vi har ju det och jag är så lycklig och njuter ännu mer nu, efter att vi nog inte gör fler försök!! Det gäller att ta tillvara på åren när han bor hemma och vill umgås
  • Marvin

Hej Anlo och Piken visst minns man!! Glad

Kanske inte exakt allas historier, men namnen känns bekanta och det är som att komma hem!!

Ska egentilgen jobba hemifrån, så hinner inte skriva mer nu, men jättekul att läsa era inlägg!!

Får återkomma någon kväll efter läggning... Glad 

Kram på er alla kämpare!!    

• Marvin

Hej!

Googlade en sak på nätet och fick träff på familjeliv och tänkte....det var länge sedan jag loggade in.

Har läst igenom inläggen på sista sidan! Kul att läsa!

Jag vet inte om ni minns men min son Simon blev precis 4 år. Känner igen lite av det ni skriver. Tyvärr har han inget syskon att bråka med men vi försöker att ge honom motstånd i lekar osv.

Nu borde jag sova.

?-hälsningar

• Marvin

Hej Piken och ni andra!

Jag minns lite om dig Ullig K.

Vad kul, Piken, att du minns mig! Jag kommer ihåg att vi bor "nära" varandra.

När vi fått Simon lät det som våra ods var så dåliga och när vi väl ville göra nytt försök så gick det så dåligt. Men jag tror att det var mycket som sköttes dåligt hos vår hemmaklinik (inte samma som vårt lyckade första som var via sjukhuset). De har för många patienter (tror jag) och gjorde mig väldigt upprörd under tiden då jag höll på med nässprayen. Vi var till CvL på kontroll under påsken och gjorde sedan ÄP som bara resulterade i ett uttaget ägg. Det funkade inte. Eftersom jag har en mild typ av blödarsjuka tog jag medicin mot blödning också och den har för mig hemska biverkningar, så jag mådde pyton minst en vecka efter ÄP. Detta är två år sedan. Har fundrar lite på om vi skulle testa en annan hemmaklinik eller gå direkt till CvL men det sistnämnda blir väl lite för knepigt med resor osv.

Piken, vilken hemmaklinik har ni haft?

Men det passar mig och min man rätt bra med bara ett barn, men så är det det där med alla nackdelar för ensambarn...

Kram M

• Marvin

Hej!

Fick för mig att jag skulle gå in och kolla om någon varit inne i vår tråd, men ni har väl precis som jag mycket annat att göra!

Simon fyller 7 år i januari och går nu i förskoleklass

Min man mår bra efter att ha varit riktigt, riktigt dålig pga läckage i hjärtat. Då när han låg inlagd i Uppsala i ungefär 3 månader varav ca 1 månad på HIVA var jag glad över att inte ha en bebis också. Men nu var det något han sa häromdagen som gjorde mig lite fundersam.

Själv är jag föräldraledig. Insåg att vi har många dar kvar och nu slipper jag vara på mitt jobb i Oskarshamn varje vecka. Så istället söker jag jobb, försöket komma igång med träning och så umgås jag med familjen.

?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen