Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Cahela skrev 2010-11-01 15:28:52 följande:
    Hej tjejer,
    Det är möjligen ingen av er som har ett paket Pergo som ligger hemma och bara skräpar??
    tyvärr, har inget / Kram
  • myran6801
    anlo24 skrev 2010-11-01 20:44:51 följande:
    I dag var jag på VUL. Fick samma läkare som jag haft under hela ivf beh. Min kära Oddvar Flört Känns bra att cirkeln är slutet Glad
    Vi såg ett litet hjärta som slog. Underbar känsla Skrattande Blev alldeles rörd. Allt såg bra ut. Pyret var 13 mm. Men mina äggstockar var 2-3 ggr större än normalt. Verkar bero på min hormonstim. Men facit till varför jag haft/har så ont i magen. Han sa att vi kunde vara optimistiska för framtiden nu. Däremot så är nog mitt onda i bäckenet foglossning. Enl min läkare ligger mitt östrogenvärde 10-15 ggr högre jmf med om man blir gravid på normalt sätt beroende på alla hormoner jag stoppat i mig. Och att mina grav hormoner är högre gör att min kropp är längre gravid än vad jag är. Och jag har legat minst 2 v framåt i gravidboken vad gäller symtom o hur man ska må. Så det stämmer nog. Detta kommer att kämna ut sig såsmåningom. Han tyckte att jag ska ta korta promenader. Och inte bara vara inne o ligga i soffan. Men inte springa, gå på ojämn mark, elller gå i högklackat. Eftersom mina leder o ligament blir mjuka av allt östrogen. Att jag kan göra mig illa om jag skulle kliva snett. Han tyckte att MVC skulle hjälpa mig med sjukskrivning. Har själv sjukskrivit mig nu. Skulle jobbat två nätter o det är tyvärr helt uteslutet. Jag är mest rädd nu för att jag kommer att få leva med dessa smärtor hela graviditeten. Det kommer väll sluta med att jag blir enorm... Ska till BM på ons. Hoppas verkligen att jag får en bra BM men erfarenhet av ivf.

Kramar till er
    Många stora grattiskramar Hjärta Blir så lycklig för din skull. Jobbigt med foglossning, men sköt om dig nu och gör som doktorn sa, korta promenader och vila emellanåt. kram Myran
  • myran6801

hej tjejer,
    vi har preliminärt bokat start med menopur och korta metoden till v47 men min mens är lite försenad sen förra gången så nu verkar det som om starten inte kan bli förrän veckan efter. Måste därför ringa kliniken och kolla om det funkar eller om de är fullbokade redan. Har super mycket på jobbet så jag vet inte hur jag ska kunna vara borta, men å andra sidan så måste jag tänka på mig själv för en gångs skull. Detta måste gå före jobbet. Är så nervös att det ska gå åt pipan med detta försök också. Gud vad man ska gå igenom psykiskt och fysiskt, men man gör ju allt för att få lyckan av ett barn, så är det bara. Kram M

• myran6801
    pp08 skrev 2010-11-08 21:20:03 följande:
    Var på ÄP idag. Allt gick bra och det plockades 8 ägg. Gjorde inte alls så mycket ont som de andra gånger.Sov gott efter ÄP som vanligt
    GIllar verkligen korta metoden, oavsett resultat! Nu får vi håller tummarna att det finns ett antal ägg som är mogna och har möjligheten att befruktas och delas så att det blir ET på onsdag!
    Grattis till lyckat ÄP. Håller tummarna hårt! Sköt om dig och vila ordentligt. Kram M
  • myran6801
    pp08 skrev 2010-11-09 13:37:59 följande:

Av mina 8 ägg var 4 omogna, 1 inte befruktad, men 3 befruktad. Hoppas de 3 delar sig fint så att det blir ET imorgon!

Tråkigt att så många ägg inte var mogna, har haft det förut. Om det inte blir någon grav. denna gång och jag ska fortsätta med ny behandling skulle jag nästan ville kräva fler sprutdagar. Är väl svår bedömning om man har ägg av blandad storlek, de stora kanske rymmer, de små får inte möjlighet att växa på sig.

Fortsätter o hålla tummarna hårt! Du ska se att det blir 3 finisar av de befruktade äggen! Kram M
  • myran6801
    Susie skrev 2010-11-09 09:23:06 följande:
    Myran vännen{#emotions_dlg.flower} Va glad jag blir att höra att det snart är dax!Solig Oavsett v47 el 48, så är det snart snart snart!  
    När vet du mer exakt om det kan bli v 47?
    Jag tänker på dig och håller alla tummar jag kan att du ska få flera fina ägg och embryon så att du får ha din lilla bebis hos dig snart. Du måste uppdatera mig nu vad som händer! Jag är inte så mycket inne på FL nu för jag har så fullt upp med jobb den här perioden och det börjar ju närma sig både Jul och bebis så det finns så mycket jag vill fixa ordning innan jag inte orkar göra så mycket. Har redan börjat bli begränsad i det man gör och hur man kan röra sig, sova osvObestämd
    Men jag kommer hit och kollar dig varje dag Såklart ska du skita i jobbet och dina samvetskval för det betyder inte alls något i närheten av vad det här gör, tänk på det nu och känn inget dåligt samvete, NU ÄR DET DIN TUR att få tänka på dig själv och att få bli GRAVID!Hjärta Hoppas för allt att resultaten ska se bättre ut den här gången.
    Många Kramar!
    Tack, du är verkligen söt {#emotions_dlg.flower} Blir så glad när jag hör ifrån dig! Lovar att jag ska tänka på mig själv o ja jag önskar oxå att det blir guldägg denna gång! Ska ringa kliniken imorrn tänkte jag, så då får vi se när det blir start. Sköt om dig! Kram M
  • myran6801
    Marvin skrev 2010-11-08 22:39:02 följande:
    Ja, försök dra ner på jobbet och tänk på dig själv och din familj!! Det är viktigast nu, tycker i alla fall jag!! (Vet ju inte vad du jobbar med!!)

När jag väl blev gravid, kändes det självklart att säga nej och inte göra allt på jobbet och det verkade också som cheferna har mer förståelse för att det inte är riktigt lika lätt att göra som förr. Det konstiga är att jobbet inte är så viktigt längre...fast det är det ju, men på att lite annat sätt!!

Hoppas att du kommer igång v.48!!
    Tack söta du, jag ska verkligen dra ner på jobbet så gott det går. Är mitt i en lansering av en ny produkt så det är lite mkt just nu. Men å andra sidan så är det nästan jämt mkt på mitt jobb.......Tag hand om dig! Kram M{#emotions_dlg.flower}
  • myran6801
    Maaroj skrev 2010-11-09 19:43:07 följande:
    Var på ÄP idag och de fick ut 21 stycken ägg. Allt gick bra, gjorde inte ont och jag kände mig trygg där. Efteråt kändes det mest som mensvärk.

Ursprungligen var planen att de skulle göra ICSI men när de fick ut så många ägg så ska de testa båda vanliga varianten och ICSI för att se vad som ger bäst resultat. Ska tillbaka för ET på torsdag *hoppas hoppas*

Jag undrar hur många ÄP de gör på CvL varje dag? Nån som vet? Det kändes väldigt välbesökt idag när vi var där.
    Oj fantastiskt vad många ägg, lycka till! Hälsn M
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen