• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Oh visst är barnen härliga, nästan jämt iaf (säger jag som är mamma till en mycket bestämd och viljestark treåring). För det mesta är det svårt att hålla sig för garv. Bra att de följer upp graviditet och hjärtat på dig Cahela. Kanske kan du utifrån det oxå njuta av graviditeten. Anlo, JAA! Jag fick tid till på lördag för fet. Hade ju tagit ägglossningstickor både morgon o kväll i ett par dagar och det verkade helt ok. Så lördag bär det av till kliniken, åker själv som vanligt. Och det blir de två jag har i frysen, om de klarar upptiningen.

• Piken

Cahela, krya på dig. Låter jobbigt när förkylningen påverkar astman. Även om jag förstår att det är vanligt. Har oxå hört om nästäppa vid graviditet, det verkar också jobbigt. Anlo, lycka till imorgon, ska hålla tummarna först för många mogna ägg, sedan för många befruktade ägg och slutligen för guldägget som du får åter. Nu ska vi lyckas!

• Piken

Stort grattis Anlo! Vilken super skörd. Nu ska det bara befruktas en massa guldägg. Får du veta imorgon hur många som befruktades? Och om det blir långtidsodling? Hoppas hoppas! Vila nu ordentligt.

• Piken

Grattis Anlo! Det blev ju super läge! Numera får jag och ber alltid om två tillbaka i det fall det finns två. Jag är inte ett dugg rädd för tvillingar, min prins kom till då de satt in två. Och skulle det bli tvillingar, så är det bara och glädjas åt det känner jag efter allt kämpande. Men jag vet ju att du absolut inte vill ha tvillingar. Hur många försök har du gjort sammanlagt, hur många försök hade du till sonen? Du fick så bra skörd så att även om du får tillbaka en eller två kan de fortsätta långtidsodla resterande :) Själv åker jag upp på lördag, har redan börjat nerva inför ruvningen. Sjukt vad det tar på en samtidigt som man bara längtar till att det ska lyckas igen. Hoppas du blir klokare av att fundera till imorgon och efter samtal med läkaren komma till det bästa beslutet. Kram. Och kram till dig Cahela!

• Piken

Anlo, lycka till idag. Lite synd att vi går om varandra på en dag, hade varit kul att ses i väntrummet :) det kommer att gå bra.

• Piken

Anlo, villet superläge! Jag säger som Cahela, efter många misslyckanden så är det nog liten chans/risk för tvillingar. Försök att inte tänka på det nu när du är GRAVID! Och nu håller vi tummar för många blastisar till frysen, tänk hela sju stycken som kämpar. Välkommen Jayt! Spännande med första gången, det kommer att gå bra. De är superduktiga på cvl. Har dem att tacka för min son, gjorde tre behandlingar där, sammantaget åtta insättningar.

• Piken

Jayt, hoppas allt gått bra idag! Nu är man ruvare till två blastocyster, en som inte "kläckts" av sig själv, så de hade gjort aha på den. Den andra klarade kläckningen själv. Slemhinnan var 9,5 mm är det bra? Tror att den är tjockare denna gång så jag inte behöver ta prognyn. Behöver "bara" ta prednisolon på morgonen och fragmin samt progeteron till kvällen. Trött efter att kört fram och tillbaka själv (55 mil). Hur lugnt brukar ni ta det under ruvartiden, vad är lugnt liksom????

• Piken

Tack Anlo, känns så bra att ha er tjejer här, finns ingen som förstår en bättre och dessutom alltid har goda råd eller tröst. Testdag den 20/9, inte tidigare fast det är blastisar. Ruvningstiden borde ju rimligen bli kortare med blastisar, mina hade odlats i sex dagar, dvs fick omslag på älstickan i söndags och kom för fet på dag sex efter omslag. Vad har du för testdag? Hur känner du idag inför dina två guldägg? Har du mindre ont nu?

• Piken

Jayt, jag går för närvarande i falun, men hängt kvar i denna underbara tråd. Det var väl ett jättebra resultat! Grattis! Nu håller vi tummarna till att det blir många befruktade. Aha innebär att de "sticker" hål på äggskalet så att det lättare kommer ur skalet, som iblamd kan vara för hård. (Vet ej om de sticker hål eller har ägget i någon vätska som luckrar upp skalet). Blir det återföring på måndag för dig?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen