• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

Myran - Lycka till med ruvandet!! Hjärta

• Marvin

Helena och Axel - Vet inte riktigt om jag förstår vad du frågar efter när du skriver....fått bruttolöneavdrag på CvL....men jag fick i alla fall två tydligare "kvitton" på mina två läkarbesök (ett ÄP och ett ET) så att jag kunde få dem som läkarbesök av jobbet. Jag har rätt till att få en del i ersättning för läkarbesök och recept, upp till högkostnadsskyddet.

Antar att det du efterfrågar nog inte är rikgit samma sak eftersom ni gör syskonförsök, för så var det väl?

Lycka till!! 

• Marvin
    Helena och Axel skrev 2011-01-18 12:32:10 följande:
    Marvin: Jag tror inte att det är kopplat till syskonförsök, utan till att det handlar om privat sjukvård. I det här fallet skulle i så fall företaget min man jobbar på betala kostnaden för IVF:en mot att min man sedan inte tar ut motsvarande summa i lön. Det som finns att tjäna är att företaget inte behöver betala arbetsgivaravgift/sociala avgifter om man avstår lön, vilket gör att dessa pengar kan företag som är schyssta i stället låta gå till ivf:en. Alltså, det är ett nollsummespel för företaget, men i vårt fall, om vi köper ett trepack, så finns ca 14 500 kr att tjäna. Så frågan var kopplad till detta, om CvL kan skriva ut räkningen på företagets namn istället för mitt och makens.
    Ok, bra tips att vet om i fall det kan vara aktuellt i framtiden!!

Vi gjorde via landstinget, men ska man ha syskon kan det ju vara aktuellt för oss att göra så, om det går!!

Lycka till, med syskonförsök, och med pengarna!! 
  • Marvin

Förresten om man vill köpa tre pack, var det åldersgräns på 38 år då? Vet ni hur kinkiga de är med det? Någon som har erfarenhet?

• Marvin

Hej alla kämpare!!

Tänkte ikväll att nu ska jag läsa ikapp...från den 20e då mitt vatten gick...fast jag upptäckte snart att det inte är möjligt, med en bebis hemma. Den 21e kl 17:31 är min son Simon född. Han var då 49 cm och vägde 3170g. Amningen har inte kommit igång ordenteligt och vi kör med både amning och tillägg på flaska och så ska jag hellst pumpa ut mjölk också, det är svårt att hinna det. Fast så är man ju lycklig också!!

• Marvin

Skulle ju lägga till en bild innan jag postade...

Hoppas nu innerligt att 2011 blir ert babyår!!

Kram på er!! 
  • Marvin
    pp08 skrev 2011-02-24 19:33:13 följande:
    Hej vänner. Nu är det nog kört på riktigt och missfallet bekräftat. I tisdags hade hcg sjunkit till 140 och idag till 47. Blödde nästan ingenting längre igår e.m. och idag f.m. Men sedan har det ökat lite igen. Hoppas att det är sista. Konstig nog har denna "Mens" varit mindre kraftig än en vanlig mens, även utan mens/molvärk.
    Blää...vad tråkigt!!

Jag läser ofta hur det går för er och jag hoppas så!!

Jag tycker att man helt klart frå vara avundssjuk och inte alls behöver bli glad för ens vänners bebisar...det är orättvist att vissa lyckas (en del tom utan att vilja) och vissa inte...

Hoppas att vi snart får vårväder så kanske humöret åker uppåt en smula och så kanske trillar det in lite pluss igen i tråden, hoppas, hoppas!!

Trevlig helg!! (Snart är det mars!!)
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen