• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

Casperskrypin - de sa till mig att blödningen skulle komma dag 12, ca...den kom dag 13.

Myran - Hoppas att allt går bra!!

Jag ska på ÄP på CvL imorgon!! Är det någon som vet varför man bara får äta flytande frukost? Jag bor ca 2 timmar ifrån Uppsala så jag lär bli så hungrig!! Finns det någon begränsning hur mycket flytande man får äta?
    ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Marvin

Smassk - Ja, det blev redan ÄP! Jag gjorde mitt första och enda VUL i torsdags och då såg läkaren fem stora blåsor och två mindre. Tog siste sprutan i lördags (var på 20-års återträff efter högstadiet, så jag fick ta sprutan på toa, är glad att det inte var första sprutan!!) och igår kl 21 tog jag ägglossningssprutan!! Ja, det blir spännande imorgon!!

Smassk - Jag mådde jättepyton under blödningen. Hade ont och blödde massor!! Var faktiskt hemma 5 arbetsdagar, men så fort jag började med sprutorna blev jag genast piggare och mådde bättre. Fast nu tors-lör har jag mått illa så jag har varit lite rädd för överstimulering, men det var nog ingen fara!!

• Marvin

ÄP idag gick bra!! De var precis som ni skrivit hur gulliga som hellst och efter att bedövningen var given så svävade jag som på moln!! Det blev 9 ägg och spermierna var ok, så nu är det bara att hoppas att de trivs ihop!!

ET på torsdag, men imorgon em kunde jag ringa och kolla hur det har gått!!

Så det känns ju bra, men nu mår jag inget vidare. Har ont i äggstockar, men även problem med tarmen och det gör ont. Verkar dock som det kan bli så, men det är jobbigt!! Hoppas att det gåt över under morgondagen!!

Ha det bra alla!! KRAM

CurlyRed - hoppas att det bara är lite tidigt att testa!! Till mig sa de att jag ska testa om 18 dagar from idag...

• Marvin

cah - Tack!! Jo, jag tar så mycket alvedon jag får!!

• Marvin

Pratade precis med CvL och av de 9 äggen var 5 mogna och av dem blev 3 befruktade!! ET imorgon em!!

• Marvin

Anlo - Tack!! Har nog ingen koll på det du frågar efter...CD...är det menscykeldag 12, du menar? Du menar testa med ÅL-sticka? Mamma pratade om att på 70-talet kollade man temperaturen istället...kan vara ett alternativ till dyra test!!

• Marvin

CurlyRed - Skönt att höra att någon har samma!! Det måste ju vara normalt då!! {#lang_emotions_smile}
    Åh...ska nog försöka hålla mig till RD18, men det är ju lätt att säga nu!! RD18, men då skulle man räkna från dagen för ÄP, eller hur? Tror det blir 22/5 för mig...

Men om man inte lyckas, ska man inte köra en riktig omgång till för att få det betalt av landstinget? Fast det ska jag inte tänka på ännu!!

• Marvin

CurlyRed - Jag har precis fyllt 36år och vi fick vår barnlöshet bekräftad i januari efter lite undersökningar. Jag har varit utan p-piller i snart 3år, så vi har rätt lika historia!! Skillnaden är väl att vi vet att min man inte har tillräckligt med spermier och de har dessutom fel kostym, sa BM. Jag tror också vi hade tur att det just nu var inte så många på kö, för det första vi hörde var att vi skulle få vänta tills i höst, sedan gick det snabbare än beräknat, vilket är skönt!!

Jag hoppas på två barn, men vet att jag hoppas så att det i alla fall blir ett eget barn! Om vi lyckas få ett så tror jag att jag får jobba hårt för att få min man att gå med på en till...men det får man ju se...

Hoppas att det går bra för er!!! Kram

• Marvin

CurlyRed - Jo, men så har vi alltid tänkt också...två barn, villa och kombi...ännu har vi inget...men jobbar nu samtidigt på allt tre...men ja, ja...först då ett barn!!
    Jag tycker inte det är kaxigt att säga att man gärna vill ha 2 barn eftersom det är precis så som du säger...man har tänkt så ända sen man var i tonåren!! Det var ju inte direkt så att någon sa att det inte alltid fungerar, även om alla säkert hört att det blir svårare över 30, men man måste ju faktiskt hittat någon som man vill skaffa barn med...eller måste, och måste, men det kändes i alla fall viktigt för mig!!

Jag håller med författarinnan till boken jag läst...kanske borde sammhället informera om att det verkligen är svårare att få barn över 30 och definitivt svårare över 35...plus att man skulle kunna underlätta för dem som vill vara föräldralediga under studierna.

Om de inte hittat något fel, så kan det ju faktiskt fungera när som helst!! Så när ni minst anar det...kanske det lyckas!!

• Marvin

Embla - Tack!! Hoppas att ditt 4:e IVF är det som lyckas!!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen