Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Hej!
    tack för alla uppmuntrande ord. Ska försöka rycka upp mig.

@Piken, fråga var det färskförsök eller frys när du fick plus med ett 2-celligt & 3-celligt? Vad sa läkarna innan, gav de någon förhoppning?

Jag är iallafall glad att jag, peppar peppar, klarat mig från UVI. Det känns skönt att så här långt slippa det eländet.

När har ni andra vågat testa?

Ha en fortsatt bra helg alla!

Hälsn M

• myran6801

Hej!
    Har just tagit en promenix i vårsolen, jätte skönt. Det är nog tur att det är måndag och att jag ska jobba imorgon så att man får lite annat att tänka på och inte analyserar vartenda tecken i kroppen. Jag har varit ledig fr jobbet hela förra veckan eftersom jag hade så mkt semester kvar tyckte jag det var skönt. Men det innebär att jag har hur mkt mail som helst att gå igenom idag....
    Ni som fått plus, vad hade ni för symtom innan? Vid mitt första IVF kände jag absolut ingenting förutom lite svullna bröst (berodde väl på proggisarna) förrän dagen innan mens då jag fick alla de vanliga tecknen på att mensen skulle komma. DÅ fick jag mens 1 dag före TD, men på SH var det TD 16 dagar efter ET. På CvL tror jag mig ha läst att det är 18 dgr efter ET, vilket innebär att jag är på konferens då. Om inte mensen redan kommit till dess måste jag testa innan konferensen så att jag hinner samla mig. Nej nu måste jag sluta ta ut ngt i förskott och försöka leva i nuet vilket jag blivit riktigt dålig på sedan den här IVF karusellen började för drygt ett år sedan. Känner inte riktigt igen mig. 
    Ha en skön helg allesammans.
    Kram M 

• myran6801

@anlo24, Grattis!!!! o samtidigt vad skönt att ha en liten rackare i frysen......
    kram M

• myran6801

Denna ruvartid är verkligen inte kul! Det vore så mkt bättre om man kunde få ett besked direkt efter ET, lyckades eller lyckades inte. Jag tycker att jag känner menssymtom mest hela tiden, men inser att det nog är för tidigt än. Har lite som växtvärk i trakten kring äggstockarna, kommer inte ihåg att jag hade det sist. Någon som vet varför? Idag hämtade jag ut mitt andra pkt Crinone på apoteket, måste säga att jag verkligen föredrar det framför de där kladdiga och jobbiga proggisarna som jag fick förra gången. Skönt också att man bara behöver ta 2 ggr om dagen istället för 3. Kom ihåg sist hur jag fick smita undan på jobbet efter lunch, de måste ha undrat om jag hade problem som var så länge på toaletten.....Kändes som jag jämt kom för sent till alla möten under den där perioden. Hur går det för er andra? Igår chockade jag min man med att säga att vi skulle skaffa hund istället, det verkar lättare än barn. Han var inte jätte road. Önskar att jag inte varit så himla blåögd och trott jag var ung för evigt och satt igång denna process mkt tidigare. På SH ville de inte ha oss och på CvL är ju inte så positiva till ivf i min ålder (42) trots att som de säger mina värden är ovanligt bra. Dock är ju kruxet äggkvaliteten vilket är svårt att förutsäga. Till er som fortfarande är unga, gläds åt det och se möjligheterna. Nu håller vi tummarna söta vänner! Kram M 

• myran6801

Hej allesammans,
    idag är det RD 6 och jag har fortfarande som mensvärk till och från. Är nojjig och inbillar mig att jag känner att mensen kommit. Idag har jag också världens chokladsug och fått en finne på hakan vilket också är menstecken. Fyfabian vad detta är frusterande. Är det någon annan som vet när man som tidigast kan testa? Jag orkar inte vänta!!!!!!! Sköt om er. Hälsn M 

• myran6801

@embla, du har så rätt jag ska nog vänta. Förra gången kom mensen samma dag som TD. Det finns ju en anledning till han kliniken säger att vi ska testa på TD. Det är bara så stressande denna väntan.  Hur har du det själv, när får du sätta igån o är det jobbigt att vänta?

@Curly, Crinone tar man på kvällen samma dag som ET. Till mig sa BM att man ska ta den någon timme innan man går och lägger sig för att undvika att det klumpar ihop sig. Tycker Crinone är mkt enklare att använda än de där kladdiga vaggisarna. Plus också att man bara behöver ta två per dag. Lycka till på ÄP, det är inte alls läskigt och de är så fantastiska på CvL och tar hand om en på bästa sätt.

• myran6801

Hej alla!
    hoppas ni har haft en bra helg. Vi har varit på landet och haft det skönt. Är på ruvdag 9 nu. Har kommit in i fasen att jag tycker mig känna att NU är mensen här. Jag tycker verkligen denna del av ivf behandlingen är den jobbigaste. Är det någon mer som ruvar nu? Sköt om er! M

• myran6801

@anlo, då är vi nästan lika i ruvtid. håller tummarna för oss båda.

@embla, jag har testdag på söndag men om inte mensen kommit innan så testar jag nog på lördag. Jag ska på tjänsteresa på måndag och jag orkar nog inte åka med varken dåligt eller bra besked utan att få lite tid att smälta. Var jätte ledsen o nedstämd förra gången det blev minus.

@curly, lycka till med sprutan och ÄP, det kommer att gå super! De är så fantastiska på Linné.

• myran6801
    anlo24 skrev 2010-04-18 20:29:40 följande:
    Jag har också testdag på söndag Myran.
    Spännande
  • myran6801

@curly: GRATTIS, vilken fantastiskt fin skörd! Skönt att allt gick smidigt och fint o ja de är helt underbara på CvL!

@smassk, känner inte igen att man får irriterade halsmandlar. Jag tyckte bara att det smakade illa. 

Jag är på RD11 och har fortfarande som mensvärk från och till. Är helt nojjig och har känslan av mens typ hela tiden. Har haft lite slemmiga flytningar (ursäkta detaljer...) idag, är det någon som vet om det är vanligt? eller är det ett förtecken på mens? Kom inte ihåg att jag hade det sist, då kom mensen pang på RD14.

Sköt om er/M

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen