Inlägg från: Mickes puma |Visa alla inlägg
  • Mickes puma

Vi på CvL fortsättningen

Piken skrev 2010-01-27 07:02:15 följande:
    Mickes puma: Lycka till idag!
    Superstort grattis till dig!!!
    Tack (ska upp imorgon...)

Är det nån som vet hur förkylningar påverkar chanserna vid ET/FET?
    Är jättesnorig och har haft ont i halsen hela natten. Hoppas att jag inte får feber idag/inatt... Känns lite tungt nu när vi väntat i 3 månader på att få komma upp.
  • Mickes puma
    Embla82 skrev 2010-01-27 12:26:49 följande:
    mickes puma, jag var orolig att mitt immunförsvar var för bra och att min kropp skulle stöta bort embryot pga det, eftersom jag inte varit förkyld på över ett år. Så jag frågade om det och fick svaret att det immunförsvaret inte hängde ihop med vad som hände i livmodern...typ. Det är två olika grejer (men jag förstår ändå inte hur...för man har väl bara ett immunförsvar?) Så jag tror du kan vara lugn, en förkylning påverkar nog inte. 
    Supertack för svaren! Vad skulle man göra utan alla er i tråden? Svaret är troligtvis ha mer ångest...
  • Mickes puma

Tack Piken! Vi har 7 ägg i frysen, fick bra utbyte så jag blev lätt överstimulerad innan ÄP ( som många andra först inget, inget sen oops vad det vuxit många)... kommer att göra 3 eller 4 försök (om vi orkar med ångesten) sen ger vi upp. Vi har ett barn sen tidigare tack vare CvL och jag har två barn (modell större) från ett tidigare förhållande. TPA är något du troligtvis lever med under hela första trimesten. Den avtar dock något under vecka 10-11 (ca), för att öka igen vecka 12, sen avtar den helt :)

• Mickes puma
    Kakor skrev 2010-01-28 21:38:16 följande:
    Han sa bara att vi får ha tålamod och inte förhasta oss så ska det nog gå bra :) Många var så små att de säkert inte växer till sig. Ska bli intressant att se hur det gått tills på måndag.
    Håller tummarna för dig!

Vi var i Uppsala igår och fick tillbaka ett ägg. Det första som tinades överlevde inte men det andra var helt intakt (4 celler kvar av 4) och det fick vi tillbaka. Ångesten började redan i "förrummet" efter insättningen, trots att man "vet" att ägget inte rinner ut... högst 13 dagar med ångest kvar, jag kommer nog att tjuvtesta ett par dagar innan (har packat ner två grav-test i packningen). Har lyckats pricka in resan så att om vi misslyckas kommer vi att hinna göra ett nytt försök när vi kommer hem (detta pga att min cykel plötsligt blivit 5-6 dagar längre).

Måste säga att jag tycker att personalen på CvL är underbara särskilt sköterskorna!

Hoppas att ni har det bra alla!!!
  • Mickes puma

Tusen tack!
    Blir rörd över alla som bryr sig!

Jag hoppas att det gått bra för Embla82 idag och att cookie27 får poitiva besked på måndag!

• Mickes puma

Håller tummarna för att det gått bra för Embla82 idag!!!

• Mickes puma
    Embla82 skrev 2010-01-29 18:03:58 följande:
    Mickes puma, härligt att du är ruvare igen!! Ska ni åka till något varmare ställe? det är så man blir lite sugen på det när det är snöoväder ute...
    Glömde svara :) Vi åker till Thailand på tisdag och kommer att vara borta i tre veckor...

Kakor skrev 2010-01-31 17:45:16 följande:
    Jag känner av ganska mycket biverkningar, betydligt mer än vid tidigare tillfällen. Har haft migrän och "vanlig" huvudvärk växelvis, är ordentligt öm i äggstockarna och mår smått illa hela tiden. Sen är jag till och från ganska ledsen och irriterad... Men om det fungerar och kommer till ÄP/ET den här gången så är det definitivt värt det!
    Stort lycka till imorgon! Hoppas att allt är som det ska så att det blir ÄP och ett FET(t) ET ;)
    Cahela skrev 2010-01-31 14:39:57 följande:
    Jag är oförklarligt barnlös. Har försökt i 5.5 år och med två olika men inget händer.
    Om det kan bidra till lite hopp kan jag berätta att jag var oförklarligt barnlös i mitt tidigare förhållande, vi försökte i 7 år. När jag träffade min nuvarnade man hade vi inte de åren att försöka på, så redan efter ett år började vi med vårt IVF.
    Önskar att ni också lyckas!
  • Mickes puma
    Embla82 skrev 2010-01-31 20:26:06 följande:
    Mickes puma... å det låter underbart med thailand!! Ha det så himla skönt  
    Ska tänka på dig som ligger på CvL när jag är på Arlanda {#lang_emotions_wink}
    Superstort lycka till!!!
  • Mickes puma

cookie27, håller tummarna, hoppas att det gått bra idag!

• Mickes puma

Cookie27: Vad skönt att höra! Lycka till på torsdag!!!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen