• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

Hjärtefröjd skrev 2010-10-21 09:42:44 följande:
    Jag och min man funderar på att gå vidare med IVF efter nyår om våra inseminationsförsök inte lyckas innan dess.

Så nu står vi i valet och kvalet mellan St Göran och Carl von Linnékliniken i Uppsala, och undrar såklart hur just ni resonerade ni när ni valde CvL? Hur länge fick ni vänta för att påbörja behandlingen?
    Jag är också väldigt nöjd med CvL!! Vi blev gravida på vårt första IVF!! Det gör iof att vi inte hade så mycket kontakt med dem, men den vi hade var vi väldigt nöjda med. Dessutom kom dit via landstinget i Sörmland och gjorde endast ÄP och ET i Uppsala. Liksom pp08 skrev var kön i Nyköping i princip noll, vi fick veta att vi skulle få göra IVF i januari och jag började behandlingen i april.

Om syskonförsök blir aktuellt kanske vi väljer CvL även om det är närmare att åka till Linköping, Sthlm kommer nog inte vara något allternativ eftersom det säker är mer köer där och kanske dyrare.
  • Marvin

Curly - Hej igen!!
    Tråkigt att du inte fått något plus...hoppas så att det ska gå bra!!

Ja, visst är det tokigt att det känns som att alla runt en blir gravida...men jag tycker det är tillåtet att bli ledsen för det...visst kan det vara svårt om de som berättar det inte vet att det nästan är det enda man själv tänker på och hoppas på, men man måste inte vara glad jämt, men å andra sidan mår man ju inte direkt bättre av att inte kunna dela deras glädje...ja, det är svårt!! Och det är ju långt ifrån alla som förstår!! Det är väl därför detta forum finns för att vi ska kunna skriva av oss både när vi är glad och när vi inte är det!!

Har faktiskt själv börjat tänka lite mer....nu när man gärna snackar om att vara gravid osv. Det kanske inte är alla som tycker det är lika kul att höra osv. Har tex fått en ny chef som är sambo med en gammal kompis. Han är straxt över 40 och hon är som mig, 36. Vet att han, när vi umgicks förr, sa att han inte ville ha barn och att hon nog ville. Tänk om de nu är överens och vill ha, men det inte är så lätt och så kommer jag på mitt målsamtal och pratar om att vara hemma osv. Men det är inte mycket man kan göra.

Samma sak med makens syrra som nyligen hade ett sent missfall. Vill bara gömma magen när jag är där...men det går ju inte...

Är så ledsen för alla som inte lyckas...Gråter och vill så gärna!!

• Marvin
    myran6801 skrev 2010-11-08 20:10:38 följande:

hej tjejer,
    vi har preliminärt bokat start med menopur och korta metoden till v47 men min mens är lite försenad sen förra gången så nu verkar det som om starten inte kan bli förrän veckan efter. Måste därför ringa kliniken och kolla om det funkar eller om de är fullbokade redan. Har super mycket på jobbet så jag vet inte hur jag ska kunna vara borta, men å andra sidan så måste jag tänka på mig själv för en gångs skull. Detta måste gå före jobbet. Är så nervös att det ska gå åt pipan med detta försök också. Gud vad man ska gå igenom psykiskt och fysiskt, men man gör ju allt för att få lyckan av ett barn, så är det bara. Kram M

Ja, försök dra ner på jobbet och tänk på dig själv och din familj!! Det är viktigast nu, tycker i alla fall jag!! (Vet ju inte vad du jobbar med!!)

När jag väl blev gravid, kändes det självklart att säga nej och inte göra allt på jobbet och det verkade också som cheferna har mer förståelse för att det inte är riktigt lika lätt att göra som förr. Det konstiga är att jobbet inte är så viktigt längre...fast det är det ju, men på att lite annat sätt!!

Hoppas att du kommer igång v.48!!
  • Marvin
    pp08 skrev 2010-11-08 21:20:03 följande:
    Var på ÄP idag. Allt gick bra och det plockades 8 ägg. Gjorde inte alls så mycket ont som de andra gånger.Sov gott efter ÄP som vanligt
    GIllar verkligen korta metoden, oavsett resultat! Nu får vi håller tummarna att det finns ett antal ägg som är mogna och har möjligheten att befruktas och delas så att det blir ET på onsdag!
    Det låter bra!! Lycka till på ET!!
  • Marvin
    Maaroj skrev 2010-11-13 08:06:02 följande:
    Av alla ägg som de fick ut på ÄP var 10st omogna men 8st blev befruktade. Av de 8 så utvecklades endast en liten ärta bra nog och den vilar i mig nu. Inget till syskofrysen.

Den här väntan som återstår nu är utan tvekan den jobbigast delen av hela IVF-processen.
    För mig var det också "bara" ett embryo som var bra nog att återföra men det räckte!! Glad

Hoppas att det går lika bra för dig!! {#emotions_dlg.flower}
  • Marvin

Många tråkiga nyheter här...trist Gråter

Vi får hoppas att slutet av året och början av det nya blir mer lyckosamt!!
    Ge inte upp!! {#emotions_dlg.flower} 

• Marvin

Hej alla vänner!!

Har nu läst ikapp...har varit ifrån cyber space ett tag pga av flytt!! Äntligen har vi bytt 82kvm tre trappor upp utan hiss mot ett 1½-planshus på 155kvm. Visserligen på "landet" och jag får längre till jobbet, men det är så skönt!! Det är dock en hel del kartonger att packa upp och mycket som ska komma på plats!! Det är dock inte så lätt att göra en massa när magen är tung och man inte kan böja sig ner, men det får gå i den takt man orkar!! (Är nu i v.34)

Jag hoppas att det kommer en massa glada besked i tråden snart!! Lycka till!!

• Marvin
    myran6801 skrev 2010-12-19 10:58:22 följande:
    Oj sex år är långt!!! Vi har varit i IVF-svängen i drygt 1½ år och innan dess försökte vi ett bra tag hemma. Tyvärr sökte vi hjälp sent. Fattade inte att jag var så gammal.......Och efter den här resan har man ju verkligen blivit varse om sin ålder, vet inte hur många gånger det påpekats det senaste året. Det är nog därför en och annan rynka tittat fram för att liksom spä på det ytterligare FlörtJag mår bra och hoppas verkligen att nästa försök går vägen eftersom jag fyller 43 i januari så får vi inte göra fler försök  sen. Har mer eller mindre tjatat mig till detta och också. I veckan ska jag hämta ut medicinerna för nästa försök som blir i slutet av december. Vi får hållar tummarna ihop nu så att det går vägen för oss! Kram M
    Det är för lite snack om fertilitet och tjejers ålder, tycker jag och IVF också för den delen!!

Samhället tycker det "krävs" långa utbildningar, karriär och trygg ekonomi innan barnen kommer, men så viktigt kanske det inte är...speciellt om det sedan är svårt att skaffa dem.

Vi väntade väl länge med att söka hjälp, men hade tur och fick hjälp snabbt!!

Lycka till, alla ni som kämpar!! 
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen