myran6801 skrev 2010-12-19 10:58:22 följande:
Oj sex år är långt!!! Vi har varit i IVF-svängen i drygt 1½ år och innan dess försökte vi ett bra tag hemma. Tyvärr sökte vi hjälp sent. Fattade inte att jag var så gammal.......Och efter den här resan har man ju verkligen blivit varse om sin ålder, vet inte hur många gånger det påpekats det senaste året. Det är nog därför en och annan rynka tittat fram för att liksom spä på det ytterligare
Jag mår bra och hoppas verkligen att nästa försök går vägen eftersom jag fyller 43 i januari så får vi inte göra fler försök sen. Har mer eller mindre tjatat mig till detta och också. I veckan ska jag hämta ut medicinerna för nästa försök som blir i slutet av december. Vi får hållar tummarna ihop nu så att det går vägen för oss! Kram M
Det är för lite snack om fertilitet och tjejers ålder, tycker jag och IVF också för den delen!!
Samhället tycker det "krävs" långa utbildningar, karriär och trygg ekonomi innan barnen kommer, men så viktigt kanske det inte är...speciellt om det sedan är svårt att skaffa dem.
Vi väntade väl länge med att söka hjälp, men hade tur och fick hjälp snabbt!!
Lycka till, alla ni som kämpar!!