• Susie

Vi på CvL fortsättningen

Myran Tack! Det låter bra! Har du någon progesterAll creme hemma som du kan fortsätta med efter du använt färdigt progesteron vaggisarna sen eller har läkarna pratat något om det? Det krävs ju att det finns tillräckligt med progesteron för att fostret ska klara sig och det ökar ju inte direkt med ålder. Om jag vore dig så hade jag kollat med läkarna om jag fick använda progesteron lte längre än bara fram till TD
    Ja, fixa ett par varma mjuka raggisar och ha dem konstant! Så gjorde jag, mina fossingar var inte ute i luften en sekund efter en kokhet dusch hihihih! Nu är det alla fall inte långt kvar för dig, vilket startdatum har du?

• Susie

Anlo, Nääe ursch, jag hoppas det bara är för tidigt och att dina spottings upphör vännen. Vad ska man säga, vi har ju alla gått igenom det här helvetet men förr eller senare så har det ofattbara hänt och vägen dit är ju så jobbig Jag hoppas ändå för dig! Ta ett nytt rfsu test i behållare!
    KRAM!

• Susie

Anlo, ang progesteronet....varför skulle det vara slut? Det ska väl räcka så lönge som et tänkt? Jag hade ringt kliniken oavsett för att kolla. Kram!

• Susie

Anlo,
    MÅNGA STYRKEKRAMAR!{#emotions_dlg.flower}
    Gud va tråkigt!   Förstår att du känner dej deppad och besviken! Jag förstår fortfarande inte riktigt hur de räknar de där chanserna osv....Och vad det innebär med ett 7-celligt, 6-celligt embryo, att chanserna skulle vara större då liksom för att det velat dela sig mera....Jag trodde 4-celliga embryon var topp och det man sökte? Dessutom fattar jag inte varför ni "bara" skulle ha fått 15-25% chans? Har inte ni haft uppåt 50% förrut vid tidigare försök???! (nu såg jag det)
    Eftersom er chans låg lägre nu och ni redan vet att de inte är fyrcelliga, om det nu är bättre? Hade ni 4-celliga första IVFn? Jag vet inte men jag vet at jag ABSOLUT hade gjort ett färsk försök och INTE bytt bort det. Däremot hade jag om det fanns tid, gjort så som vi gjorde.......betalat för ett FET innan nästa färsk för att tiden kändes så hemskt pressande och långt till nästa försök. Du får fundera lite gumman, men ring annars Oddvar och fråga om en mer tydlig redogörelse och jämförelse och han kanske kan råda dig till hur du ska göra.
    STOR KRAM!

• Susie

Anlo, Skriver bara lite tankar om allt.............
    Jag känner verkligen med dig! Även om jag förstår vad du skriver så fattar jag inte heller hur de menar. Förstår inte alls!? Jag tänker såhär.....dina tidigare infrysta var ju högre poäng på, 4-celliga och era % chanser var högre. Detta du gjorde nu, (det är väl färsk eller hur?)det var ju det bästa som valdes ut...alltså övriga som frysts in så kan ju inte dessa vara lika bra som era första infrysta? Konstigt att ala skulle ha delat sig mer än vanligt också....kanske kan det bero på tiden ni fick den här gången! Jag tycker inte du ska oroa dig och ödsla mer tid på det här......MEN jag hade vart likadan! Vi tex, försökte ju fråga om poäng och chans......Första färska fick vi ju Max poäng och 50% chans av "norrnannen"......det lyckades ju inte. Alla våra frysisar, 7st tror jag hade max poäng, och vid vårt frysförsök fick vi samma chans som innan 50% chans och ett topp embryo med 4celler.....Blev ju inte heller något. Tredje försöket var ju färsk...alla embryon max poäng, men fick dock ingen % chans uppskattad. Det som du skriver om form och förhållande till varann........med cellerna. Det jag kände den här gången var att cellerna var exakt runda och placerade med exakt lika stort avstånd i förhållande till varann......det såg helt enkelt mycket mer perfekt ut än de andra två och det tog sig ju. Jag tror bara det är slumpen ändå. Jag tycker du ska invänta ditt färskförsök gumman, snart är det ju din tur! Kram!

• Susie

Hej tjejer! Kikar in lite snabbt....
    Har ett ganska jobbigt illamående som ökat och som tar musten ur mej så därför ska jag försöka att bara slappa så mycket jag kan eftersom jag inte jobbar nu.

Myran, Snart är det ju dags för dig!!!! Ska följa dig när du startar och hoppas så att det ska ge med sig! Kram!

Anlo, hej gumman! Hur går det med planen för färskt eller FET?

Loppi STORT GRATTIS!!!!! Jag vet precis hur du känner, vi är såååå lyckliga för vår dotters skull att hón äntligen inte ska stå ensam och titta ledsamt på sina vänner med syskon.
    Lycka till! JUag e såå glad att CVL hjälpt oss och er och alla andra här inne som snart ska få sina bebisar med!

• Susie

Hej Anlo!

Hur är det med dig?! Har läst om din kamp med ÄL och digitaltest nu.......
    Menar du att du tempar som man ska eller kollar du bara på ungefär? Det räcker ju inte att den höjs (jag har tempat flera månader förrut) den ska ju förbli höjd i 3 dagar för att ÄL ska ha skett. Dessutom har du ju inte fått utslag än och tempen höjs ju bara efter ÄL och produktionen av progesteron....men ibland är ju kroppen skum, man kan ju aldrig veta! Ska ni göra ett FET i Aug och naturligt nu alltså? Har du tagit gravtest?
    Snälla kom in och berätta jag e så nyfiken om du fått utslag idag eller inte! KRAM!

• Susie

Pimpinhellros, Nej va ledsamt! Många stora kramar!Hjärta

Mammabamma, varför skulle det vara MF?! Om du blött några droppar så betyder det INTE att det är MF heller! Kramper har man ju i början, det är ju växtvärk säkert som du känner. Avvakta och se och ta inte ut nåt i förskott, det e vanligt med blödningar i början. Lycka till!

• Susie

Myran, Kollar bara till dig och ser fram emot din start nu! Känner du dig laddad? Kram!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen