• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Marvin skrev 2010-05-05 21:16:41 följande:
    Sitter här och oroar mig för överstimulering...jag har ont hela vägen från brösten och ner till äggstockarna och jag är så spänd. Har inte direkt mått illa, men jag har druckigt rätt mycket och inte kissat så ofta som jag brukar. Jag skulle verkligen inte vilja gå någon längre sträcka för det gör ont...hmmm...måste jag prata med någon idag, eller kan jag vänta tills imorgon?!
    Jag tror inte att det är nån fara. Så länge du inte får feber eller känner det riktigt sjuk. Isf fick du ett sökarnr från kliniken. Du ska väll till kliniken imorgon.

Ta en Alvedon o försök att sova. Det är en jobbig situation så det är inte så konstigt att du känner dig spänd.

Hoppas du får sova gott. Stort lycka till imorgon.

Kram
  • anlo24

Kul att höra från dig. Jag tror absolut att du är gravid. Som fler skrivit har ju fler blött under graviditeten o det gått bra. Frågan är om det är en eller två ;)

Kram på dig

• anlo24
    Susie skrev 2010-05-05 22:43:27 följande:
    Hej hej!Marvin, Grattis till det bra resultatet!!! ET imorrn alltså? Lycka till imorrn! Längtar till ET på fredag!Anlo, Wow, ÄL på gång!? Bara att köra på, nåt annat kan man ju inte göra och som vi alla vet så är ju känslan av att åtminstone ha gjort ett försök efteråt så tillfredställande och förhoppningsfull oavsett om det är för 25 gången man försöker.....förr eller senare är det ju RÄTT! Kör på nu! Jag tror på er! KRAM!Embla, missade lite vart i er IVF ni är just nu men jag håller verkligen tummarna att det kommer att lyckas den här gången!Idag har jag vart på ÄP som var en lite negativ upplevelse...men med bra resultat Vi hade en annan läkare idag och som sagt blev det hela en helt annan upplevelse än när vi haft underbara dr OB......hade också väldigt ont den här gången och tyckte nog att sköterskan gott hade kunnat öka på bedövningen mer än hon gjorde....Ja ja, allt gick ju bra ändå och det blev 10 ägg Förra gången tror jag vi hade 13 men det är ju inte mängden som räknas alls och jag är sååå glad att det blev så många, imorrn väntar det nervösa samtalet om befruktningen.Kramar till er alla!
    Hej tjejen.

Long time no see. Så du har smygit iväg till ET din luring ;).
    Grattis till mycket fint resultat. Spännande att se hur många som parat sig.
    Kom ut o berätta! Trist att det gjorde mer ont denna gång. Men det verkar som det varierar mellan varje gång. Är du hemma idag?

Själv fick jag ÄL på dag 13 idag. Kroppen lever verkligen sitt eget liv. Tur att jag började testa igår. Annars hade den nog glidit förbi. Fast jag har lite ÄL känningar. Som du skrev man vill försöka fast chansen känns minimal.

Får nu lust till nytt FET. Har ett ägg kvar i frysen men det är nog smartast att vänta. På måndag ringer Oddvar om jag ska göra korta / långa metoden denna gång.
    Är mycket sugen på att prova den korta. Känns mer humant. Samtidigt är man ju rädd att det blir dåligt resultat....

Kramar
  • anlo24

Susie: Grattis till ytterligare ett kanon resultat. Du kommer att kunna öppna hönsfarm när detta är klart {#lang_emotions_tongue_out} Åh så kul för er. Jag kommer att be till bebis guden imorgon att du får tillbaka rätt ägg!

Får vår del blir det naturellt försök denna månad. Kommer att starta nytt färskförsök på nästa mens.

Kram kram

• anlo24
    Marvin skrev 2010-05-06 19:23:52 följande:
    Ja, nu är jag ruvare!! Fick tillbaka ett 4-celligt embryo idag. Tyvärr var de andra två för dåliga så vi fick inget till frysen, men det som sattes in var av toppkvalité och det kunde inte se bättre ut, sa doktorn!!Hur räknar jag? Är jag på RD1?Testdag ska vara 18 dagar efter ÄP (4/5), så det borde bli den 22/5, eller hur?
    Hej o grattis. Man räknar idag som dag 0. Lite konstigt men så är det :)
  • anlo24
    Märtalina skrev 2010-05-10 09:11:21 följande:
    Hej, och ursäkta detaljerna: vaknade kl 04 på söndagmorgonen av att det körde och värkte i korsryggen (som födslovärkar typ!) gick på toa och efter en stund bara forsade blodet och jag tvingades ta en dusch, medans jag stod där och surade sa det blurp och en jättekocka slem, blod och bråte ramlade ur mig och jag konstaterade bara att detta ivf-försök definivt inte gått särskilt bra!Jag har ju mått så dåligt under ruvartiden och har frågat cvl 2 ggr om det kan vara så kraftiga biverkningar eller efterdyningar efter ÄP och så, senast fick jag till svar: du får ge dig till testdagen! men det var ju inte svar på om jag var gravid jag ville ha, jag var mest orolig för hur konstigt man kan må...så det verkar ju så om man läser allas olika symptom under ruvningen att man kan må jättemysko och med varierande resultat därefter!Har inte testat mig, känns liksom inte alls nödvändigt, måste väl gå och göra det nu iaf innan jag ringer cvl...Så får vi se vad de sätter upp för planer för mig/oss! Curly: tråkigt att få mens när du varit så symptomfri innan och allt, min kropp har ju bara skrikigt att det var på gång något tråkigt. Hoppas ni får det fint i italien, passa på att rumla runt, vila och ta nya tag i juni!Kram till er alla!
    Stackars dig Märtalina. Låter hemskt. Nästan som du fick missfall eller nått??
    Vad sa dom på CVL? När hade du TD?

Skickar en stor tröstkram till dig. Ta hand om dig!
  • anlo24

I em ska jag ha tlf tid med Dr Bakos. Ska bestämma vilket metod jag ska använda inför nästa färskförsök. Korta eller långa det är det stora frågan...

Lite rädd att jag ska forsera fram nått som inte blir bra i slutändan. Isf kommer jag att börja spraya på fredag. Jag mådde så j-vla dåligt av sprayen.

Är det  nån som mådde bättre av att byta spray??

• anlo24

Nu har jag pratat med Dr Bakos. Jag gillar han så mkt. Lättsam och trevlig. Och han tar sig tid, det är en mkt bra egenskap!!

Han började med att berätta att vi inte skulle ändra så mkt i mitt upplägg utan höja Puregon dosen lite. Att han var mkt nöjd med med mitt förra resultatet. När han berättat allt så kände jag mig nästan gråtmild. Med stor ångest och lite darr på rösten frågade jag om det gick att ändra upplägget då jag mådde så dåligt av sprayen. Då vände han helt. Hans teori, eller om det var allas vet jag inte, var att om man mår väldigt dåligt av beh så kan kroppen ställa in sig på att det inte är optimala förhållanden till graviditet. Därför vill man att vi tjejer mår så bra som möjligt innan ÄP. Så därav skulle vi absolut byta till den korta varianten. 
    Är det nått ni hört förrut?

Jag behöver en liten uppdatering. Skulle få upplägget med posten men orkar inte vänta. Ungefär hur lång tid tar det till ÄP från det att man börjar med sprutorna. Och när har man första VUL?

Han berättade vidare att vi har optimala förhållanden för att kunna bli gravida. Ca 50% chans. Att jag inte har åldern emot mig. (Blir 35 snart). Däremot vet man inte om det krävs 1, 5 eller 10 IVF innan vi lyckas. Känns skönt att höra. Blev så rörd att jag nästan började gråta... Knäpp är man...

Har dom sagt samma sak till er?? Börjar nu tänka att det kanske är bra peptalk inför ny beh.

Häng i Susie och Marvin. Det är inte så långt kvar... {#lang_emotions_heart}

• anlo24
    myran6801 skrev 2010-05-10 19:47:24 följande:
    Hej!Har varit borta några dagar så därav tysnaden från mig. Jag har slutat blöda nu och UVIn är över - så skönt. Gjorde som CvL sa och gjorde ett nytt test igår, gud så nervös jag var, men det var PLUS!!!! Imorgon ska vi på VUL så då får vi väl med information om läget. De här veckorna har varit urjobbiga, man slits mellan hopp och förtvivlan. Kram Myran
    Stort GRATTIS Myran. Så underbart. Det var en fantastisk nyhet!!! :)
    Är det redan dags för VUL eller gör ni det tidigare? Vilken vecka är du i?
    Lycka till imorgon. Kom hit och berätta hur det gått.

Kram kram
  • anlo24

Jag sjukskrev mig för alla tre dgr. Fick inte ledigt på jobbet. När jag gjorde FET så fick det också bli en sjukdag. Tyvärr kostar det lite pengar men man får räkna in det i IVF kostnaden.

Hur mår du idag? Kommer du ringa o kolla skörden?

Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen