Vi på CvL fortsättningen
Ta en Alvedon o försök att sova. Det är en jobbig situation så det är inte så konstigt att du känner dig spänd.
Hoppas du får sova gott. Stort lycka till imorgon.
Kram
Kul att höra från dig. Jag tror absolut att du är gravid. Som fler skrivit har ju fler blött under graviditeten o det gått bra. Frågan är om det är en eller två ;)
Kram på dig
Susie: Grattis till ytterligare ett kanon resultat. Du kommer att kunna öppna hönsfarm när detta är klart Åh så kul för er. Jag kommer att be till bebis guden imorgon att du får tillbaka rätt ägg!
Får vår del blir det naturellt försök denna månad. Kommer att starta nytt färskförsök på nästa mens.
Kram kram
I em ska jag ha tlf tid med Dr Bakos. Ska bestämma vilket metod jag ska använda inför nästa färskförsök. Korta eller långa det är det stora frågan...
Lite rädd att jag ska forsera fram nått som inte blir bra i slutändan. Isf kommer jag att börja spraya på fredag. Jag mådde så j-vla dåligt av sprayen.
Är det nån som mådde bättre av att byta spray??
Nu har jag pratat med Dr Bakos. Jag gillar han så mkt. Lättsam och trevlig. Och han tar sig tid, det är en mkt bra egenskap!!
Han började med att berätta att vi inte skulle ändra så mkt i mitt upplägg utan höja Puregon dosen lite. Att han var mkt nöjd med med mitt förra resultatet. När han berättat allt så kände jag mig nästan gråtmild. Med stor ångest och lite darr på rösten frågade jag om det gick att ändra upplägget då jag mådde så dåligt av sprayen. Då vände han helt. Hans teori, eller om det var allas vet jag inte, var att om man mår väldigt dåligt av beh så kan kroppen ställa in sig på att det inte är optimala förhållanden till graviditet. Därför vill man att vi tjejer mår så bra som möjligt innan ÄP. Så därav skulle vi absolut byta till den korta varianten.
Är det nått ni hört förrut?
Jag behöver en liten uppdatering. Skulle få upplägget med posten men orkar inte vänta. Ungefär hur lång tid tar det till ÄP från det att man börjar med sprutorna. Och när har man första VUL?
Han berättade vidare att vi har optimala förhållanden för att kunna bli gravida. Ca 50% chans. Att jag inte har åldern emot mig. (Blir 35 snart). Däremot vet man inte om det krävs 1, 5 eller 10 IVF innan vi lyckas. Känns skönt att höra. Blev så rörd att jag nästan började gråta... Knäpp är man...
Har dom sagt samma sak till er?? Börjar nu tänka att det kanske är bra peptalk inför ny beh.
Häng i Susie och Marvin. Det är inte så långt kvar...
Jag sjukskrev mig för alla tre dgr. Fick inte ledigt på jobbet. När jag gjorde FET så fick det också bli en sjukdag. Tyvärr kostar det lite pengar men man får räkna in det i IVF kostnaden.
Hur mår du idag? Kommer du ringa o kolla skörden?
Kram