• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Krya på dig Cah!

Är det någon på tråden som har koll på det här med amning och fet? Jag har förstått det som att man måste ha slutat amma och fått sin mens innan man kan göra fet. Men hur länge måste amningsfria perioden vara och hur många mens måste ha gått, vet någon?

Följer tråden sedan länge, lite sporadiskt nu, var mer aktiv tidigare under tiden ivf karusellen pågick. Sitter här med en underbar prins som nu är ett halvt år och har ytterligare 2 i frysen som jag vill återföra inom kort. Så snart är jag nog här igen.

• Piken

Sagt och gjort Cah!

Mailade kliniken och de ringde upp och sa att bara jag slutar amma så är det att köra på. Har haft regelbunden mens sedan december, aldrig haft så regelbunden tidigare ;) dock delammar jag än, så det måste jag sluta med, känns lite vemodigt, men något som jag ändå tänkt att göra. Prinsen min har en släng av mjölkproteinallergi m.m. vilket gör att jag inte kan äta allt som jag vill, och det är en anledning till att jag velat sluta amma när han är 6 månader och kommit igång med mat och accepterat den mjölkfria ersättningen.
    Har läst på någon annan tråd att man skulle ha vara "amningsfri" i 2-3 månader innan ett fet, men det kanske har att göra med om man fått mens eller inte. Någon som vet någon om detta??
    Ja, genast blev det mer allvar av detta, mer än jag hade tänkt mig. Lite läskigt att att prova igen. Ska prata med min man när han kommer hem och så måste vi bestämma oss om vi gör det innan sommaren eller efter. Fet har de tid för, när som helst, lät det som. Och jag vill förstås att de sätter in de båda äggen, men det kunde man inte få besked idag.

• Piken

pp08: Tack för kunskapen, jag lär mig allt på den här tråden av er! Tror du det förändrar något om jag haft super regelbuden mens sedan december, exakt 28 dagars cykel? Det lutar mot hösten just för att sluta amma ska få ta sin tid och mensen ska hinna komma även när jag inte ammar.

Dahlia: Så klart jag minns dig, vem gör inte det som var med även då. Mer erfarenter som perka åt samma håll. Verkar som amningen är en "risk" och man vill ju undvika/eliminera/sänka dessa risk faktorer så mycket som möjligt. Kul att du är o kikar på tråden. Någon ny ivf blir det nog inte för vår del. Vi tar vara på det vi har i frysen och så klart vår prins som redan finns hos oss och att bara han finns är vår stora lycka och det räcker för oss.

Cah: Jag är gammal som gatan, måste ta vara på äggen innan min kropp säger stopp :) Så därför vill vi köra på ganska snabbt inpå. Hur mår du?

• Piken

Cah: Jag bara ler för att jag är så glad för er skull, Grattis till ett pickande hjärta, helt underbart!!!!!!!!

• Piken

Cah vännen, en tjej alltså, vad mysigt! Fast har man väntat länge så spelar det som inte någon roll vad det är för kön som kommer, iaf kände jag så. Elsa, det är ett fint namn. Skönt att det inte var något konstigt med hjärtat, förstår att ni varit orolig för det. Ja, barnlösheten sätter verkligen sina spår, under graviditeten men även efter att barnet är fött. Man är orolig för det lilla minsta, iaf är jag det. Själv var jag och shoppade ägglossningstickor igår, det börjar dra ihop sig för ett syskonförsök, känns jätte läskigt. Ska kolla sköldkörteln innan, har läst att om man har fel produktion i den så försvårar det att bli gravid. Jag vet inget om det, är det någon på tråden som något om detta? Symtom? Hur är det nu med fet, är det 2 eller 3 dagar efter omslag på äggstickan som man återför ägg? Kram till er alla.

• Piken

Marvin: Ja det blir frysförsök, troligen vårt sista försök med de två ägg vi har i frysen. Vill inte "kasta" bort dem och är sedan lite för gammal för att göa nya behandlingar, tror jag iaf, därav sista chansen så att säga. Vi är förstås nöjda med vår prins som är 10 månader. Säger som du, man får tacka för vad man har fått och håller alla mina tummar att andra får uppleva detta. Ha en bra dag allesammen./Piken

• Piken

Grattis Tjorven till ruvarstatus! Var det långtidsodling på dina ägg? På cvl? Imorgon börjar jag testa med ägglossningsstickor och måste nog höra av mig till cvl att jag är på g. Är det bättre att ringa dit på tisdag än måndag, tro Ullis. Usch vilken huvudvärk, skönt att det är över.

• Piken

Tjorven: började idag att mäta ägglossning, är på dag 7, testar redan nu för jag har haft lite "oregelbunden" mens sista tiden, varierat mellan 23 till 28 dagar och vill inte missa ägglossningen. En naturlig cykel blir det har alltid varit så, har ändå någorlunda regelbunden ägglossning och mens, vet ju egentligen inte vad det är för fel så attvi inte lyckas få barn på naturlig väg, de har inte hittat något på oss. Rätt vanligt tror jag. Mina är nog inte långtidsodlade. TACK för tipset om uppringning, det var ju ett tag sedan vi var aktuella. Ska ringa idag. Håller tummarna här för ruvningen.

• Piken

Ullis K: igen, inget vidare. Men nu kommer det att "verka" i magen istället, bort med huvudvärken fram med äggblåsorna! Lycka till med sprutorna, vilket medel tar du? Själv har jag inte fått utslag/omslag på stickorna än, men jag började tidigt, för jag har haft lite strulig mens på sista tiden och ville absolut inte missa ägglossningen. Och lite bra är det för nu behöver jag inte åka in på söndag iaf. Och betalat har vi gjort redan. Vi har haft landstingsfinansierat tidigare, sån tur har vi haft. Gott till er alla / Piken

• Piken

Imorgon blir det fet för oss om eskimåerna klarar upptiningen! Känns läskigt.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen