Inlägg från: små räkorna |Visa alla inlägg
  • små räkorna

Vi på CvL fortsättningen

hej på er alla......jag hoppar bara in för att tala om för er att jag faktiskt lever!!!
    kram,kram

♥stolt tvillingmamma♥ när är det våran tur att få en liten till????
  • små räkorna

embla:jo,jag mår rätt så bra.har iofs varit sjuk i omgångar sen i höstas......börjar bli ngt trött på det hela nu.
    och just nu så håller vi på och städar och fixar som bara den här hemma eftersom att vi ska ha visning till helgen.....helt otroligt egentligen hur sterilt allt ska vara!!!!
    så det blir inte mga tankar på bebbar och ivf och så som du förstår.....kommer nog inte bli ngt fet förrän kanske i april/maj,vi får se.det är liiite mkt just nu!!

hoppas allt är bra med dig.hur har det gått med alla beh??var ligger du just nu??
    det är lite svårt att hänga med här när man inte har varit här inne på 2 mån.
    kram

• små räkorna
    Embla82 skrev 2010-02-10 09:30:21 följande:
     Små räkor, ojda, fullt upp med andra ord. Hoppas det går bra med försäljningen! Har ni köpt nåt annat fint boende? Själv ruvar jag för tillfället. Vi får se hur det går.
    lycka till med ruvandet.....jag håller alla mina tummar för dig.denna ggn borde det väl ändå vara eran tur,vilken gång i ordningen är det nu eg??

vi är tvungna att köpa ett billigare hus än det som vi har just nu.....eftersom att min sambo fortfarande är arbetslös.men mäklaren tyckte att vi skulle sälja först och köpa sen,och det är precis det som vi nu gör.
    hoppas bara att vi hittar ngt sen när huset är sålt....känns lite sådär att man måste sälja huset först,tänk om man inte hittar ngt nytt sen då??men enl henne så är det inga problem....dessutom så har hon nga objekt på gång som skulle passa oss.det är bara att hoppas på det bästa.fortsättning följer........
  • små räkorna

Hej på er alla i tråden,gamla som nya.
    Har inte varit aktiv här på ett tag pga mga anledningar,men tänkte kika in lite nu.
    Det kommer nog bli ett FET försök efter sommaren för oss,om det inte kommer ngt emellan förståss.Är ju rätt så van nu att det alltid är ngt som krånglar eller kommer emellan för vårat försök.{#lang_emotions_frown}
    Kul iaf att se att det är nga som man känner igen här.....hur är det med er cah och embla....vad är det som har hänt sen sist....
    kram

• små räkorna
    Embla82 skrev 2010-04-29 11:20:17 följande:
    Små räkor, kul att se dig Med mig är allt bra tack, förutom att jag inte fått något plus än... men sprutstart igår så jag hoppas vidare. Hur är det med dig? Hoppas att du mår bra! sommarn lär vara över på ett kick, så hoppas det blir fet för dig snart då
    jag ska hålla tummarna för dig att det går vägen denna ggn....det måste det ju.för det har jag bestämt.{#lang_emotions_laughing}
    jodå,här är det ok.....fullt upp som vanligt.
    nog kommer sommaren gå fort alltid,det tror jag med.dessutom så kommer vi att ha fullt upp med nya lgh....och så ska vi resa till thailand i aug med.{#lang_emotions_smile}
    inte en lugn stund,hihi.{#lang_emotions_wink} KRAM
  • små räkorna

hej på er.
    jag är inte så aktiv här men läser lite då och då....
    det diss om insättning av 1 eller 2 ägg här......vid mitt första ivf så sattes det in 2,men det var bara för att jag fick så dålig skörd.det blev bara ett 4-celligt och ett 3-celligt...så dr berg tyckte att vi skulle bestämma hur mga vi skulle sätta in,och valet var inte så svårt.till saken hör oxå att han inte trodde på det 3-celliga....vilken jädrans tur att vi inte lyssnade på honom för idag har vi 2 underbara ungar på 7 år.......Skrattande

turerna har varit mga i våran kamp till syskon.....och jag har tom pratat med cvl ang vad man kan göra för att öka chanserna,var oddvar jag pratade med då.HAN ÄR JU BARA BÄST.
    men vad jag förstår så ökar inte chanserna ngt bara för att man sätter in 2.....och sen beror det ju oxå på hur goda chanser man har att lyckas,om dem sätter in 2 eller inte.
    så i mitt fall skulle dem inte göra det igen eftersom att jag lyckats bli gravid vid bägge mina insättningar....även fast det blev mf sist.

anlo:hur ser dina chanser ut.....jag tycker att du ska be att få prata med oddvar för han är den som är männskligast av dem alla.Gladhan ser inte bara på statestik och pengar som dem andra gör.....utan han lyssnar på pat på ett helt annat sätt.han skrev t.ex ut trombyl till mig när dem andra inte ville.....så prata med honom.
    Och lyssna inte på allt som skrivs...visst är det lite högre risk att bära på 2,men alla får det inte så.jag hade en relativt lätt graviditet med twinsen och dem tittade ut i v 36. LYCKA TILL....Glad

• små räkorna
    anlo24 skrev 2010-08-19 15:59:40 följande:
    Mina chanser har varit goda. Första gången 40-50%, vid FET ca 35% uppskattningsvis enl Holte, ivf 2, 15-25% Hade då bytt metod till den korta. Enl en ssk jag pratade med på CvL så kunde det vara att det var ett sämre ägg bara o inte att det var metodens fel. jag har också Oddvar som dr. Så jag har kanske tur :)

Min sambo frågade sista ggr ville han inte sätta in två. Men fick en känsla att han inte verkade så neg till det i framtiden. Jag har tlf tid med honom på må. Därav alla mina funderingar. Jag har eg inte varit pos till två ägg tidigare men börjat ändra på mig. Min syster har nämligen tvillingar så jag har sett hur jobbigt det kan vara. Och vi bor långt borta från vår familj.

Tack för ditt svar. Och lycka till själv! Hur ser din planering ut nu?
    Som det är nu så blir det en ytterligare väntan.....alltid är det ngt som stoppar oss att göra vårat FET.
    men förhoppningsvis så blir det av ngn gång under hösten,den som lever får se....

lycka till med samtalet på måndag,det går nog bara bra.

embla:*vink**vink*
  • små räkorna

marvin:enl skvallerpressen så är victoria redan gravid....hon blev det tydligen på smekmånaden.för vissa går det fort....Rynkar på näsan

anlo:måste erkänna att jag är likadan nu när jag har barn att man gärna pratar om sina små...
    det är ett samtalsämne som man kan prata hur mkt som helst om.men ibland så kommer man ju på sig själv att man nog pratar lite för mkt....men det är inte alla som har den spärren tyvärr.
    men jag vet hur det var när man var barnlös och försökte få barn,då tyckte man verkligen att alla pratade barn....och det var såå jobbigt.så jag förstår dig precis....synd att alla dessa mammor förstörde festen för dig,att dem inte kunde ha en gnutta förståelse i denna värld när så mga är barnlösa....Gråter
    även fast jag har barn så kan jag tycka att det är jobbigt ibland när man ser en massa magar överalt.....så har det varit i sommar.jag vill ju precis som du vara en av dem som går och putar med magen.....även småbebbar är lite jobbigt att se ibland.det går lite upp och ner....eftersom att jag har lyckan att lyckats få barn så är det självklart inte riktigt lika jobbigt som det är för dig....
    men man sörjer ändå lika mkt för att man inte lyckats få till ett syskon.....
    men jag förstår dig mkt väl....håller tummarna för dig att du lyckas denna ggn.samtalet med superman verkade ju ha gått bra.
    KRAM KRAM

• små räkorna

pp08:lycka till idag.....Glad hoppas att jag oxå snart får göra syskonförsök.....Drömmer

• små räkorna

hej på er alla.....
    även fast jag inte är så aktiv här så håller jag mina tummar att ni alla snart ska lyckas....
    såg föresten idag att dem ska börja med en ny dokumentärserie på tv3,som just handlar om barnlöshet.....
    tycker att det är jättebra att detta ämnet tas upp....
    dem söker nu efter par som vill vara med i tv.....nga av er som är intresserade kanske....
    tycker vilket fall som helst att detta är bra.kommer att följa serien när den väl börjar iaf.....
    KRAMAR

• små räkorna

kikar in lite snabbt o kollar läget bara......

rutan:vad bra att hon växer på sig..... varför var dem tvungna att op henne...hoppas att ni snart får komma hem,är ju inget kul att bo på sjukan....KRAM

anlo:grattis till graviditeten......Gravidjag fick oxå ont så där tidigt,i v 6 redan.men införskaffa ett bäcken bälte så känns det lite bättre iaf.och så kan du ju gå till en sjukgymnast....även illam fick jag tidigt o det blev som värst runt v 11-14 då jag spydde som en gris....men så väntade jag tvillingar oxå o det blir ofta värre då.
    hoppas att ditt illam inte blir så farligt.....och även fast det är jobbigt med alla krämpor som man får under graviditeten,så är det trots allt värt det i slutändan när man får sitt/sina mirakel... Baby kram

• små räkorna

är inte så aktiv här men har en liten undran.......vad har cvl för åldersgräns...
    är det 42 eller....

• små räkorna
    myran6801 skrev 2011-01-06 18:16:16 följande:
    Hej! Välkommen hit! CvL har 43 som gräns generellt. Mvh M
    eller välkommen tillbaka....Flört ok då är det ingen jättebrådis då.....vi ska försöka med syskonförsök här så småningom. kram
  • små räkorna

susie:grattis till tösen

• små räkorna
    CurlyRed skrev 2011-01-09 09:20:52 följande:
    Hej små räkorna - välkommen tillbaka! Såg att du fått 2 tvillingar, var det m IVF på CVL då med?
    Hoppas 2011 blir ert år!

Poussin - oj just ja, du har Menopur. Har hittills aldrig testat det. Är det fortfarande bara 1 gång om dagen man ska köra det? Eller flera?

Jag tog min 3e spruta igår av Puregon 150. Känner dock ingenting... bordet jag det? Kommer ihåg att jag var lite svullen över magen sist, men det kanske kom senare. Hur kände ni andra er?
    De höjde ju dosen denna gången mot förra IVF, men blir lite orolig att de höjde för lite...
    Är inplanerad för ÄP v3. Om man har för få & för små äggblåsor, på VUL (på torsdag) skriver de kanske ut mer Puregon då och så får man boka om ÄP till v4? Har ni varit med om det?
    tack ska du ha. jäpp mina twins kom till gm ivf på cvl.... dessutom på första försöket
    hade sämre tur för ett par år sen när vi började med syskonförsök,eftersom det slutade med mf.Gråter
    ja 2011 borde banne mig bli vårat år.....
    myran6801 skrev 2011-01-09 09:58:30 följande:
    CurlyRed, jag har sprutat 6 dagar med högsta dosen (450) Menopur och jag kan inte säga att jag känner ngt heller. Men å andra sidan hade jag ju bara ynka 3 blåsor. Tror mig ha läst att vissa känner ngt direkt men jag vet inte om det är de som fått jätte många blåsor för då jobbar väl äggstockarna mer. På VUL och blodprovet ger läkarna info om hur äggblåsorna utvecklar sig och då kan de justera dosen.

Små räkorna, välkommen tbx! När planerar du syskonförsök och hur gamla är dina tvillingar?

Jag ska tbx till CvL på tisdag för nytt VUL och hoppas ju såklart att blåsorna ser bra ut då. Men min största oro är att de ska vara tomma eller innehålla ägg av dålig kvalitet. Men det vet man inte förrän på ÄP och på tisdag får vi också veta när i veckan det blir. {#emotions_dlg.flower}

Idag ser ut att bli en solig dag, äntligen!!! Solig Ska ge mig ut på en långpromenad. Ha en skön dag allesammans!

kram M
    mina sötnosar är 7 år.. vart tog tiden vägen. och vi hoppas kunna göra ett nytt syskonförsök iaf före sommaren.... det har ju varit lite hinder på vägen plus att mina hormoner hoppar o far lite som dem vill.Flört
    så det är bara att hålla tummarna........
  • små räkorna

har inte varit aktiv här på länge....men nu lägger jag ner denna tråden då det defenetivt inte kommer att bli ngt mera syskonförsök för våran del.

• små räkorna

ja med tanke på att jag o sambon håller på o separera så kommer det ju inte bli ngt mer syskonförsök.

men å andra sidan så har jag inte gett upp helt...vem vet jag kanske hittar ngn ny därute...

men skulle det bli aktuellt så kommer jag ju då behöva börja om från scratch...

och vem vet jag kanske tittar in här lite endå,fast på håll...

tack ska du ha. ja dem e goa mina små älsklingar,även fast dem inte e så små längre..

ha det bra alla!!! <3         

• små räkorna
    Cahela skrev 2011-10-17 07:52:45 följande:
    Små räkorna: Usch vad jobbigt att separera. Vet att du tidigare skrivit att du vill göra syskonförsök men inte han, det är inte kul att bli förhalad i en sån sak när man vet att man behöver göra IVF för att förhoppningsvis få till ett barn.
    Hoppas nu att du kan träffa någon ny, när du känner dig redo, samt få möjlighet att göra syskonförsök då.
    Jag vet själv hur det är att vara i ett förhållande och veta att IVF är alternativet men partnern vill vänta på obestämd tid eller inte alls. För mig gick det inte att leva med. Nu har ni visserligen två barn men vill man ha fler barn är drivkraften stor. När man är IVF-are så tror jag att det är är svårt att få förhållandet att fungera om man inte får försöka skaffa ett barn pga sin partner.

tack ska du ha.

ja jag är ju den som har varit drivkraften i det hela....har försökt mga ggr att få honom att göra syskonförsök men han har nekat.....och det pga hans arbetslöshet.och det kan jag iofs förstå.men när åren sen går så vill man ju ändå göra ett försök....

nu är det ffa hans arbetslöshet som gjort att vi nu går skilda vägar....har dragit det tyngsta lasset under dem senaste åren,och hur länge ska man orka??

när man sen dessutom får till svar att han varken vill gifta sig eller skaffa nga fler barn med mig,ja då ställer man sig till slut frågan är det så här jag vill ha det??
    ska jag fortsätta i ett förhållande fast jag inte kan få göra det som jag vill....det var då jag bestämde mig o satte ner foten.jag vill iaf inte ha det så här.....jag vill leva med ngn som vill samma saker som jag som går åt samma håll....och jag vill dessutom vara lycklig vilket jag inte är nu.

och detta med ett till barn är ju en av drivkraften förståss......alla runt om en säger att man har två underbara barn,och det har vi... men får man för den saken skull inte försöka skaffa nga fler då eller??verkar inte så.

och dessutom så e det mga som hakar upp sig på min ålder vilket e tråkigt.....tycker inte vi ska skaffa fler.men till saken hör ju att dem INTE är ivf;are.....så dem kan ju omöjligt förstå.

när man dessutom har en dotter som inget hellre vill än att bli storasyster,då vill man ju oxå försöka.....  

jag hoppas oxå att jag så småningom hittar ngn ny som oxå vill ha barn......och det inom en snar framtid.

och jag har så mga ggr under dem senaste veckorna frågat mig själv varför jag inte gjort detta tidigare.....

det e en jobbig tid som jag har framför mig men jag ska klara av det.....det kan ju bara bli bättre...

kram på dig vännen Hjärta

♥stolt tvillingmamma♥
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen