Vi på CvL fortsättningen
hej på er alla......jag hoppar bara in för att tala om för er att jag faktiskt lever!!!
kram,kram
hej på er alla......jag hoppar bara in för att tala om för er att jag faktiskt lever!!!
kram,kram
embla:jo,jag mår rätt så bra.har iofs varit sjuk i omgångar sen i höstas......börjar bli ngt trött på det hela nu.
och just nu så håller vi på och städar och fixar som bara den här hemma eftersom att vi ska ha visning till helgen.....helt otroligt egentligen hur sterilt allt ska vara!!!!
så det blir inte mga tankar på bebbar och ivf och så som du förstår.....kommer nog inte bli ngt fet förrän kanske i april/maj,vi får se.det är liiite mkt just nu!!
hoppas allt är bra med dig.hur har det gått med alla beh??var ligger du just nu??
det är lite svårt att hänga med här när man inte har varit här inne på 2 mån.
kram
Hej på er alla i tråden,gamla som nya.
Har inte varit aktiv här på ett tag pga mga anledningar,men tänkte kika in lite nu.
Det kommer nog bli ett FET försök efter sommaren för oss,om det inte kommer ngt emellan förståss.Är ju rätt så van nu att det alltid är ngt som krånglar eller kommer emellan för vårat försök.
Kul iaf att se att det är nga som man känner igen här.....hur är det med er cah och embla....vad är det som har hänt sen sist....
kram
hej på er.
jag är inte så aktiv här men läser lite då och då....
det diss om insättning av 1 eller 2 ägg här......vid mitt första ivf så sattes det in 2,men det var bara för att jag fick så dålig skörd.det blev bara ett 4-celligt och ett 3-celligt...så dr berg tyckte att vi skulle bestämma hur mga vi skulle sätta in,och valet var inte så svårt.till saken hör oxå att han inte trodde på det 3-celliga....vilken jädrans tur att vi inte lyssnade på honom för idag har vi 2 underbara ungar på 7 år.......
turerna har varit mga i våran kamp till syskon.....och jag har tom pratat med cvl ang vad man kan göra för att öka chanserna,var oddvar jag pratade med då.HAN ÄR JU BARA BÄST.
men vad jag förstår så ökar inte chanserna ngt bara för att man sätter in 2.....och sen beror det ju oxå på hur goda chanser man har att lyckas,om dem sätter in 2 eller inte.
så i mitt fall skulle dem inte göra det igen eftersom att jag lyckats bli gravid vid bägge mina insättningar....även fast det blev mf sist.
anlo:hur ser dina chanser ut.....jag tycker att du ska be att få prata med oddvar för han är den som är männskligast av dem alla.han ser inte bara på statestik och pengar som dem andra gör.....utan han lyssnar på pat på ett helt annat sätt.han skrev t.ex ut trombyl till mig när dem andra inte ville.....så prata med honom.
Och lyssna inte på allt som skrivs...visst är det lite högre risk att bära på 2,men alla får det inte så.jag hade en relativt lätt graviditet med twinsen och dem tittade ut i v 36. LYCKA TILL....
marvin:enl skvallerpressen så är victoria redan gravid....hon blev det tydligen på smekmånaden.för vissa går det fort....
anlo:måste erkänna att jag är likadan nu när jag har barn att man gärna pratar om sina små...
det är ett samtalsämne som man kan prata hur mkt som helst om.men ibland så kommer man ju på sig själv att man nog pratar lite för mkt....men det är inte alla som har den spärren tyvärr.
men jag vet hur det var när man var barnlös och försökte få barn,då tyckte man verkligen att alla pratade barn....och det var såå jobbigt.så jag förstår dig precis....synd att alla dessa mammor förstörde festen för dig,att dem inte kunde ha en gnutta förståelse i denna värld när så mga är barnlösa....
även fast jag har barn så kan jag tycka att det är jobbigt ibland när man ser en massa magar överalt.....så har det varit i sommar.jag vill ju precis som du vara en av dem som går och putar med magen.....även småbebbar är lite jobbigt att se ibland.det går lite upp och ner....eftersom att jag har lyckan att lyckats få barn så är det självklart inte riktigt lika jobbigt som det är för dig....
men man sörjer ändå lika mkt för att man inte lyckats få till ett syskon.....
men jag förstår dig mkt väl....håller tummarna för dig att du lyckas denna ggn.samtalet med superman verkade ju ha gått bra.
KRAM KRAM
pp08:lycka till idag..... hoppas att jag oxå snart får göra syskonförsök.....
hej på er alla.....
även fast jag inte är så aktiv här så håller jag mina tummar att ni alla snart ska lyckas....
såg föresten idag att dem ska börja med en ny dokumentärserie på tv3,som just handlar om barnlöshet.....
tycker att det är jättebra att detta ämnet tas upp....
dem söker nu efter par som vill vara med i tv.....nga av er som är intresserade kanske....
tycker vilket fall som helst att detta är bra.kommer att följa serien när den väl börjar iaf.....
KRAMAR
kikar in lite snabbt o kollar läget bara......
rutan:vad bra att hon växer på sig..... varför var dem tvungna att op henne...hoppas att ni snart får komma hem,är ju inget kul att bo på sjukan....KRAM
anlo:grattis till graviditeten......jag fick oxå ont så där tidigt,i v 6 redan.men införskaffa ett bäcken bälte så känns det lite bättre iaf.och så kan du ju gå till en sjukgymnast....även illam fick jag tidigt o det blev som värst runt v 11-14 då jag spydde som en gris....men så väntade jag tvillingar oxå o det blir ofta värre då.
hoppas att ditt illam inte blir så farligt.....och även fast det är jobbigt med alla krämpor som man får under graviditeten,så är det trots allt värt det i slutändan när man får sitt/sina mirakel... kram
är inte så aktiv här men har en liten undran.......vad har cvl för åldersgräns...
är det 42 eller....
susie:grattis till tösen
har inte varit aktiv här på länge....men nu lägger jag ner denna tråden då det defenetivt inte kommer att bli ngt mera syskonförsök för våran del.
ja med tanke på att jag o sambon håller på o separera så kommer det ju inte bli ngt mer syskonförsök.
men å andra sidan så har jag inte gett upp helt...vem vet jag kanske hittar ngn ny därute...
men skulle det bli aktuellt så kommer jag ju då behöva börja om från scratch...
och vem vet jag kanske tittar in här lite endå,fast på håll...
tack ska du ha. ja dem e goa mina små älsklingar,även fast dem inte e så små längre..
ha det bra alla!!! <3