Inlägg från: myran82 |Visa alla inlägg
  • myran82

Arbetsbyxor för gravida. Finns det?

Jag har växt ur mina arbetsbyxor, har en hårsnodd i magen men det funkar max någon vecka till Har en glipa på flera cm i magen och de sitter fruktansvärt obekvämt.

Jobbar i träverkstad och behöver byxor med en del fickor, använder mig av sjutmått & måttband många gånger om dagen och med jeans blir det svårt att få plats med saker & ting.

Har ni några tips på hur jag ska gå till väga?

Att sy om mina nuvarande byxor är för komplicerat för mig.

• Svar på tråden Arbetsbyxor för gravida. Finns det?
  • myran82
    grynet80 skrev 2010-01-07 08:59:41 följande:
    Jag körde mina vanliga med gummisnodd och hängslen och så hade jag en tub (sån där från PoP under. Mycket sexigt <(i)mg src="/Chatt/ikoner/smile5.gif" width="15" height="15">
    Jag har snodd i midjan nu, men den räcker knappt till. Trots snodden så sitter byxorna hårt och obekvämt över magen och om jag låter bli att knäppa så ramlar byxorna av istället hehe.

Ska kolla det där med vertygsbälte för då kan jag kanske ha vanliga jeans.

Hängslebyxor kanske är nåt med, hur är det med fickor osv på den?
  • myran82
    Piga skrev 2010-01-10 20:02:34 följande:
    Inte så många fickor kanske, men det är arbetsbyxor iaf. Hade gärna köpt dem själv, men jag är lite för "vadderad" för de storlekarna.www.billigaarbetsklader.se/mammabyxa-p-1452.a...
    Tack =)

Ganska små storlekar? Jag har rätt stort redan nu, vet inte vad jag har för damstorlek eftersom jag kör med herrmodellen för de sitter mycket bättre.

Jag har storlek 46 på vanliga byxor.
Svar på tråden Arbetsbyxor för gravida. Finns det?