Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Everlonn skrev 2010-02-04 11:17:51 följande:
    Sonen har oxå varit rädd för tandläkaren pga att de inte ville lyssna på honom när han sa att det gjorde ont Han fick gå hos specialst och nu går han själv till tandläkaren!Men att de skulle göra Bus rädd oxå! *suck*
    Det var väldigt onödigt!!
    Skönt att det funkar för honom nu.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Milliz skrev 2010-02-04 11:20:36 följande:
    Ja då är du nog lika trött som jag på att höra det tjatet. Men det mest irriterande jag har hört är "lämna Elias på dagis så kan du passa på att gå ut på en lång promenad med Ella då hon sover" Varför skulle jag lämna Elias på dagis för att kunna gå ut på en långpromenad? För mig känns inte det viktigt att gå ut på en lång promenad. Man kan ju faktiskt vara ute utan att gå och promenera 5km..
    Ja vi jobbar ju båda två men har barnen hemma. Får ofta höra att vi borde lämna barnen så att de får träffa kompisar och att vi kan jobba mer samtidigt och få mer tid tillsammans...
    Märkligt vad mycket folk kan tycka!
    Nikita gick inte heller på dagis och hon är inte blyg eller efter på nåt sätt och hon går i trean nu.
    Everlonn skrev 2010-02-04 11:21:26 följande:
    Riktigt bra att ventilera lite här i tråden känner jag, min nervositet är nu utbytt mot ilska, jag ska banne mig dit och skälla lite Tack tjejer!
    Bra!! Lycka till!
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2010-02-04 12:21:47 följande:
    Nu är ena tatueringen rengjord för er som ville se Den stora stjärnan är för sambon och dom 2 mindre är Liam och Mejas
    FINT!!!
  • lillronya

Är det nån här som vet hur molos hardshelljackor är i stl?? Lika små som softshellen??

• lillronya
    Everlonn skrev 2010-02-04 14:25:53 följande:
    Nu har jag varit duktig Det gick bra hos tandläkaren, bröt inte ihop allsOch Bus har fått ny tid till en annan sköterska så vi ska dit och kika och titta på alla grejerna Ska ha ett par såna besök innan det är dags för åtgärder.
    Å vad skönt att det gick bra!!

E har också varit hos tandläkaren nu.
    Det gick superbra! Han klättrade själv upp i stolen och satt där duktigt under hela undersökningen. Han hade ett hål och nåt början till hål. Det ska göras vid med lugnande för att han inte ska bli rädd och inte ska minnas det efteråt.

LÅter toppen, tycker jag.

Tandläkaren verkade väldigt bra. Dessutom ville hon att han skulle komma till tandhygienisten en gång till innan så att han i lugn och ro får titta på alla sakerna och så.
  • lillronya
    Everlonn skrev 2010-02-04 14:37:15 följande:
    *känner mig stolt* Vad bra att det gick bra för E, trist med hål förstås men bra tt dom gör det på rätt sätt Så de minns inget efter lugnande? Det visste jag inte..låter ju faktiskt bra. Men hur var det...det kunde "snedtända" på nåt vis?
    De ska inte minnas nåt iaf.
    De kan snedtända. Michaela har gjort det och det var ingen trevlig upplevelse får nån inblandad.
    Men det har funkat bra andra gånger. Nikita har också provat med lugnande och det har funkat super! Hon går numera till tandläkaren helt utan rädsla.
  • lillronya
    Everlonn skrev 2010-02-04 14:37:15 följande:
    *känner mig stolt* Vad bra att det gick bra för E, trist med hål förstås men bra tt dom gör det på rätt sätt Så de minns inget efter lugnande? Det visste jag inte..låter ju faktiskt bra. Men hur var det...det kunde "snedtända" på nåt vis?
    Och du ska verkligen känna dej stolt!!
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2010-02-04 14:37:22 följande:
    Åhhhhh jag vill också ha 50% på kavat!
    Jag med!
  • lillronya
    Everlonn skrev 2010-02-04 14:50:04 följande:
    Låter lite otäckt Men man vet att det inte funkar som det ska innan de sätter sig i stolen och de sätter igång att borra va? Tack!
    Ja för de sätter sej inte i stolen. Eller M gjorde inte det iaf...
    Hon fick fullständigt tokspel istället.
    Men då var hon ju redan så himla rädd och så medicinering på det. Jag tror att det var det som gjorde det.
    Nikita fick ju det för att inte BLI rädd och då var det bra.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16