paulisa skrev 2010-02-21 17:09:59 följande:
Jag har bara en flicka och försöker verkligen UNDVIKA att köpa bara flickkläder (men ibland är det lätt att fastna i allt sött). Jag tycker verkligen att det är löjligt att kläder är så indelade efter kön när de är 1½ år, för oss vuxna finns ju mängder av damkläder som inte är rosa etc men till just barn är det mycket uppdelat. Jag vill gärna ha fler barn och vill gärna att mina barn ska kunna ärva en del kläder efter varandra, det är en anledning till att köpa könsneutrala kläder! Sen tycker jag att min tjej är cool i jeans och t-shirt och jag tycker att man ser mitt barn som just barn om det inte skriker flicka om henne. Har hon rosa klänning etc så blir det automatiskt "vad söt hon är" (och dottern som börjar förstå mycket vill jag ju inte ska få bilden av att det viktigaste är att man är söt). Är man intresserad av barnkläder så tycker jag att detta är en rolig/intressant fråga! Danska barnkläder är relativt duktiga på att göra kläder till barn (och inte pojkar och flickor) men de kan bli bättre! Dessutom är det störigt med webshoppar som lägger upp det som babyflicka och babypojke... Förlåt... det blev långt
nej danskar är urkassa på att inte dela upp pojk å flick varför har vi inte fått klänning i lastbilar, hajar och fiskar jo för att de delar upp kläderna