Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Nu kommer Bella från skolan och så ska vi ut på äventyr! Vi ska åka och köpa lim   *tjohooo*

cu sötisar..

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan
    stökmamma skrev 2010-03-16 13:40:39 följande:
    dax att ta ??
    Å det skulle ju va jätteroligt!! Måste absolut kollas upp!!
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-03-16 14:09:25 följande:
    Håller på, men vägar ännu att köra på vinterväglag...Så när isen smälter från vägarna ska jag susa fram igen! Nä, tar inte långt tid alls egentligen, bara jag som inte fattar hur man åker såna här lantiståg...*s*Typ betalar man ombord, köper biljett någon annanstans, osv...
    *ASG*   Man betalar och bokar med kortet på sj:s sida, precis som att hoppa Molosar vettu   sen kan man få biljetten till mobilen, skit smidigt {#lang_emotions_laughing} Å ungarna åker ju med för en 5:a med vuxen *perfa*
  • RååSa BuBBlan
    SmillaMilla skrev 2010-03-16 14:27:33 följande:
    Bläää nu vill jag inte bo på denna holme längre! Såååå trött på att inte ha något att göra. Vill flytta hem till Göteborg igen Sorry för ot men ni är så förstående här.
    Å jag förstår dig!! Har åxå urtråkigt  
  • RååSa BuBBlan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-03-16 14:43:18 följande:
    Ahaa, man åker med SJs dom här stora tågen alltså? Trodde det var typ Tåg i Bergslagen eller nåt annat konstigt...Men hoppa molosar kan jag ju, så en biljett borde jag kunna ro iland någongång jag också.
    ha ha ha nä då.. Man tuffar med sj precis som vanligt

Jag vart överraskad faktiskt hur jädrans smidigt det va, å fräscha fina snabba tåg *rekommenderar*
  • RååSa BuBBlan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-03-16 14:48:40 följande:
    hur tolkar man detta? Är det vanlig öppna förskolan eller har det nåt med soc grejs att göra?www.hallstahammar.se/-/vard&omsorg/individ-ochfamiljeomsorg/familjecent rum/
    äsch.. knas länk..

Familjecentrums syfte är att arbeta förebyggande så att familjer i ett tidigt skede kan få stöd och hjälp. Syftet är också att en skapa mötesplats för familjer så föräldrar och barn/ungdomar får möjlighet att skapa bra nätverk samt att olika verksamheter som jobbar med barn/ungdomar ska mötas för en bra samverkan kring familjer. Mötesplatsen är en viktig plattform för utveckling av arbetet med familjer och dess nätverk.

De som samverkar inom Familjecentrum är Individ och familjeomsorgen, Mödravårdscentralen, Barnavårdscentralen, Svenska kyrkan och skolans centrala resursteam.

Till oss kan man även vända sig om man som förälder är orolig för sitt barn. Ungdomar kan även själva komma till oss på Familjecentrum.

Vi kan erbjuda:

- Daglig familjeverksamhet verksamhet (småbarn)

- Föräldrautbildning Komet 3-11 år och 12-18 år

- Individuell föräldravägledning

- Familjesamtal

- Grupp för barn till missbrukare

- Nätverksmöten - samla viktiga personer kring ett barn/ungdom

- Råd- och stödsamtal

- Psykosocialt behandlingsarbete

- ART– Aggression replacement training (ilskekontroll)

- Drogtester

- Droginformation

- Behandling av alkohol-, drog- och spelmissbruk

- Motiverande samtal

- Medling vid brott

- Genomförande av Ungdomstjänst

Kontakta Familjecentrum:

Socionomer:
    Annica Nilsson 245 82
    Terry Svedlin 245 89

Ungdomsbehandlare:
    Pia Wallin 245 65
    Marie Eriksson 245 64
    Bengt Eriksson 247 08

Dagliga familjeverksamheten:
    Jeanette Nilsson 243 42

Dagliga familjeverksamheten är hjärtat i Familjecentrums verksamhet där man erbjuder en möteplats för föräldrar med barn från 0 år och uppåt. Familjerna kan komma och gå under öppettiderna och verksamheten är kostnadsfri. Verksamheten erbjuder värme, trivsel och gemenskap med fikastund till självkostnadspris och pedagogiska aktiviteter för barn och föräldrar. Personal håller i och planerar den pedagogiska verksamheten. Verksamheten finns i två lokaler i Hallstahammars kommun.

Öppettider Dagliga familjeverksamheten Vegagatan 1, Hallstahammar
    Telefon: vx 240 00, 243 42
    Måndagar: 9.00 - 12.00
    tisdagar: 13.00- 16.00
    Onsdagar: 9.00 - 12.00 (föräldrastyrd)
    Torsdagar: 13.00 - 16.00
    Fredagar: 9.00- 14.00

Öppettider Dagliga familjeverksamhetenDuvan Skomakarevägen 11, Kolbäck
    Telefon: Marjatta Eriksson 451 52, Mari Sornelid 530 41
    Tisdagar: 09.30 - 11.30 KomÅLek
    Torsdagar: 13.00 -15.30 öppen förskola
  • RååSa BuBBlan
    SmillaMilla skrev 2010-03-16 14:55:42 följande:
    Råsa bubblan: Jag tolkar det som en helt vanlig öppen förskola. Men ring o fråga.
    Ja jag får nog göra det, stod så konstigt tyckte jag.. Hoppas det är en helt vanlig
  • RååSa BuBBlan
    SmillaMilla skrev 2010-03-16 14:56:30 följande:
    Jasså du har det. Synd att vi bor så långt i från varandra
    Ja verkligen synd {#lang_emotions_undecided} Bubblis tycker ju "Svea e en fin sej (tjej) med ett fint rum som man kan leka i " Hon brukar spana i bildis med mig
  • RååSa BuBBlan
    SmillaMilla skrev 2010-03-16 15:13:00 följande:
    Åhhhh vad gulligt. Åker ni till stockholm något? Kanske vi skulle kunna träffas med barnen där något. Typ junibacken
    Å absolut!! Det tycker jag vi gör till våren {#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16