Vi som shoppar danska barnkläder del 16
(har knappt vågat nämna det *peppar peppar*)
Godkväll jag blev av med ett stycke dotter idag...hon följde med gästerna hem får tillbaka henne på söndag, ganska skönt ändå...kanske får sova lite mer i alla fall, med henne hemma kan jag ju inte sova på dagen när Mateo sover.
Var på bvc idag och nu väger prinsen 2760gram!!! Han har alltså ökat med nästan 500gram sen vi kom hem från bb, vi fick jättemycket beröm av bvc-sköterskan Så skönt...med Maia fick jag alltid bara skäll!
Shoppingsugen som bara den är jag blev lite duns på pixiekids idag till Mateo i strl.44 så nu har han så han klarar sig i den storleken också, o typ upp till 68 Så nu är det storasyster som behöver kläder, här har storrensats i garderoben, hon har på knappt 3 månader växt 5 cm och gått upp 2kg!
Bubblan - Everlonn (tror jag det va) hade jämfört gamla med nya linnen och de nya i 92/98 var som gamla i 98 och de nya i 98/104 var som gamla i 104 om jag inte minsn fel. Men det som skiljer är emst längden, inte bredden.
Jag kommer satsa på 98/104 i linnen till Maia, men i knickers skulle jag inte våga ta mer än 92/98 just för den breda midjan
oj, för en gångs skull ligger JAG i lä
detta har jag handlat från vårens kollektion:
fjärils/regbnbågsmössa
regnbågsleggings
prästkrageklänning
och från prespring
rosa lurv
robottröja
fjärilströja
det ni, men listan lär väl bli längre sen förstås, måste bara finansiera det först