Inlägg från: Smileycat |Visa alla inlägg
  • Smileycat

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

lillronya skrev 2010-03-01 23:15:31 följande:
    Roligt att ha flera barn att jämföra.Nr 1 och nr 2 skiljer det 2 år och 10 månader på. Skiljer också ca 4-5cm.Storasyster är längst än så länge, men lillasyster väger några kg mer muskler. De är snart 13 och 16 år.Nr 4 och nr 5 skiljer det 1 år och 8 månader på. Skiljer 2½cm just nu och inget på vikten. Märkligt hur olka det är med samma gener, ja..

Jag jämför med min syster ofta, då jag inte har så många barn..
    Här är storasyter (bonustjejen) ett år o fem dagar äldre, ca 1m och 20kg och blir snart 5år!
    Ebba är (snart 4år) ca 5,5cm mindre och 5,5kg mindre. ( 94,5cm och 14,5kg.)
    Det roliga är att hennes kusin är nästan exakt lika stor och där skiljer det oxå typ ett år emellan, han blir 3år i april!
    Men min syster verkar få lite större barn mer "normal storlek" än mig.
    Liam är liten, 75cm o ca 9,5kg och snart 15mån, hans kusin (samma systers barn) är 20dagar yngre men är ca 5cm längre och 1kg tyngre.
    När Liam föddes var han 2695g o 46cm i v37+2 och han var 2696g o 49cm i v35 fast tre veckor senare då, så han har växt ikapp rejält!
    Lite kul att se.. De har ju inte lika mkt gener som är lika då men ändå kul att se hur olika det är..
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    ängeln83 skrev 2010-03-02 14:11:52 följande:
    Bra Blir lättare o förklara mina inköp för sambon om jag säger att dom är ett MÅSTE Hum...finns dom i nån svensk shop måntro?
    de finns på BoR, var ngn som visade dom igår
    Själv ska jag nog köpa de med bilar till lillebror 199kr tror jag de tog..
  • Smileycat
    Zvartaliljan skrev 2010-03-02 14:59:32 följande:
    Någon som sett denna i en svensk webshop??www.trend2kids.dk/picview.asp?pid=6789jag bara MÅSTE ha den till Maia!!
    vilken fin! Blev ju lit sugen här med {#lang_emotions_dreamer} hojtar till om jag hittar den..
  • Smileycat
    lillronya skrev 2010-03-09 21:44:08 följande:
    Nä den med planeter. Oh där har jag inte kollat än. Nån liten storlek. 56 tex.
    Jag har en liten tröja i typ 62 {#lang_emotions_dreamer} här hemma..
  • Smileycat
    lillronya skrev 2010-03-09 21:53:18 följande:
    något intresse? Kan leta fram den i såfall och kolla på den, använd typ 1ggn tror jag.. det är den med randig ärm iaf..
    Den ligger här i klädkammaren ngnstans, annars kommer den väl ut på Tradera om några månader eller så haha.. när vi betat av allt.. Har såå mkt som ska ut egentligen, men orkar inte.. {#lang_emotions_dreamer} roligare o köpa ju.. hehe..
  • Smileycat
    lillronya skrev 2010-03-09 22:16:09 följande:
    Tack, men tror att de vill ha body eller suit. Tack! Beslutsångest av allt fint. Och så tänker jag salg....
    OK då vet jag iaf hoppas du hittar till bra pris
  • Smileycat

HEJ tjejer..
    Blir alltid så överlycklig när jag får tid öve ratt sitta här.. Är så sällsynt för mig..

• Smileycat
    nikki2006 skrev 2010-03-20 21:39:18 följande:
    är inte heller här så ofta nuförtiden
    alltför mkt med "det riktiga livet" just nu
    Hur är det annars då?
  • Smileycat

Om Butte är här, så nu har jag äntligen fixat ny mobil och kan lägga upp skrutten i BT hehe..

• Smileycat
    Busbellan skrev 2010-03-20 22:03:27 följande:
    oups, råkade visst impulsshoppa en lurv www.tradera.com/Helt-ny-molo-lurvfleece-lurv-...men jag tror den kommer passa sååå fint Ellas skalkläder, både overall och jacka Men nu får nog nån av de andra åka istället
    åhh fin! Tur för dig att jag missade den {#lang_emotions_dreamer} *asg*
    Letar efter en i 98 till min Ebbis här, men kan inte bestämma mig vilken jag vill ha.. "Får" bara satsa på en just nu, och helst inte till fullt pris..
    Har en röd med lila kantband i 92 som ska säljas iväg, så det är den färgen hon hade innan.. Kanske lila, verkar vara en av hennes favoritfärger just nu.. och mamma som var dum och köpte en ny röd fixjacka med fleece i så inte det igen..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16