Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

solouniko skrev 2010-01-27 12:08:39 följande:
    Halloj! Jäklar vilket snöoväder det är här alltså.. Och magsjuka härjar det överallt. Tre kompisar som var här igår har spytt hela natten men än så länge verkar vi ha klarat oss iallafall. Hoppas! En fråga till experterna. Hade ju tänkt köpa regnbågsstället till Milla, men jag ska ju köpa en softshell jacka också. frågan är då om det räcker med regnbyxa och så kanske man har lurv och ev softshell över? Eller måste man ha jackan också till?  Softshellen är ju vind och vattentät också men har väl inte tejpade sömmar... Vad tror ni?
    Fy för snöoväder och magsjuka!!

Om hon inte ska vara ute i ösregn så räcker det med regnbyxor och sofshell, tycker jag.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Milliz skrev 2010-01-27 12:13:06 följande:
    Huvva, läskigt med magsjukor. Det är nog det vidrigaste. Om jag får välja tar jag då mycket hellre en rejäl förkylning. Vi har faktiskt sällan använt regnjacka. Fast nu i sommar är ju Elias tre år så då blir det kanske att man använder regnjacka ibland om han vill ut då det regnar. Svårt det där, jag vet inte hur jag ska göra heller?Apropå regnkläder, är det någon som vet hur Molos regnbågsregnkläder är? Är de bra eller är det bättre att köpa något annat?
    Vi har regnbågsbyxorna och är helt nöjda med de!
  • lillronya
    solouniko skrev 2010-01-27 12:16:56 följande:
    Joo blä vad läskigt! Men så länge M slipper det iallafall.. Okej ja jag funderar på att bara köpa regnbyxorna, vi kommer ju säkert ändå inte vara ute om det liksom öööösregnar. Hon kommer ju ha lurv och softshell som sagt. Undra hur molos stövlar är i storlek? Milla har ju dvärgfötter men jag borde kanske ta 20 iallafall så kan hon ha dom till hösten också. Mamman är också sugen på ett par
    JAg köpte katvigstövlar till mej på senaste salgen.

Vi har molostövlar. Kollar hur stora..
  • lillronya
    solouniko skrev 2010-01-27 12:25:43 följande:
    Bra! Då kör jag på det. Får köpa jackan sen om den hänger kvar på rean 39 tror jag? 37 borde jag kunna ha, har ju ca 36 i vanliga fall.. Visst måste man ha såna Tack Milla har ju typ 13-15 på vanliga sockar och dom sitter perfekt. 16-18 är lite stora än.. Dvärigfötterna
    Anjelin har också pyttefötter. Hade stl 17 tills hon var minst 1½år iaf.
    Har 24 i molostövlarna och det har hon i andra skor också, med växmån, så de är nog normala i stl.
  • lillronya
    stökmamma skrev 2010-01-27 12:54:45 följande:
    här oxå...körde bakom en bil hem från dagis, han låg på fel sida över fältet och i rondellen tog han snövallen RAKT fram... GUbbar!!!!!GOdagens  Ronya, kör ni idag??
    Japp! Vi kör på, så får vi se hur många vi blir.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-27 14:18:29 följande:
    Å har du bild på hennes?   Jag bara MÅSTE hitta en sån nånstans
    Kolla på blocket. Det finns där ibland.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-27 14:26:49 följande:
    Jag kollar varje dag Inte hittat den rätta än   *kräsen* Jag vill absolut ha en vit, hade åxå tänkt måla o greja ute till våren sommaren sen *roligt projekt*Sen vill jag ha en gammal skolbänk, en sån där där stolen sitter ihop med bänken att måla vit *såååå fint*
    Låter som att du ska gå på loppisar i sommar.
  • lillronya
    Pancake81 skrev 2010-01-27 14:16:09 följande:
    Hänger gärna med här..rolig tråd! Älskar barnkläder, framförallt Nova Star, Molo och hederliga Polarnopyret. Någon som förresten vet när Nova Stars vårkollektion kommer???
    Hej!

NS ska komma snart. Väntar och väntar....
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-27 14:34:19 följande:
    Har redan börjat Betat av ett antal antik butiker och loppisar i området, hittade en helt underbar säng, men den skulle dom ha 6000.- för  *orimligt dyrt*
    Vad bra att du redan har börjat!
    Oh det var dyrt!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-01-27 14:35:51 följande:
    Hej hej på erÄntligen hemma från Växjö, men det tog lååååång tid att ta sig hem idag
    Hej hej!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16