Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

ellenagnes skrev 2010-01-18 11:12:19 följande:
    Då är den nog svår att få tag på nu. Attans. Jättefin med lurven under och äppel mössan
    ja den går inte att få tag på mer än ibland på trendsales eller tradera någon gång ibland, de fanns inte ens i så många butiker när de väl fanns. Så det är därför så många jagar efter Maias
    Det är en jacka med avtagbara armar, inte en väst. Bara för o klargöra.
  • Zvartaliljan
    Mawe123 skrev 2010-01-19 09:36:02 följande:
    Hur är modellen, har du något foto med jackan på? Tack för hjälpen, tror storebror skulle älska den, han är tokig i orange.
    är det softshellen du pratar om? Maia har den orange i strl.116!
  • Zvartaliljan
    Mawe123 skrev 2010-01-19 09:46:42 följande:
    Ja visst, är den liten i storlek? sitter den bra, har du bild med den på?
    Bild från förra vårvintern då Maia var runt 92cm lång
    http://www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery/phpxdpebd.jpg
    Greksmurfen skrev 2010-01-19 09:47:28 följande:
    hahahaha ...lindex shopping =P...........ska snart dra mej =) å fynda=) liljan: va söta barnen dina va i bt =)... så underbart fin babysittern va:) ångrar nästan att man inte tog en ny =P..... tror nog 74 kommer passa=).. annars finns ju t eller en greksmurf =P
    Ja jag är så glad för den där babysittern Lillebror älskar den! Perfekt ju.

Jag tror att hummels babyoveraller är lite stora i storleken så 74 är som 80 typ? I så fall är den nog lite stor i början av vintern men då sitter han ju ändå i vagn så det gör ju inget.
  • Zvartaliljan
    Mawe123 skrev 2010-01-19 10:09:42 följande:
    Åh vad fin hon är i den!! ..men en 92 cm Maia i en 116 jacka, det får mig att tro att min 140 cm Wille  inte kommer kunna ha 146 jacka.. ..bara det att de mått jag fått på jackan är större än den vinterjacka han har nu.. SUCK
    kanske skiljer jättemycket mellan 116 och 146? Maia kunde ha 98 då ska jag säga, men det funkade så bra att gå upp flera storlekar så då gjorde jag det. Hon kan ju ha den även nu när hon är 1 meter lång.
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2010-01-19 10:10:00 följande:
    Milla har 74 i sin nu och hon är ju 10 mån Hon kommer absolut kunna ha den ett bra tag till.. Hummel är såå fina!
    åhh det låter bra Maia hade 62 i sin första vinteroverall när hon var 6 månader och 80 när hon var 1½ så 74 kändes ganska lagom då till lillebror i vinter om han följer ungefär samma kurva som hon. Kanske får jag köpa någon i 68 i början av vintern också om den är alldeles för stor då...
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2010-01-19 10:17:27 följande:
    Ja Milla blir ju 1 i mars och kommer absolut kunna ha 74an då Så det blir nog perfekt! Har du fått paket förresten?
    japp o hittade äntligen bankdosan så du fått betalt!!

Har en bild på prinsen i fina suiten men kameran strular med överföringen {#lang_emotions_yell}
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-01-19 16:39:27 följande:
    Åhhhh vill se bild sedan! Och meddelahur stor mössan är. för jag antar att ella o svea har ungefär lika stora huvuden.
    hur stort huvud har Svea? Maia har ganska litet huvud tror jag för strl.3-5 år satt som en säck på henne...har beställt 1-2 istället
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16