Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

stökmamma skrev 2010-02-20 15:37:58 följande:
    gå och lägg dig istället, annars kommer det bara bli fel
    Nähä- INTE sova,kanske inte prolista men det är ju Melodifestival*mycket viktigt*

..var tvungen att kolla så att det faktiskt är lördag nyss så jag ska absolut inte prolista
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    1 och 1 är 3 skrev 2010-02-20 15:50:28 följande:
    Jag skulle til Ronya på mello kväll men vette sjutton om jag vågar alltså... fortf inte plogat här... Om inte så ska jag iaf prolista ikväll! Har förbetett med 8 dagars
    Ja denna snön är ju inte rolig alltså... Jag ska till Gekås imorgon om jag så ska behöva gräva fram bilen med händerna för att ta mig dit Tänkte åka på måndag men då ska vi åka till Gbg för att kolla framtidsplaner..

Var det någon som sa att man ska hålla sig inne när det snöar satan {#lang_emotions_dreamer}
  • Smultronhjärta
    1 och 1 är 3 skrev 2010-02-20 15:58:30 följande:
    Jag har ju bilen torr och varm i garaget. V skottade hela gården innan han körde i morse men VÄGEN! J*vla kommunalarbetare som bara jobbar mån-fre verkar de som... De ligger nog 15 cm snö här... Gbg, framti!?!? Ska ni bli storstadsbor?? Söderut tycker jag ni ska flytta!
    Njae...vi vet ju inte riktigt men det är lockande{#lang_emotions_dreamer}
    RååSa BuBBlan skrev 2010-02-20 16:00:37 följande:
    Ja se där!! Viiiiila och låt bli T!! Småttis plagg kan man alltid kolla med en annan mamma först om hon letar, om man har tänkt lägga ut så kanske man slipper T liksom if jo nåw vatt aj miin
    Know what you mean
    stökmamma skrev 2010-02-20 16:00:38 följande:
    de gäller inte såna m finnblod
    Haha- sant! Den där sisun dunkar starkt
  • Smultronhjärta

Jahapp-nu står min tacogratäng i ugnen och jag tror att jag ska ta och fota lite till T iaf{#lang_emotions_dreamer}

• Smultronhjärta

Någon som har Småfolks tröjor i stl 92/98 och 98/104 från senare kollektioner? Jag funderar på om jag vågar gå på 98/104..

• Smultronhjärta
    Busbellan skrev 2010-02-20 19:31:12 följande:
    Jag chansade och beställde 98/104 till Ella, men den har inte kommit än. Hon har en klänning i 92/98 och den sitter precis i ärmlängden
    Ja det är just ärmlängden som gör att jag funderar på 98/104. Vi har ju 92/98 nu men Max använder även gamla 98/104 och de funkar. När jag jämförde dem som skiljde det lite men jag har ju ingen aning om exakt hur stor nya 98/104 är..
    Snurrigt värre Jag tar nog 98/104 också, tack
  • Smultronhjärta
    ängeln83 skrev 2010-02-20 19:36:26 följande:
    92/98 sitter helt perfekt på Liam nu, men om jag köper flera så tror jag det blir 98/104, så hiskeligt mycket kan det väl inte skilja va?
    Nä jag tänker exakt likadant och eftersom gamla 98/104 passar bra men "mittimellangamla" 98/104 är tokstora och nya 92/98 sitter precis så blir jag minst sagt förvirrad
    Jag MÅSTE ha mina gäss ju!
  • Smultronhjärta
    ängeln83 skrev 2010-02-20 19:40:57 följande:
    Ja Småfolks storlekar är verkligen snurriga, är dock glad att dom verkar rättat till storlekarna nu ialla fall. Det är ju alltid lurigt när det kommer en ny kollektion, kan du inte maila om mått? Vilka är gässen?
    Nu är det försent att maila, redan klickat iväg ordern
    Gässen är från förra kollektionen och ser ut såhär
    www.tradera.com/SMAFOLK-TROJA-GASS-STRL-98-104-NY-MED-LAPP--auktion_104649548

Visst är det du som gillar gula Småfolkströjan med elefanter?
  • Smultronhjärta
    Greksmurfen skrev 2010-02-20 19:42:41 följande:
    när jag var inne på rackamaja förra måånaden så jämförde jag en gammal 74/80 (höstens tro ja det va ) jämfört med den nya å 74/80 var som en 86/92 typ... så tror att dem e större... liljan: vilken syskonvagn var det du hade hittaat å tttat på mer en P&T? håller på å letar å tittar runt just nu..... just nu har maken somnat i soffan å maxen sitter jämte med mkt små ögon =P........tittar på det sååååååå roliga programmet teletubbies ..... dete ju de enda barnprogrammet han kan sitta still å titta på.... börjar dock bli lite trött på denna ..få ta å köpa en ny dvd=P... ja mena va e det å säga JO JO BJUN KO 50ggr
    Må så väl vara men vår i 92/98 är bra mkt mindre än de äldre 98/104 som vi annars använder. I annat fall får den väl gro i växalådan
  • Smultronhjärta
    ängeln83 skrev 2010-02-20 19:46:52 följande:
    För det är denna du menar va?
    Nope- den guuula med elefanter och palmer med lång ärm
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16