Inlägg från: malinkaunitz |Visa alla inlägg
  • malinkaunitz

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

nikki2006 skrev 2010-01-22 20:52:54 följande:
    me too
    vad blev det? :D
  • malinkaunitz
    nikki2006 skrev 2010-01-22 21:08:32 följande:
    Jag har beställt prästkrage kjolar till båda och fjäril till jessie och stjärnfalls tröjan med randig arm till båda
    Vad fint :) Vad tog du för strl i kjol till jessie?
  • malinkaunitz
    Tessie2022 skrev 2010-01-22 21:30:52 följande:
    Hej hej! Storleks fråga..?Hur är molo i storlek? De nya klänningarna bl a med kanintrycket speciellt.. Funderar på storlek 92-98? Min dotter är en rund tjej som är ca 87 lång och väger lite mer än 13 kg.. Tror ni det passar? Tycker 86-92 låter litet då hon haft det sedan förra sommaren (har dock inte haft någon klänning utan bara bodysuit tidigare från Molo..) även om det passar fortfarande.. Har haft många klänningar från pop till henne och där är 86 för små om hon inte använder de som tunika till tights (vilket jag i och för sig älskar att sätta på henne.. )..Undrar även hur de vanliga tröjorna/linnena är i storlek? Gärna i jämförelse med pop då många klädmärken är väldigt olika varandra i storlekarna..Såg i tråden att några beställt från Ziggys.biz - funkar det bra?Tacksam för svar! Tack..
    Min tjej på 84 cm och 13 kg är dom alldelles för stora för ..
    Hon kan inte änns ha babyklänningarna i strl 86-92 då dom är för långa..
  • malinkaunitz
    Tessie2022 skrev 2010-01-22 21:47:36 följande:
    Malinkuanits & Milliz!Tack för hjälpen! Med andra ord borde jag kunna beställa 86/92 till dottern..? Tycker inte om när klänningarna blir jätte långa och går nedanför knäna.. Hellre kortare till ett par byxor..Sonen har 104 i tröjor nu så då testar jag nog 110 om det är kortarmade eftersom det inte gör så jätte mkt om de är lite stora - värre med långarmade då han vägrar ha uppvik (jag tycker inte heller det är så snyggt för den delen.. )
    Du kan se i BT där finns flickor som är en meter och någon cm längre som har 86/92 :)
  • malinkaunitz

Nej inte idag .. men har massor hos annacill som jag beställt..
    själv då?

• malinkaunitz
    Tasha78 skrev 2010-01-22 23:14:33 följande:
    jag har också efterbeställt av annacill så jag shoppar inget just nu men jag letar efter ideér till dotterns 1 års tårta
    Aha, jag gjorde en jätte stor hello kitty tårta.. då hon älskar kitty .. men får inte ha det på kläder :D haha..
    Så kul att planera kalas..
  • malinkaunitz

Ja det kan vara lite krångligt..
    Vad har du beställt hos annacill? :)

• malinkaunitz
    Tasha78 skrev 2010-01-22 23:25:51 följande:
    lite olika kortärmade tröjor minns inte vilka, lastbil sommar suit sen till februari har jag beställt hajbyxor och hajskor du då

babyklänningar, leggnings 5 st , kjolar, tunikor, ballerina, prästkrageskor, tjocktröjjan, byxorna till, mössor och en del jag inte kommer på :)
    men måste ha sommarsuits, linnen, vanliga bodysuits, mer leggings och kappan :)

• malinkaunitz
    Tasha78 skrev 2010-01-22 23:31:44 följande:
    ja babyklänning måste jag med ha i dom där blommorna måste maila henne om det
    ja dom är sååå fina :)
    får se om min kan ha sina i 74/80 när dom kommer hem bara :)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16