• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

paulisa skrev 2010-02-09 20:18:43 följande:
    LJ2: Ibland 86 och ibland 92 (vår-sommarkläder i stl 92, men om jag ska använda nu blir det 86), så vi "jagar" nog samma ibland. Har du testat juniortights? (Eftersom jag är ny här: hur kopierar man någons text?)
    jag jagar mest 92 nu =)
    beror lite på vad de är.. en del suit e stora, så då 86
    så ja, vi jagar nog ganska samma =)

jag har 92 i tights till henne ja =)
    o nåt par 98..
    sitter bra på henne, hon har varit en smalis till nyligen, nu e hon lite mer normal, så nu börjar vanliga byxor sitta uppe med =))
    älskar leggingsen !!

ska se om jag har bild nånstans på några när hon har på sig.. *kanske i mitt bildgalleri, letar*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    paulisa skrev 2010-02-09 20:38:04 följande:
    Hej! I Kristianstad. Många skåningar här?
    hade bara 3 gamla kort på henne från i början av sommaren.. =) lite långa där..
    ett par kan hon knappt ha längre ju =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    paulisa skrev 2010-02-09 20:56:57 följande:
    Ganska exakt 1½år. Jag har bara handlat baby innan, men blev lite sugen på andra modeller nu när jag såg det nya. Håller med om att dubbelstorlekar är dumt, köpte babyklänning i 86/92, jättestor! Men 74/80 kändes ju dumt att köpa när dotten precis passerat 80cm..
    jag har köpt 74-80 åt min lilla, o hon e 85,5.. dom e ganska stora i stl ju  fick jag höra, o det va dom!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    paulisa skrev 2010-02-09 20:46:36 följande:
    Men du tror att ett par tights 92/98 funkar till 80cm 10kg? Sugen på att chansa, i sommar borde de ju iallafall funka även om det inte gör det nu. Har du någon uppfattning om bebismössorna? Tack för all hjälp! Helt fantastiskt att det finns ett sådant här forum, trodde bara att det var jag...
    jag har inte köpt nya leggings än.. så vet inte hur de är i stl..
    men min kan ha både 92 o 98 *98 e lite långa, men funkar* hon e 85,5 o 11.5 kg..
    ska köpa nåt par i nya tror jag..
    bara köpt fjärilmössan, linne, klänningar i nya åt henne.. *o lite oåt de andra 2 med*
    mössan köpte jag i 1-2 år, o den sitter bra nu..
    babymössa vet jag inte alls tyvärr.. =((

ja, toppen med helt galna "pölsekärringar" tycker jag med..
    ingen som tycker man e konstig om man handlar mycket, eller längtar efter nya släpp o salg osv..
    alla förstår om man "behöver" nåt plagg i större stl..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    paulisa skrev 2010-02-09 21:11:50 följande:
    Jag har bara köpt en klänning och en body i det nya, sitter och funderar på lite byxor nu. Köpt pops rosarandiga klänning, tror att ett par prästkragetights varít snyggt till! Har köpt pops vanliga röd-vita tights, jättefina till "kaninklänningen"! Lite sugen på något i "ministar" också, fint och lätt att matcha! Linne ja, det är ju också junior. En helt ny värld har öppnat sig!
    linnena va lite stora åt henne med.. men får väl se till sommaren om de passar =)
    funderar på o köpa klänningar i större stl med, för o va säker på att jag kommer få ha de jag vill ha.. OM den andra skulle se liten ut, eller annars med tröja under till vintern..
    har bara enfärgade till klänningarna faktistk..
    till prästkrage vet jag inte än.. inte kommit så långt.. tänkte vänta lite till, tills de får in enfärgade knickers på lindex eller nåt.. =)
    när jag har tid o kolla efter sånt  =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    paulisa skrev 2010-02-09 21:32:40 följande:
    Vissa motiv passar ju året runt, tex kaninerna tycker jag, men prästkrage kommer kanske inte kännas så spännande i september. Gäller att tajma så att rätt mönster passar rätt tid. Männen skulle bara veta vilket arbete vi lägger ner på det här med barnkläder  Linnena kan man ju använda som underlinne nästa vinter om de inte passar i sommar. Tror de säljs som underkläder i Danmark eller har jag fel för mig?
    japp, säljs som underkläder där =) min son sover i linnen ibland, så ja.. =))
    har annars bara linne sommartid här, men han har det året om då =))
    fjärilar tänkte jag mer på.. =) dom e så fina!!
    annars passar nog prästkragar bäst i sommar ja.. =)
    haha.. ja som ska bara veta.. VILL nog inte veta..
    vill inte ens veta vad ajg handlar för
    blir en del.. salg e det mycket, o rea e det mycket.. släppet va sådär..
    men blir nåt plagg hela tiden..
    tur e att han inte säger nåt..
    "du har koll på det där" säger han
    men tittar lite ibland när han får höra nån summa.. *tex salg*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

nu måste jag koppla ner tyvärr..
    som vanligt ska jag upp alldeles mitt i natten *känns det som iaf*
    så måste sova nu.. får iaf 7 timmars sömn då

så.. godnatt på er flickor..
    *hoppas mitt paket från est kommer i morgon!!!*

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Tasha78 skrev 2010-02-09 21:55:47 följande:
    hon skickar snabbt jag bestälde igår och fick idag
    beställde i hmm.. fre tror jag?
    hon hade iaf bet igår, jag betalade i lör efter jag fått mailet =)
    hoppas det kommer i morgon iaf =))
    skönt att du fick ditt så snabbt!! O SÅ KUL MED FIN POST =)
    oj, caps, sorry =)

sängen nu!
    kram på er tjejer =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Morty skrev 2010-02-12 19:42:10 följande:
    och det blev inte jag mer klok utav. Så jag sållar mig till den ovetande gruppen. Nu iväg och hämta dottern som varit på fredagsmyskalas.
    jag tror mig veta vem hippien är
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Buttelina skrev 2010-02-13 09:15:09 följande:
    www.funkylittlemonkey.dk/shop/molo-babypige-1... här finns en del nytt som kommer komma. bla fisk tshirt, flowerfield klänning mm kommer nästa vecka skulle jag tro
    nästa vecka??
    gaah!!
    jag e kär...!!! *oh va fina saker!!*
    suit står på listan!! fiin!!! {#lang_emotions_heart}
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16