Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

mortillsju skrev 2010-01-25 21:52:23 följande:
    Välkommen i klubben som sagt Har exakt ditt bekymmer med min lilla S som är tre år. det har eskalerat det senare och blivit värre än nånsin nu. Men helt plötsligt idag tog hon på sig jeans för första gången på 4 månader nu i helgen. Hon har tokvägrat alla brallor och bara använt typ kalsonger/pantalonger och strumpisar. Så nej, sälj inte dina favvisar, rätt var det tar hon det på sig tänker jag.
    LJ2 skrev 2010-01-25 21:52:11 följande:
    max  går INTE över.. han började bestämma typ. i magen?? nä.. men 2 kanske?? nu klär han sig "fäv" varje dag från topp till tå.. inte alltid snyggt, men slipper bråk iaf =) enstaka ggr kan man lyckas övertala han.. men lätträknade!!
    SmillaMilla skrev 2010-01-25 21:51:59 följande:
    Ha ha ja Anton är ju Envis. Han har nog alltid varit mycket envis med vad han skall ha på sig. I bland är det mycket envist annars är det bara envist. Men tyvärr så går det inte över
    Nej, men vad säger ni
    Så hon ska gå med totalt omatchade kläder nu ända tills hon lär sig vad som passar ihop och inte
    Det som känns hårdast är nog att hon vägrar ta på sig lamm knapptröjan, jag bara ÄLSKAR den tröjan!!!
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    mortillsju skrev 2010-01-25 21:54:06 följande:
    Men nbej, jag tror inte det går över , utan slätas ut. Kriget flyttas liksom. Om du struntar i vad hon väljer tror jag det mattas av lite.
    Just nu är jag inne i "strunatidetsåkanskedetgåröverfasen"
    Får väl se om det hjälper nåt
    LJ2 skrev 2010-01-25 21:56:02 följande:
    ja, jag drar ut på det till lillan så länge jag kan ett annat alternativ e ju att ENBART ha molo i garderoben.. då måste de ju ha dom?? men nä, lite kul att de har egna viljor med faktiskt o framförallt egen stil!! stora gillar de jag inte alls tycker e fint.. typ så ibland lyckas jag bra
    Ella har enbart molo, katvig, småfolk och me&i tröjor i garderoben. Hon väljer ALDRIG en molotröja. De får jag ta på när vi ska upp riktigt tidigt och jag klär henne halvsovande i sängen
    Kan lura på henne molo en gång när tröjan är precis ny, annars är det svårt
  • Busbellan
    LJ2 skrev 2010-01-25 22:00:49 följande:
    han klär sig helst i lillans klänningar??? o en del molo har han som favvo faktiskt.. men 98, så börjar bli små!!..annars "blissten makfeen" o "spajdemann" o "den med eldar på mamma".. o snäll mamma som han har så köper man ju liiite sånt..
    Ja, såna tryck bara älskar man ju
    Ella är aldrig med och tittar på kläder så hon vet inte om hur mycket "roliga" tryck det finns
  • Busbellan
    mortillsju skrev 2010-01-25 22:03:00 följande:
    Men meandi och småfolk är väl inte så pjåkigt??
    Nej, absolut inget fel på det heller, men man hade ju gärna sett att molo användes liiite mer än vad det gör just nu

Hon har ganska bra smak ändå, helst tar hon på sig NS jeans och en katvigtröja och det blir ju ganska snyggt
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-01-26 06:45:26 följande:
    God morgon!Eller ja i dag mår jag sämre med min förkylning Trodde inte ens att det var möjligt. Den värsta förkylning jag haft det här. Fy bubblan. Hoppas nu att det kommer massa trevlig post i lådan som kan pigga upp mig.
    God morgon!!
    Har med fått en hemsk förkylning, men ingen feber i alla fall.

Vad väntar du på för kul?
  • Busbellan

Nån som har koll på hur kameleont är i storlek? De hade ju röda velourtights, måste ju ha såna till Ella
    Men vilken storlek?

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-01-26 09:24:13 följande:
    Jag har/hade Den turkosa velour klänning till Svea, jag tycker de var små i stl. Men kanske annorlunda med byxorna, fråga liljan.
    hmm, undra om 98 räcker eller om man bör ta ännu större.
    Jag hör med Liljan
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2010-01-26 09:46:34 följande:
    godmorgon! eller god o god...lämnade Maia på dagis vid 8.30 o nu ringde de o sa att två barn börjat kräkas och en fröken så nu blir det att ila dit o hämta henne igen så fort lilleman här ätit klart!!! Jag vill INTE ha hem den skiten!!!!
    Åh, underbart *NOT* {#lang_emotions_throwup}
    hoppas ni slipper skiten!
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-01-26 12:43:57 följande:
    Ja nu har du ju en bra chans till det!
    nej, tror jag struntar i det
    Molooverallen funkar resten av vintern så det känns lite onödigt att köpa en overall till nu

Hoppas verkligen jag kan ta mig till dig imorgon!! De har ju gått ut med varning ang. snöovädret som kommer imorgon
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16