Vi som shoppar danska barnkläder del 16
JsN skrev 2010-01-11 14:44:58 följande:
Och jag som tyckte att jag verkligen valde aktiviteter som inte krävde någon rörelse av dig. Pytte klättrar själv i och ur badkaret, jag sitter på toastolen och umgås. Bad brukar vara ett effektivt sätt både att varva ner övertrötta barn och att hålla likaledes övertrötta barn vakna en stund till. Rena blir de kanske inte av den typen av bad, men man fördriver lite tid!Samma sak med att få välta ut tvättkorgen och lägga i högar enligt mammas instruktioner, vem vet han kanske tom kan stoppa in en maskin i tvättmaskinen Annars får han väl lägga tillbaka tvätten i tvättkorgen sorterad.Även snölycktebyggandet involverar ju inte någon rörelse av dig. Ta med en papp eller stol att sitta på.Nu när sambon är borta måste jag verkligen spara mig till grejor där jag verkligen MÅSTE röra mig, som när han måste på toaletten, ha mat osv. Allt annat går bort.
Gå ut går bort, jag hinner inte ifatt honom om han skulle springa iväg och jag fixar inte tt sitta ute på marken eller på nån pall. Fixar dessutom inte att klä på honom overallen utan att få riktigt ont efteråt.