Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Tascha: Ja det är verkligen superjobbigt när de slår sig första gången. När svea bara var någon månad gamal ramlade hon ur babyskyddet. Jag kommer fortfarande ihåg hur det såg ut när hon var i luften. Hon satt i babyskyddet och jag skulle lyfta babyskyddet bara en meter. Handtaget på babyskyddet är inte då i låstläge och hela stolen tippar framåt. Svea faller handlöst med ansiktet rakt ner i golvet. Det var en så fruktansvärd känsla jag fick panik. Det var ju jag som hade skadat mitt lilla lilla barn.

Men ja det blir lättare efter varje fall.

• SmillaMilla
    Milliz skrev 2010-01-28 11:30:10 följande:
    Någon som vet hur de här är? www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=... Är det leggings eller byxor?
    Vi har regnbågslegginsen. Likadana fast annan färg. De är som leggins men lite lösare modell. Funkar under klänning men även som en byxa. Jag tycker att de sitter mycket bättre än junior legginsen. Kan se om Svea går med på att fotas. Hon tittar på lotta nu.
  • SmillaMilla
    Milliz skrev 2010-01-28 11:37:32 följande:
    Ja fast jag funderar på hur vida de är i benen. Jag funderade på att ha dom under en klänning.
    De funkar super under en klänning men även utan. Stl 92 på Svea som är 92 lång:

• SmillaMilla
    Milliz skrev 2010-01-28 11:46:10 följande:
    Tack! Det får nog bli såna. De raka regnbågsleggingsen hon har i stl 86/92 är ju tokstora. Ella är nog 81-82cm måntro om jag ska ta 80 eller 86 då?
    hmm svårt. Det går ju att vika upp dem. Men de är stora. Stl 86 skulle passa svea o hon är ju 10 cm längre än Ella. Så kanske det skulle räcka med 80.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-01-28 20:42:04 följande:
    Ingen fara, det lär ju inte bli kortärmeväder imorgon precis Hoppas ni andra klarar er från kräksjukan!
    Hur gick det i dag?
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-01-28 21:11:10 följande:
    Fanns inga overaller alls tyvärr. Knappt några jackor heller Så jag kom hem helt utan ytterkläder till barnen
    Tack för hjälpen i alla fall!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16