Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

johas tös skrev 2010-02-22 21:07:29 följande:
    Hej tjejer. En liten snabb fråga. Jag håller på att beställa Mololurvar men hur är de i storlek i år? Min kille är 88 cm och smal så han borde väl ha 92? Men min dotter är nånstans mellan 95-98 cm och smal..blir 104 alldeles förstort för henne? Hon växer inte så fort längre (hon är 3 ½) och jag vill inte att hon ska drunkna i den men samtidigt kunna ha den hela hösten också. Gärna snabbt svar och Tack på förhand!
    du ska ta 98 och 110, inte mindre. De är små, 110 är precis så det passar min tjej som är 1 meter.
  • Zvartaliljan
    snigelinan skrev 2010-02-22 21:10:36 följande:
    Är vårens mindre än höstens? Jag tycker inte att höstens var såå liten, även om den var mindre än tidigare. Stella är 112 cm lång och har lång överkropp, hon har strl 116. Men då vill jag å andra sidan inte vika ärmarna..
    har ingen från höstens men vårens rosa 110 är lika liten som hennes gamla röda med lila kantband i 104
  • Zvartaliljan
    JsN skrev 2010-02-22 21:15:32 följande:
    Alltså jag har 92 till pytte som är ca 86 och där finns rejäl växtmån, både i baby och junior. Lite mindre i den äldre blå med röda kantband än i höstens. 98 hade pytte drunknat i!
    men nu var det vårens jag pratade om...
  • Zvartaliljan
    JsN skrev 2010-02-22 21:28:30 följande:
    Jo, men den blå är ju äldre! *ler* Och tittar man på overallerna så är ju höstens mindre än tidigare. JAg har ju alltid ungefär två storlekar mindre till pytte än vad du rekommenderar.
    ja ha du det då...mina rekommendationer brukar funka för de flest andra...men beror väl så klart på kroppsform och smak också, hur man själv vill att det ska sitta!
    Maia har iaf 110 i sin rosa lurvjacka och den sitter jättebra tycker jag vad du än tycker.
  • Zvartaliljan

Nu har Maia provat fiiina prästkragedojjorna o jag kan säga att har ni barn med lite tjockare ben så kan ni glömma Molos skor...jag hade svårt o få på dom på Maia fast jag drog ut snörena en bra bit! O Maia har ändå väldigt smala ben...

• Zvartaliljan

alltså...jag älskar prästkrageskorna och prästkragejackan men det här guldet... {#lang_emotions_undecided}
    Tror jag ska byta till cerise snören i skorna men svårt o ta bort guldet i jackan. Varför har de förstört en så fin jacka med guldtrådar för?? Det är väl ändå inte molos stil o ha bling bling heller...

• Zvartaliljan
    Soffs skrev 2010-02-23 10:44:44 följande:
    Det hade jag inte fattat. Läste inte tillräckligt. Vet du om de redan finns i butiken? Inte världens bästa väder att dra runt en barnvagn i men ner dit skulle jag lätt kunna promenera...
    mejla o fråga. Tror att de har fått dom men inte hunnit packa upp än.
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-02-23 11:41:21 följande:
    Knapptröja i 110 kan det funka på Bubblis måntro?
    hur stor är hon nu? Maia kan ha det och hon är 104cm lång. Hon kan t.o.m ha 116 fast då är den liiite lång i ärmarna. Men i kortärmad knapptröja sitter 116 jättefint

ang. lurvoverall så är 56 fortfarande stort till Mateo
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-02-23 12:17:57 följande:
    Å jag VILL att de ska passa   *vill ha den knappisen*  Är inte mycket för att spara liksom, vill använda nuuuuu
    jo men Maia hade 98 i kortärmade knappisar förra sommaren när hon var ca.92cm och denna sommaren kör jag på 116 när hon är 104cm nu, kanske 106-107 till sommaren. De sitter som en kort tunika eller längre tröja, jättefint till knickers eller leggings tycker jag {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16