Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

RååSa BuBBlan skrev 2010-03-22 10:02:19 följande:
    Hoppas magbuset ger med sig!! Ha ha ha   störtsköna Noel  Dom är helt underbara dom små liven!!! Ja, här verkar det gå fram o tbax med värmen o kylan, jag väntar tills snön är helt borta innan jag ropar hej
    Ja, de är för roliga ibland och ett pain in the ... ibland Frågade sambon igår hur man ska kunna älska en till knodd lika mycket och om man alltid känner mer för den första. Men jag antar att man kan älska dem lika mycket fast kanske på olika sätt?

Nej, mars är ju inte slut än och det hinner komma mer snö.

Det blir nog vår någon gång i alla fall
    Tjollabolla skrev 2010-03-22 10:04:35 följande:
    Nuuu vet jag äntligen varför man har stora barnet på dagis när man är föräldraledig! Det är för att hinna byta alla bajsblöjor på bebisen! Lia har nog avverkat 6 stycken nu på 1½ timma
    Hoppsan! Full rulle med andra ord!
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-03-22 10:18:03 följande:
    Å man älskar dem absolut lika mycket, men åxå på olika sätt.. Jag har haft samma fundering inför varje ny bebis här kan jag lova
    Ja, jag kan tänka mig att det är så. Men man blir ju lite orolig innan man vet liksom.
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-03-22 10:28:30 följande:
    Ja man älskar ju den/dom man har så enormt mycket att man verkligen tror att det är omöjligt att känna samma sak för en annan.. Men det gör man Jag har ju 4 bebisar  och älskar dem allihop så det gör ont i mig, men absolut på olika sätt, dom är enormt olika alla mina barn men underbara på sitt egna lilla sätt
    {#lang_emotions_heart}

Nu ska jag nog ta en liten paus och vila lite.

CU later
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-03-22 15:18:53 följande:
    Hörrni... Ni som har småttisar.. När de var spädisar hade ni suits då? Funderade på om de är bökiga att sätta på en sån liten? Jag upptäckte inte suits förrän Bubblis va några månader liksom så jag vet inte
    Tänker samma sak. Med Noel hade jag nästan bara bodys vilket jag tyckte var praktiskt. Nu har jag ju bunkrat några suits men funderar på om det är bättre att köpa fler bodys istället.
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2010-03-22 15:31:37 följande:
    Jag använde suits till Ella en hel del Annars kan du väl fråga smultron om man behöver suits i små storlekar
    ASG
    RååSa BuBBlan skrev 2010-03-22 15:31:39 följande:
    Tänkte slå till på en Katvig suit till systerdottern, men nu velar jag  Kanske e sketa bökigt att knöla i små armar o ben i suiten?
    Fast egentligen borde det inte vara krångligare än body och byxa kanske? Vilken kikar du på?

Jag fick hem en fin vit/turkos mössa från Matador idag
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-03-22 15:34:39 följande:
    Ha ha ha Smultron frågar jag inte, hon e ju manisk suit människa Inte bökigt att få in armarna å det? dom e ju så små och smala som spädisar
    Manisk suitmänniska? Hmm...jag känner en annan tjej som hade ett 40-50 tal suits i garderoben
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-03-22 15:39:27 följande:
      Men FINA va dom *sakna*
    Haha...de är jättefina! Och många
    Zvartaliljan skrev 2010-03-22 15:40:33 följande:
    Jag använder nästan bara suits till Mateo. Tycker body och byxor är bökigare och mer obekvämt. Superlätt att ta på suits, jag klär på nerifrån genom huvudhålet så jag slipper krångla med knapparna men det funkar nog bara om man har en smalis
    Då funkar det nog inte på en Duntoffle-bebis. De brukar vara knubbiga
    Willeboy08 skrev 2010-03-22 15:41:54 följande:
    Hej! Ni verkar ha koll på danska barnkläder här =) Nån som vet var man kan få tag på Molo¨s lurvfleece jacka i stl 56 eller 62?? Dom ställen jag kollat verkar bara ha från stl 68 på jackorna.
    Hej!

Det säljs en del nya på Tradera.
  • Duntoffla
    Busbellan- Söta tjejen i BT! Härliga våriga färger.

Osynligt småkryp
    - Superfin shopping!

Ängeln- Vilken duktig och hjälpsam storebror! OCh söta Meja med fästman
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2010-03-22 15:52:32 följande:
    Epp Epp Epp, så gjorde jag med Oliwer också och jag vet inte , mycket kunde man kalla honom som liten men inte smalis Han va mer modell fotboll
    Åh godingen! Då kanske det funkar även på en bautabebis
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2010-03-22 15:54:29 följande:
    Funkade det på Oliwer - funkar det på alla
    Ja, han vägde väl också en del när han föddes? Noel vägde 4 pannor vid födsel och 6 vid 6 veckor Många knubbiga veck där
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16