Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

lillronya skrev 2010-02-15 08:04:29 följande:
    Godmorgon!Mannen här är inne på tredje jobbdygnet i rad och nu börjar det bli tråkigt. Tur har kommer hem imorgon. Lagom är bäst.
    Ja nånstans i mitten är ju lagom, jobba "normalt" tex
    Busbellan skrev 2010-02-15 08:04:30 följande:
    Nåt kul som ska läggas ut i storlek 98 kanske
    Lite kommer det allt i 98-104
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan
    Busbellan skrev 2010-02-15 08:05:16 följande:
    Det beror nog på hur hon är i kroppen.Ellas var ju på gränsen redan i höstas, satt för tight i grenen och benlängden var precis
    Ja den va liiite tajt i höstas här med, men jag hoppas den kan brukas nån månad till iallafall, älskar den overallen!!
  • RååSa BuBBlan
    mortillsju skrev 2010-02-15 08:10:15 följande:
    Trivs ni i nya fina huset??
    *kryapådigkram* till lilla febrisen {#lang_emotions_heart}

Jo vi trivs kanon förutom med just värmen inomhus.. Vi fick ju en horribel elräkning på 14000.- å vi har inte speciellt varmt inne {#lang_emotions_undecided} Å man e ju helt bakom vad gäller isolering och tätning av allt *vad gör man*
  • RååSa BuBBlan
    SmillaMilla skrev 2010-02-15 08:21:13 följande:
    Oj då då kanske jag också skall lägga ut lite så att jag får råd
    lillronya skrev 2010-02-15 08:22:29 följande:
    Ja precis! Å det är alltid lite farligt när du lägger ut på T. Fiiina saker!JAg är så trött idag! Fick för mej att E inte skulle dricka så mycket välling inatt. HAn höll inte riktigt med om det....
    Ja lite fint har man allt i garderoben än Men jag märker verkligen hur lite vi använder.. När det är kallt inne så klär man sig ju inte "fint" utan mer varmt och praktiskt

Aj då.. Hoppas du får sova mer nu i natt!
  • RååSa BuBBlan
    mortillsju skrev 2010-02-15 08:25:11 följande:
    Usch ja! Fick ni ta del av nån energideklaration när ni köpte? Det ska ju vara obilgatoriskt. Kanske måste det satsas på isolering, fönster och kanske nåt nytt värmesystem? Det lär ni ju tjäna in snabbt!!Men vad roligt att ni trivs. Det är alltid lite speciellt att flytta med små och stora barn.
    Jo det gjordes tydligen en sån, jag låg ju inne mitt under processen men gubben hade väl hyfsad koll på allt.. Den uppskattade årsförbrukningen kommer dock INTE stämma alls!!

Fönster ska vi inte byta, det är inte lönsamt har vi kollat upp.. Däremot så är det tex iskallt på golven på vissa ställen, det blåser rakt upp nerifrån krypgrunden *brr* så där måste vi göra nåt.. Sen har dom byggt in en gammal dörr vid sambons arbetsrum och där måste det fasiken vara öppet ut, SVINKALLT!! Men där är nu en trappa och det känns sådär att riva den för åtgärd {#lang_emotions_undecided}
  • RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2010-02-15 08:28:26 följande:
    Känner igen det där med varmt och praktiskt.
    Ja Bubblis är allt annat än "tjusig" de kallaste dagarna *salig blandning av varma kläder*
  • RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2010-02-15 08:31:50 följande:
    Så är det här med. Vi har ju inte heller det bästa huset när det är kallt. Hoppas på att vi ska kunna göra vid det sista i sommar så att vi slipper frysa nästa vinter.Det är illa när vattnet fryser i vaskskåpet.
    Vi måste åxå ha ett åtgärdsprogram nu under våren/sommaren.. Nästa vinter kan vi inte ha det så här *brr*

Ja det där frusna vattnet är sådär halvskoj *haft vår beskärda del*
  • RååSa BuBBlan
    mortillsju skrev 2010-02-15 08:32:06 följande:
    Finns det inte energirådgivare som kan komma hem för att ge hjälp och råd på plats?KLart att det är svårt att hålla koll på allt, du var ju sjuk och allt och all oro med det. Men allt går ju att fixa nu med. Men klart surt, och typiskt att ni flyttat in mitt i kallaste vintern ever!!?! Fast jag minns nån bild på huset. Du visade det en gång vill jag minnas.... så fint! Helt bedårande.
    Jo, vi kommer nog behöva be om lite hjälp.. Vi vet ju inte hur sjutton vi ska isolera för att inte orsaka fukt å liknande.. Hade besiktningsmannen här igen inför försäkringen i veckan o han sa att man ska vara lite försiktig med tätning och isolering i så här gamla hus som trots allt är friska efter 200 år.. Man ändrar liksom hela balansen och det är inte helt enkelt att få det rätt..

Ja det va ju typiskt att man skulle få så förbaskat kallt, faktiskt så slog det till exakt den dagen vi flyttade in

Ja det är verkligen helt underbart vackert hus, alla som kommer hit säger att det är sååå mysigt!
  • RååSa BuBBlan
    SmillaMilla skrev 2010-02-15 08:36:07 följande:
    Ähhh fy vad det är trist!Sveas byrålådor är överfulla med fina kläder som hon fortfarande kan ha. Och inte vill jag sälja dem heller. Så vad gör man då? Vill ja ha nytt ju.
    Känner igen de där.. Gör som jag gjorde

Step by Step separation

Skaffa flera lådor.. En "inför Tradera" en "nästa gång ska dem ut" och en "Ut nu"

Börja med att lägga dem i första lådan, efter en vecka tar du fram dem och försöker flytta dem till nästa låda, går det inte så låt dem ligga kvar i första lådan eller flytta dem tbax till garderoben.. Man känner var dom ska
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16