Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Tjollabolla skrev 2010-01-25 12:06:56 följande:
    Kände det redan i v.7 denna gången... Runt v.12-13 började det bli rikitgt jobbigt. Blev sjukskriven v.19. Så om det fortsätter lär du inte kunna jobba in i det sista, och du SKA INTE för det blir bara värre... Vad jobbar du med?
    jobbar som sjuksköterska å det ÄR MKT spring ... inte monst sagt på helger.. en ssk på 64 boende=S.... står lite i dilemma t att jag hade först lovat jobba hela sommaren med då men då så bev ja gravid så nu får de hitta en ny vik till sommaren å vill gärna inte sätta dem i en ny sists ju där jag inte kan jobba....

vanligt vis brukar de få havandeskaps penning från v 32 men jag har ju inte fast bara vik så jag har inte rätt till det.. så därför som sagt hade ja velat jobba så långt det går...
     var samma dilemma med max.. man kan ju inte leva på ingenting så att säga..

nä nu så kan det va OK när j stiger upp men sen känns ju vartenda steg man tar...mest i hö höft men känns i vä med..=S.....
    mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    Tjollabolla skrev 2010-01-25 12:17:08 följande:
    Ja det är ju väldigt mkt spring i ett sånt jobb! Hoppas det försvinner eller blir bättre då, annars lär du nog inte kunna jobba så länge Har man inte rätt till havandeskap om man inte är fast anställd? Det trodde jag!
    har för mej att man inte har det...?!? hmm kanskt tåls att kolla upp men havandeskaps penning är vella ngt som arbetsgivaren godkänner ?!? lr

mm hoppas det avstannar eller blir bättre.. men det har ju som sagt blivit mer nu mellan v 10-14 så förhoppningarna e ju itne så stora...

vet inte om det kan att ha med att det e relativt tätt mellan maxen å denna han e ju bara 15 måån.. kanske inte hann läka redigt sist ?!
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-01-25 12:42:56 följande:
    sjukskrivning som vikarie så kan man få sjukpenning om man har en anställning längre än 30 dagar tror jag det är
    ah det e ju bra det iaf har ju från feb- mitten av juni nu....
    Tjollabolla skrev 2010-01-25 12:35:12 följande:
    Greksmurfen: Står inget om fast anställning. www.forsakringskassan.se/nav/a2046837e879b19a... 
    ok.. få gå in å läsa på deras virrvarv med info =P.......
    h80 skrev 2010-01-25 12:43:26 följande:
    arbetsgivaren har rätt att omplacera dig om du vill ansöka om havandeskapspenning. Så på det sättet måste de ju "godkänna" det. Men om de inte kan omplacera dig så kan du skicka in ansökan till fk.
    här spelar det ingen roll vart man blir omplacerad .. likadnat jobb å lika mkt spring vart man än skulle vara tyvärr.... få se hur det blir när ja kommer till en spdan punkt OM ja gör det ... hoppas på att det stabilisererr sig så ja kan fosrsätta jobba...
    Tjollabolla skrev 2010-01-25 12:44:32 följande:
    ÅHH Himmel vad fin post!! Regnbågsfilten var ju totalt underbar! Å lastbilströjan oxå! *kärlek* Sen fick jag en katvig velourjacka i blå/turkos som jag köpt på TS för 70 danska, ser heeelt ny ut. *nöjd*
    den där filten e ja med sugen på OM det blir en tjej dvs=).. hur känn den e den mjuk å gosig??=)
  • Greksmurfen
    stökmamma skrev 2010-01-25 12:51:11 följande:
    nån som har en lokal butik som har fisklinnet?? i strl 98-104??? Helt slut på molos lager fick jag mail om nu
    {#lang_emotions_surprised}va??
    den vill ju jag ha med men 92/98 då... men vet att vår lokal butik ska få in den iaf.. har inte varit där på 1v ... men får dem in den å du inte hittat innan kan ja höra av mej=)
  • Greksmurfen
    Tjollabolla skrev 2010-01-25 12:59:45 följande:
    Ja jättemjuk o go
    du ska ju skriva mkt hård å omjuk =P.... nu vill ja ju verkligen ha den om det är en tjej =p fyy på dej :D.........
    h80 skrev 2010-01-25 12:59:21 följande:
    Jag jobbar också som sjuksköterska o när jag var gravid förra gången och började prata om havandeskapspenning så började chefen prata om att hon kunde nog omplacera mig så jag kunde sortera papper och lite sånt. SUCK. Som tur var ändrade hon sig. Denna gången är jag fortfarande mammaledig, så jag slipper bekymra mig. Hoppas att det ordnar sig för dig.
     pappersjobb.. ja visst finns inget som abra e pappersjobb inom vårt yrke=S.....inte här i vxö iaf... här gäller det o va flexibel... skönt för dej å slippa tänka på det denna gången=).... det kommmer säkert ordna sig i slutändan=)..

nähe dax å ta vovven på en proemnad sen till jobbet..
  • Greksmurfen

smultron vad kostade bäddsetten? det va halva på halva va??.. behöver ha lite nya här med=P å fick en fiii lön=).... totalt värt alla jobb över jul å nyår=P....

busbellan: du har inte handelsbanken =S.... kom på att jag har ju ite fått mitt nya visakort än=S.... annars så får ja vella ta me en tripp till banken å ta ut innan vår tripp till Kosta=)

• Greksmurfen
    Busbellan skrev 2010-01-26 20:31:49 följande:
    Nej, tyvärr har jag inte det, har swedbank Du, jag måste ha en vägbeskrivning till dig också
    åhh ansträngt.. tänkte att annars kunde ja fört över till dej=P.......  menm ne det e bara å bita i det sura äpplet å besöka bankkontoret=P... gå in på fb=)
    Smultronhjärta skrev 2010-01-26 20:28:55 följande:
    Japp- halva på halva så jag har avverkat 3 stycken Hemtex och köpt på mig fler än 10 set men det vet inte maken Köpte enbart percaleset för 100 spänn styck
    åhhh..... hmm nästan så man MÅSTE ta en sväng till vårt hemtex=P.....
  • Greksmurfen
    Stormis skrev 2010-01-26 21:02:22 följande:
    Jo, det mesta var ju rensat såg jag nu, men kul att kolla vilka av er som shoppat. Gissade dig på den klänningen . Grattis!
    vart?!?. ngn special rea ngn stans??

ingen som har ta 3bet 2 på rean än??
  • Greksmurfen
    Smultronhjärta skrev 2010-01-26 21:06:50 följande:
    B&R har det men där finns det inte mycket att ha
    t maxen å nyföding finns det =P......... åhh jag SKA ju inte handla...
  • Greksmurfen
    Flock skrev 2010-01-26 21:30:49 följande:
    Fick du mitt sms??
    jajamen hehe oj glmde visst skicka tillbax =P..........
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16