Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

jompa skrev 2010-03-13 08:23:50 följande:
    Jag tycker det är så svårt det där, gillar den typen som Molo har då det är väldigt följsamt och inte stelt alls men jag undrar lite över hur slitstarkt det är och hur bra det håller mot regn. P har ett par såna från MAT och det funkar bra tycker jag. M har ett par överdragsbyxor från Nanook och vanliga galonisar, gillar att hon har hängslen fortfarande. Nanooken fungerar kanon tycker jag men kanske skulle man ha typ Molos och ha över dem om det är riktigt illa med regnet.Så svårt det där.
    vi har molos och lillebror är en liten vilding ute (ja inne med ) och de har hållt emot allt. lika fina som nya och har inte släppt in vatten alls. jag är supernöjd och har nyss beställt storleken större. han har inte suttit i nån vattenpöl men i regn och rusk har vi varit ute och han har hoppat i vatten pölar...
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2010-03-13 08:30:11 följande:
    Jag vet iofs inte om IdaT´s kallas för galon. De är inte så där stela som när man var liten utan tunna och följsamma.Är Molos mer "prassliga"?
    dom räknas nog som galon, men håller med dig dom är mjuka. vi har massor med idat molos är mer prassliga ja
    jompa skrev 2010-03-13 08:30:38 följande:
    Hihihihi, ja jag har oxå vildingar här hemma Jag gillar det tunnare materialet så de kan röra sig fritt, kanske ska ta ett par såna till M, P har sina från M sen förra året. Hur är de i stl?
    röra sig fritt tycker jag att de kan göra i både idat och molos molos är tunna men idats är lite tjockare men ändå smidiga. tycker de är normala i strl. jag har ett par hängslebyxor i 98/104 till lillebror... vet inte om de funkar i år. ska prova sen
  • Buttelina

här är lillebror i våras i strl 98/104. de är stora men inte jätte... han är här ca hm 88cm...
  • Buttelina

alltså barn är otroliga!!! lillebror började spy igår kväll och har sytt heeela natten. idag har han dock fått behålla en mugg vatten sammanlagt sen 7 imorse.. och nu leker han som inget hänt helt sjukt, fattar inte var energin kommer från

• Buttelina
    Greksmurfen skrev 2010-03-13 10:34:46 följande:
    nä man kan undra ibland.... tycker man blir trött abra av å titta på dem ibland =P...
    haha ja det är helt galet de brukar ju vara törsitiga och hungriga med.. men det ända lillebror vill ha är .... KAFFE
  • Buttelina
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-03-13 10:43:15 följande:
    Nu har det löst sig ang min softshelljacka som försvann vid leverans från affären!Butiken var ju inte så himla medgörliga till en början som jag skrivit, men nu hade dom visst hittat jackan i butiken, alltså hade varken jag eller någon annan stulit jackan ur paketet!Så nu skickar dom jackan + någon liten kompensation till mig, skönt! Nu ska vi göra oss iordning för att åka till Mello-genrepet, barnen är så spända och ser fram emot det.
    åhh vad SKÖNT!!! hoppas att du får en BRA kompensation!!
  • Buttelina

nu har jag inspekterat vår ytterkläderna {#lang_emotions_sealed} JISSES säger jag bara haha

• Buttelina
    Mawe123 skrev 2010-03-13 12:35:45 följande:
    bild Kan tänka mig att det finns några ombyten där
    i bildis nu {#lang_emotions_tongue_out}
    hzl skrev 2010-03-13 12:39:00 följande:
    Vilket/ vilka märken har de bästa (o snyggaste) halskragarna?
    hmm nu till våren gillar jag katvigs
  • Buttelina
    hzl skrev 2010-03-13 12:48:09 följande:
    Ah jag har sett att dom är jättefina. Är dom lätta o ta på osv?
    jadå det är dom
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16