Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Zvartaliljan skrev 2010-02-10 20:49:32 följande:
    *ser Maia framför mig hoppandes runt i köket med färg under fötterna*haha men fint kan det bli. Kanske typ text då som "Nu ska vi fira stor och liten" eller tips på annan text?Anledingen till att jag tycker det är lite elakt är för att lillsyrran är döpt på min födelsedag så när jag fyllde år så fick hon alltid presenter också, men ingen kom ju ihåg min dopdag så jag tyckte alltid det var så orättvist...Förlåt för att jag spammar tråden med OT

Firar ni Maias dopdag? Eller nån annans? För det gör inte vi...
    Så då borde det kvitta till nästa födelsedag, menar jag.

Vi gifte ju oss på Alicias dop och det var dessutom min pappas födelsedag. Men vi kommer ju bara ihåg att det Alicias dopdag för det, vi firar ju inte den.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2010-02-10 20:56:11 följande:
    I kväll har jag grymt tråkigt. Inget kul på tvn och sambon är på jobbresa.Kan passa på att tipsa er om ellos fodrade regnoveraller. Fick hem två sådana i dag. Verkar jätte bra. Så härliga färger.
    Trist här med!
    Alla barnen har gått och lagt sej. Trodde att tonåringar ville vara uppe länge på kvällen.
    Och mannen jobbar....
    Busbellan skrev 2010-02-10 20:56:36 följande:
    Hej hej, vad händer här idag?
    Hej hej!!!
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2010-02-10 21:04:16 följande:
    nja det är väl bara en liten del av släkten som firar dopdagen, mest på Fs katolska sida. Jag försökte övertala F till ett överraskningsbröllop vid dopet men det gick han inte med på Han säger att det är Mateos dag o den ska vi inte ta ifrån honom...tråkiga gubbe
    Vi körde överaskningsgrejen.
    Ingen visste om nåt annat än dopet.
    De trodde kantorn spelade fel när hon grog igång bröllopsmarchen.
    Jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv, men åååå så roligt det var!!!
  • lillronya
    mortillsju skrev 2010-02-10 21:15:47 följande:
    Mitt tips på barnkalas är att bjuda in det antal som är år de fyller. DVS fyra kompisar (ev med föräldrar om man tycker om att umgår med dem!) till kalaset. det är ungefär vad de orkar och kan hantera. Då blir kalaset roligt och ett fint minne!
    Alltså du är ju alltid så himla smart! Vilken toppenbra "regel"!
    Zvartaliljan skrev 2010-02-10 21:14:07 följande:
    ja det är PRECIS  så jag vill ha det!! Tycker det är roligt med överraskningar
    Det var verkligen superroligt!!
  • lillronya
    mortillsju skrev 2010-02-10 21:18:54 följande:
    Ja faktiskt är det fiffigt och funkar! Det blir liksom lagom, istället för e där hysteriska tillställningarna som egentligen ingen gillar ......
    Här har barnen bara kalas när de fyller 5 och 10 år. Det är kanske taskigt, men ingen av de har frågat efter det nån annan gång...
    Brukar bli ett litet 5årskalas och så ett badparty i simhallen eller nåt sånt när de fyller 10.
    Vi bodde så trångt när de äldre barnen var små så det gick inte att bjuda på barnkalas då. Då införde vi vår lilla regel. Sen har den bara stannat kvar...
    Ingen av oss föräldrar är bra på det där med barnkalas heller.
  • lillronya
    Smileycat skrev 2010-02-10 21:20:42 följande:
    HEJ!!! Hoppar in o vinkar.. Vad händer här då? Ngt kul?
    Hej hej!!
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2010-02-10 21:22:13 följande:
    Måste ju då berätta vad som hände under Sveas dop Min mamma fyllde år på samma dag så vi tänkte överaska henne med att sjunga för henne i kyrkan. Men vår präst skojade till det så att det lät som att vi skulle gifta oss som en överaskning. Sedan när vi bara skulle sjunga "ja må hon leva" så tyckte våra släktingar inte att det var lika roligt. De har tjatat så om att vi skall gifta oss.
  • lillronya
    mortillsju skrev 2010-02-10 21:31:58 följande:
    Nej fy för barnkalas det är bara jobbigt. Tycker ni har fixat till det jättebra i er familj. Vi har för det mesta nån slags "alla är välkomna" kalas. Vuxna vänner, familj och kompisar man leker med kommer alla samtidigt. Massa kakor, tårtor och prat men inge speciellt "barnpräglat".
    Ja självklart har vi också kalas den dagen de fyller år där släkt och vänner kommer och äter tårta. Tyvärr är det inte så många som kommer, men trevligt har vi.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2010-02-10 21:32:52 följande:
    nu är det dags för mjölkning o sen sängen....godnatt! Tack för pratstunden, är ju inte här så ofta längre så jag får mundiarré när jag väl är här
    Tur du kommer hit ibland iaf!!
    Godnatt!
  • lillronya
    Tasha78 skrev 2010-02-10 21:28:43 följande:
    jag längtar till vårt 1års kalas har redan börjat fundera på tårta
    Det kan jag tro!!
    Himlans fin tårta du gjorde, och god var den!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16