Inlägg från: Smileycat |Visa alla inlägg
  • Smileycat

    Vi som shoppar danska barnkläder del 16

    Busbellan skrev 2010-04-03 22:10:43 följande:
    Gokväll på er Har fått ut ett gäng auktioner på t idag, orkade inte ha dem liggandes på fb ängre Idag var vi på Lindex och skulle shoppa solhatt åt Ella och August. Kunde inte välja färg till Ella och bad henne välja. Då skulle hon bestämt ha en röp keps med vita prickar på istället. Jättesöt men jag gillar egentligen solhattar bättre, men vill hon ha något särskilt så vet man i alla fall att det blir använt
    Håller med
    Gäller att passa på när de vill ha ngt själva
    Har en del saker o lägga ut jag med, men vet inte hur jag ska göra.. det är ngn liten fläck på de såg jag nu.. suck.. då tappar jag lusten..
    Tänkte då lägga de så Liam ärver.. men klänningarna låter jag nog bli
    så svårt att veta om de blir för korta elle rinte.. suck.. hon ävgrar nästan jämt prova ju!! Nu sover hon men annars oxå..
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    Busbellan skrev 2010-04-03 22:29:44 följande:
    Ja, fläckar är så trist Men jag tycker nog det allra mesta går bort med vanisch
    slut på det just nu och gubben kör igenom massor med kläder.. Hälften är skitigt och hälften ligger i ett rum och väntas på att vikas in i garderober, gås igenom och läggas ut osv.. Nu ser man hur mkt man har, så vi kläder ÖVERALLT.. oj..{#lang_emotions_dreamer}
    Men måste köpa in Vanish och vita diskmedelstabletter? ngn liten fettfläck på den annars såå fina regnbågsklänningen, ngn pyttepyttefläck på en turkos triple star tröja som annars så jättefin o klar i färgen så det är verkligen synd när det är sådan plagg som verkligen är i tiptop annars.. jag muttrar inte lika mkt när det är välanvända plagg..
    Kan ju inte klaga så mkt heller när det är han som tvättar, får då får jag höra att jag får ta det {#lang_emotions_dreamer} men han säger till att jag ska behandla kläder om han ser det, så han skiter ju inte i det direkt men ser det inte lika bra som jag.. Jag kommer ju oftast ihåg vilka kläder som är extra skitiga när jag lägge ri dom i tvätten oxå..
    Hahaa.. en hel tvättnovell här
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    lillronya skrev 2010-04-03 22:28:31 följande:
    Men fy för magsjuka!!Ja det är väl märkligt att de oftast blir sjuka på natten när man känner sej så ensam.Varje gång E vaknar till så har han jätteproblem med andningen, så vi får se hur det blir här...
    Ja, det är ju inte kul.. men vilken sjukdom är det?
    Ja, ensam är ordet.. jag fick sitta här vid datorn och ha Liam sovandes på axeln och hinken brevid, så fick jag slänga ner han mot den med typ 45min mellanrum.. så for tman trodde det lugnat ner sig så satte det igång igen.. Och han som redan är liten, hoppas han inte går ner för mkt nu..
    Usch! Hoppas ni slipper åka in.. Antar att ni gett mkt medicin just nu.. hur mkt har annars?
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat

    får testa Yes, har för mig att det är det vi har flytande här.. vi brukar hälla över det i en tvålpump, så det är därför jag är osäker
    Galltvål glömmer jag jämt o köpa, även fast det är framme vid disken dom har det.. {#lang_emotions_dreamer} hahaa.. jag är väldigt glömsk..
    kommer på det igen när jag ska ta o vika in alla plagg o sortera upp dom.. så lägger jag undan dom för fläckbehandling och då slänger gubben in de i tvätten, så det är ngt stackars plagg som fått åkt runt den den rundan flera ggr nu utan att användas på ett bra tag nu..


    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    lillronya skrev 2010-04-03 22:53:58 följande:
    HAn har astma och jag gissar att det är björkpollen som dragit igång det. Antar att lite sånt borde kunnat titta fram nu senaste dagarna.Japp maxat medicinen nu ikväll. Airomir och pulmicort. Annars får han singulair varje dag och klarar sej bra på det.Stackars lille Liam.
    Jag menade vilken sjukdon är rolig? vet ju att han har astma
    Ja, sambon har fått värre astma just nu, och det verkar vara pollen som han reagerat på, så det har säkert kommit till er oxå..
    Liam har iaf sluppit mkt medicinering, han verkar hjälp med liten dos och sen höjer vi vid minsta förkylningstecken, men vi får se nu i sommar om han reagerar på ngt så han blir värre eller så..
    Singulair verkar bra, det jag har hört om den.. jobbigt att behöva ha så starka mediciner! Har ni långt in? vet ju vissa som får ha andra mediciner hemma då det kan ta för långt in...
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    melizza skrev 2010-04-03 22:57:31 följande:
    hej tjejerskickar massa krya på er kramar till alla sjuklingar här inne *kram*ni har ju koll på det mesta här så jag frågar här.........hur mycket är vattentätheten på pop:s skalkläder??finns det några andra lite billigare skalbyxor som är någorlunda samma??vi har skaljackan från pop men måste nu ha byxor för det har vi inga nu men funderar på om det finns några lite billigare som är lika bra eller nästan iaf
    {#lang_emotions_flower}
    Har beställt fix, för det fanns 30% nyligen.. Och de ska visst vara likvärdiga Pop.. men har inte testat ännu, tyvärr.. som Ronya säger, det ska vara de som är för 299kr.. Knasigt nog så skriver inte Lindex att deras skaljacka och byxor är vattentåliga på nätet..
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    Busbellan skrev 2010-04-03 23:08:25 följande:
    Usch, kommer det för honom nu också stackarn har han hunnit piggna till nåt mellan omgångarna nu?Ella går på både airomir och pulmicort nu, men har sån där menlös hosta hela nätterna som inte hjälper nånting
    hur länge har ni medicinerat då? kanske dax för en höjning eller testning av annan medicin typ singulair, som jag hört ska vara jättebra tydligen..
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    Busbellan skrev 2010-04-03 23:16:14 följande:
    Hon har ju bara haft medicin sen i slutet av februari, då de konstaterade att hon hade infektionsastma.Han ju inte köra klart den inledande behandlingen innan hon var sjuk igen så hon har i princip fått detta sen slutet av februari. Kort uppehåll med airomiren bara.men vi ska till läkaren nästa vecka, får höra vad hon säger
    Ni kanske får högre dos då eller singulair, hoppas det blir bättre då iaf! =)
    Jag har inte pratat med läkaren, vi började innan jul, och skulle ringa innan julledigheten och berätta hur det gick med medicineringen.. Men det går bra så jag glömde helt bort det får ta det som ett gott tecken iaf! =)
    Vi ger pulmicort morgon och kväll, airomir vid behov och vid minsta förkylningstecken ska vi ge airomir innan pulmicorten x2 varje morgon o kväll och det är så skönt att han hittills klarat det bra!
    Ingen jobbig natthosta när han är frisk och vid förkylning så har han blivit frisk snabbare och "bara" varit så dålig så man tänkt tanken på att åka in två ggr istället för minst en vecka osv..
    Men iaf.. så verkar det som om hon behöver lite mer, just nu iaf! =)
    lillronya skrev 2010-04-03 23:16:20 följande:
    Jaha jag är lite trögfattad idag. Mannen här klagade också över luftrören här så det är nog kass luft nu.Skönt att han klarar sej med låg dos.Vi har 5-6 mil in. Ja de verkar bra iaf. Nikita fick såna nu och hon gillar de och har inte blivit blöt igenom.

    5-6 mil är ju inte superlångt iaf.. Vet några som har betapred eller liknande hemma, om barnen skulle bli jättedåliga fort.. sjukvården tycker ju inte om att ge de dock..
    Sov gott!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat

    bara jag vaken denna tid? Antar det.. har blivit helt fel nu när jag varit uppe på natten med lilleman, men ska försöka vända tillbax dygnet..
    Har iaf prövat lagt ut ngt enstaka på FB nu.. skänker ju fan bort mina katvigplagg på Tradera lixom! En veloursuit i NYSKICK i finaste blå/ gröna som ligger för 1kr och typ ett dygn kvar.. muttrar.. borde ha tagit högt utrop


    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    AochJsMamma skrev 2010-04-04 08:17:10 följande:
    Godmorgon!  Ser att det är fler sjuka barn här...usch, hoppas alla snart blir bättre. Alexander har också förkylningsastma, blivit mer hanterligt sen vi började med pulmicorten o airomiren dock, sen så ger vi flytande ventolin istället för airomiren när det inte är akut. Lider med er som sitter med hjärtat i halsgropen o tänker undra om vi ska åka in..! det är så hemskt när man sitter med ett såpass andningspåverkat barn.. Hoppas alla haft/har en fin påskhelg (minus sjukdomarna så klart)Smileucat: ska genast spana in vilken stl, mina favvo ränder ju!
    ja, du får kolla på dom, hoppas har en liten
    har mer katvig hemma, men tror fan jag väntar o lägger ut en stund iaf..
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    annie dark skrev 2010-04-04 11:06:42 följande:
    Verkar som katvig går dåligt. Hade en ny bodysuit med nya strumpor till i strl 80 ute för ett tag sedan och fick 100 kr, hade betalat mer för det nytt även om det var på rea.
    usch.. Stl.80 hade nog varit ngt för mig antingen missat eller har den färgen då redan.. ;.) eller hm.. jag har nog börjat köpa på mig 86 då de är små..
    Men varför går de så dåligt just nu? spar alla på pengarna?
    lillronya skrev 2010-04-04 09:09:11 följande:
    Hej i tråden!Vi har kunnat stanna hemma inatt. Skönt!
    Hej! Vad skönt att ni kunnat vara hemma! Hoppas det blir bättre snart!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    AochJsMamma skrev 2010-04-04 17:22:50 följande:
    var liiiite liten haha, men vi får hoppas på ninjor!!!
    ja, vi får hoppas på det..
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16