Inlägg från: Ord blind |Visa alla inlägg
  • Ord blind

Hur hittar man en bra skola i Göteborg?

Det finns ju gott om privatskolor. Rudolf Steiner, Samskolan och så vidare. Kontakta komunen.

Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • Ord blind

Kärralund, Bö? Burås? Påvelund?

Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • Ord blind
    rednose skrev 2010-01-05 15:33:16 följande:
    Jag har hört att Nya Lunden Skolan ska vara bra och den är nog kommunal tror jag. Ligger i Örgryte.Annars hade jag bara privatskolor på lut... sorry. Hoppas du hittar nån bra!
    Den är komunal.
  • Ord blind
    rednose skrev 2010-01-05 15:34:52 följande:
     vad finns det för skola i Bö?
    Böskolan.
  • Ord blind
    rednose skrev 2010-01-05 15:40:52 följande:
    Aha, le Böskola. :) Men vart ligger den? Promenixar ju där jämt men har inte sett en skola vad jag kan komma på?
    Då kanske du bara promenixar mot Delsjön, Böskolan ligger på Danska vägen, inte långt från Prästgårdsängen och Lundenskolorna. Mitt emot Örgryte Nya kyrka.
  • Ord blind
    rednose skrev 2010-01-05 18:01:40 följande:
    ja men åååh! Såklart den gör ju. Grå trist byggnad med en jordglob på eller vad det är. internationell bla bla nånting eller hur? Nej, det är där jag går varje dag! haha! Jag är bara lite korkad verkar det. :) Vet du nåt om den skolan? Har de nån speciell inriktning eller så? Med tanke på jordgloben menar jag?
    Det har varit en högborg för musikskolan och med scouterna i en lokal, men om de är kvar inte jag inte. Däremot har det gått och blivit en friskola, http://www.boskolan.se/skolan.html. Massa info.
Svar på tråden Hur hittar man en bra skola i Göteborg?