Träffat ny kille utan barn...
Hoppas någon kan komma med uppmuntrande ord.
Jag har träffat en "ny" kille. Vi jobbar ihop sedan ett par år och har sista halvåret umgåtts ganska mycket, även en del på en lite mer intim nivå. Vi är dock inte tillsammans. En stor och för honom viktig anledning till det är att han vill vara helt säker på att han vill ha en tjej med barn. Är det något som passar in i hans liv liksom.
Jag har två barn på 3 och 5 som han har träffat några gånger. Han är 5 år yngre än mig, 27, och själv inte riktigt redo för att bli pappa till ett eget barn. Jag har poängterat att han inte behöver ta något som helst ansvar för mina barn då de har en egen pappa, men han skulle ju ändå bli en stor del av deras liv.
Hade han varit superförälskad i mig så hade det säkert löst sig ändå, men nu är det så att han väldigt länge inte lät sig själv känna något, både pga. detta och för att vi jobbar ihop (vilket nu är det lilla problemet). Vi tycker väldigt mycket om varandra, och har även bestämt att vi inte dejtar andra förrän han rett ut det här med sina känslor.
Finns det någon här som har erfarenhet av liknande situation?