Allergitråden
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Mjölkfria gröten som man beställer på apoteket är det leverans stopp på och de vet inte när de kan leverera igen. Ifall någons barn är "beroende" av denna gröt är det läge att försöka hamstra ifall era apotek har hemma.
Kommer ihåg att det diskuterades här i tråden om olika salvor och krämer, men hittar inte tillbaka till dessa inlägg.
Undrar om någon har koll på innehållet i A-dermas krämer? Dottern som är mjölk, ägg och sojaallergiker smordes in med en av a dermas salvor tidigare idag och reagerade ganska snabbt. Blev svullet, rött och irriterat exakt där hon blev smord.
Satte ett hemma patch test på dottern igår. Plockade av idag och hon har reagerat från mest till minst i nämnd ordning: Tegadermet, koksaltslösningen, avocado, ärta. Inget alls på mjölk, soja, böna och kräfta. Reaktionerna som syns är relativt små förutom på Tegadermet. Är detta att betrakta som negativa svar och att jag kan köra på med hydrokortison på reaktionerna av Tegadermet, eller ska jag avvakta 24 timmar innan jag har svar?
Antar att jag nu går vidare med att provocera ett i taget det som dottern inte reagerat på? Får ni några tankar på mitt lilla test, tips eller råd för framtiden?