Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden

Johanna reagerar ibland på någonting men vi kan inte komma på vad. Tycker att det räcker med mjölk, soja, ärter baljväxter. Vi misstänker nötter som dykt upp nu. För tillfället verkar hon reagera med på soja än på mjölk.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora
    Snutten skrev 2010-01-25 21:58:24 följande:
    jag upplever också att Siri reagerar mer på soja än på mjölk. Hon tål däremot ärtor, guar osv.
    Guar är det som J reagerar mest på. Dragant i lite strössel går bra.

J kan äta hård ost men ingen annan mjölk men sista tiden har hon valt bort osten också så hon kanske känner att det inte funkar riktigt bra.
  • 2små2stora

Jag tittade på soytoo och den är gjord på soja.

• 2små2stora

Nu har vi ätit mjölkfri "gräddtårta" med Carlshamns visp den var riktigt ok att äta.

• 2små2stora
    Helle76 skrev 2010-02-10 07:48:29 följande:
    Var någon som skrev om nonstop i den här tråden förut. Jag har en sådan påse hemma och läste innehållsförteckningen det är både skummjölkspulver och vasslepulver i den. Så de måste ha ändrat receptet.
    Min tjej blev jättedålig av 3st nonstop.
  • 2små2stora

Jag hittar ingenting på sempers hemsida om den mjölkfria vällingen.

• 2små2stora
    Kavat: testa med att fästa kompressen med steristrip. De finns som väldigt smala tejpar och sätt dem utanför det irriterade området.

Nu har J ätit något hon inte tål, för hon bajsar grus. Inte så löst men aldeles grusigt.
  • 2små2stora
    Blå Flygare skrev 2010-03-03 15:09:57 följande:
    Vi har fått 1/4 VB Snabbt med fick vi beslut - vi skickade in i slutet av januari. Jag är så glad, samtidigt undrar jag hur det kan vara så olika bedömningar och handläggningstider.
    Hur motiverade du tiden för handling? Sitter själv med VB ansökan nu och vet inte hur jag ska formulera mig.
  • 2små2stora

Vi använde Holles 3 kornsgröt till J serverade den med havredryck.

Kavat
    håller med dig om att det kanske är bäst med samma allergier. Men jag fick höra att om man äter probiotika under graviditeten och Omega 3 och barnet sedan fick magdroppar från dag 1 så minskar man risken för allergier. Så jag knaprar bifiform och omega 3 för fullt nu

Svar på tråden Allergitråden