mummy40 skrev 2010-01-14 16:00:01 följande:
hej allihopa som kämpar på i denna allergidjungel! Jag vill bara lägga mig ner och gråta nu.idag tog jag bort lapptestet för majs på Alex rygg,och ja,rutan var ilsket röd med skrovel i.Ska till NÄL imorgon för avläsning. men det var ju så här resultaten såg ut på sädesslag och soja i höstas... Under 3 dygn nu har Alex varit som en speedad duracellkanin spec nattetid + att det varit mycket mer klåda och en del eksem som ploppat upp. Jag har dessa dagar ätit en hel del hospitality marshsmallow=majssirap /stärkelse i,bakat på lailas gula=majsstärkelse,ätit och gett Alex uppmjukade santa maria nacho chips=majs,sempers mjölkfria risgröt innehåller majs,neocate har glukossirap i som jag inte vet vad den baseras på men har mailat frågan till dem idag-ngn här som vet? Glutis pastan vi äter =majs. Något han själv ratar nu är majskrokarna vilka han ätit mycket av förut.Alltså, det är mycket som innehåller majs,så är det nu en majsallergi ,vad sjutton ska jag ersätta med???? känns som närings bristen lurar kring hörnet... Hur gör ni som har barn med majsallergi?jag hade precis hittat bra recept i bloggarna här,och känner nu hur jag bara rasar samman om vi får en till allergi.Men visst ,Alex mår inte bra,så NÅGOT beror det ju på ,så varför inte detta med majsen då...skall prata och få tiden för hemsaneringen imorgon också,för jag tror att han reagerar luftburet med.
Hej!
Uhu, vad trist!
Jag TROR Neocate är gjord av majs, men det är väl som med de mjölkfria, att man inte bör reagera, om man inte är superkänslig..
Men usch och fy... *kramar om*
Den enda jag vet på rak arm här som har barn med majsallergi är Mama Law, om jag minns rätt.
Svårt med färdiga saker då mycket innehåller majs... Det är väl risgrejerna ni får köra på då istället gissar jag. Bröd fixar man ju hembakat utan majs, men allt annat från flingor och så brukar ju vara blandningar.
Friggs riskakor, lättsaltade åt vi mycket här i förra året. Det finns mjölk i fabriken, om jag minns rätt, men tror inte det var i maskinen.
Puffat ris kan man göra mycket gott med.
Chokladrispuffar, "falsk" maräng osv. Så ge inte upp. Det löser sig. Huvudsaken är att han blir bra.
Föresten, hemsanering? Hur får man det?
STOR KRAM!