Allergitråden
Hur mycket pulmicort får han då? Siri får 400 mikrogram/dag alltid och så fort näsan rinner eller det är något annat får hon 800 mikrogram/dag. Plus singulair och aerius dagligen.
Hej!
Jag misstänker att Siri har reagerat luftburet på fisk på dagis idag. Personalen ringde mig då hon hade blivit kritvit i ansiktet och börjat hosta då de serverade fisksufflé till de andra barnen. De hade tagit bort Siri och gett henne av astma puffarna, det gick ganska snabbt över men efteråt var hon väldigt trött. Detta har aldrig hänt tidigare. Kan de plötsligt börja reagera på luftburet eller kan det vara en slump och det var något annat? Men i så fall begriper inte jag vad. Hur går man vidare? Testar man det på något sätt? Kan reaktionen bli ännu kraftigare nästa gång? Hur har ni andra det vars barn reager på luftburna ämnen med luftrörs symtom? Ska till läkaren i nästa vecka ändå men undrar lite hur ni andra "experter" har det.
Blir lite trött på detta allergiträsk som liksom inte blir bättre utan snarare tvärtom sämre med tiden....
Blå Myran: Det känns ju som om att det går åt "fel" håll. Nu ska vi till A-C i nästa vecka så hon har säkert några kloka råd.
jovisst är det ägg i sufflen men vi äter ägg ibland här hemma och då har hon aldrig reagerat. Det luktade tydligen ganska mycket fisk, men jag vet inte om det har någon betydelse. Hur tuff ska man vara? Ska man helt sonika testa igen? Dessutom har jag läst och hört att om man inte reagerar på pricktest eller IgE, det gör inte Siri, så får man inte sådana här reaktioner. Jag har liksom alltid vilat i att Siri inte får några livshotande reaktioner så nu känns detta ganska jobbigt. Bläääää
Mummy: kramar om, fy vilka tråkiga svärisar du har .
Hur upplever ni att era barns allergiutveckling är? Siri blir bara mer och mer allergisk och nu är hon drygt tre och ett halvt. När kommer den berömda vändningen och hur är det/har det varit för era barn?
ELI: det är klart att det kan vara allergi ändå. Eksem börjar oftast i ansiktet på små barn. Vår dotter var ILLRÖD om kinderna och ibland vätskade det sig nästan ur skinnet och det enda andra stället hon hade lite lite prickar var på händerna vid tummarna som hon ofta hade i munnen.
Imorgon ska vi till läkaren och ska då bla diskuterar Siris reaktion på fisklukt. om jag ska vara ärlig så vet jag inte vad jag vill att hon ska säga. På ett sätt önskar jag att hon viftar bort det som en engångsföretelse samtidigt känns det ju i så fall som om hon inte tar det på allvar. Så dubbelt!