Aurora82 skrev 2010-02-23 13:04:56 följande:
OBS kanske låter i mitt inlägg som att jag inte orkar göra en ny lista till kocken, skriver ju helflummigt märker jag... det är inte det utan att jag har ju gett dem en lista och uppdaterat om det hänt något nytt. Men nu meddelar kocken att listan är nedklottrad - varför kan hon inte skriva rent den själv ?Jag får även ta med egen pasta till kocken för det kan de inte köpa in själva. Ska det verkligen behöva vara så?
Vi har oxå en del att tas med med just kocken på förskolan..
Min son har en lista med specefikt med vad han FÅR äta...
De hade ringt o klagat hos dieteisten.. som givetvis förklsrade att det var listan som gällde och absolut ingenting annat.. men 2v senare..tadaaaa så gjorde de en troligen medveten provokation på sonen.. han mådde apa såkart!!
Det slutade med 2 möten mellan kök o rektor, att de fick göra en avivikelserapport o lärde sig att aldrig mer jävlas med mig o min son ( HA)
Vi har dock ej tagit med pasta på listan ( han äter enbart glutis pasta) då pasta i sig ger gaser, så han får bara äta det 1gg iveckan.. och då hemma..
Dock så bakar jag allt bröd själv, då det ej känns säkert att de ska baka det i en miljö där de även bakar med vanligt mjöl mm.
Men förövrigt, du ska inte gå med på att ta med pasta själv, är det glutis som han måste käka, så kan de köpa det på nätet!
Min son har även matlådor i "sitt" frysfack där även brödet ligger, detta för att kunna ta fram om personalen är det minsta misstänksam mot maten eller det är vikarie i köket.
Där finns även pannkakor o ta fra, ( smaksatta) eftersom köket gör så %¤ äckliga