Allergitråden
Hittar hit jag med!
Hittar hit jag med!
Hej! Long time no see. Hoppas att allt är bra med er som känner igen mig. Här är det upp och ner. Alvins grund astma är sämre och ev byte av dagis är aktuellt. Wiking går det upp och ner med och just nu är det inte bra. Towa har inte varit frisk mer än ett par dagar åt gången sen i höstas så livet är underbart. Har precis skickat in en ny ansökan av Vb och hoppas på en höjning den här gången. Hur har det gått för er andra som sökt har ni fått nåt beslut och va blev det i såna fall?!
Kram
K Kavat har du testat barn plåster? annars finns tegaderm på apoteket som man sätter en kompress under. den går att klippa till och duscha med det är den som wikings hud klarar bäst.
Är just nu villig att lägga mig ner och självdö för jag orkar verkligen inte med mer.... livet känns nu jäkligt piss..
Hej!
Idag har jag och Wiking varit till falun för en dos av sprutbehandlingen. Hans eksem har aldrig under hela hans uppväxt varit så fina som dom är nu sen vi började behandlingen hoppas hoppas att det håller i sig. Visst är det perioder där dom är dåliga men inte alls på samma sätt som dom har varit innan. Dock så kan vi inte minska på smörjandet för då kommer dom tillbaka. Det jobbigaste som är just nu är att han är så ÖVERAKTIV han är överallt och ingenstans så nu är vi remitterade till BUP för vidare utredning för att se va det beror på. Orkar inte med att få nån bokstavs diagnos också. Annars så är det extra medicinering på towa osv då astman är sämre. Alvin har börjat stjäla mat ur skafferiet speciellt sånt som han inte tål så magen är helt kaputt och han hostar konstant. Så nu är det lås på det.
Har även sökt nytt vårdbidrag igen (går ut i oktober men de flesta vet ju att det tagit 8 månader de ggr jag sökt tidigare) sökte för Wiking, Alvin och Towa den här gången får se va utslaget blir... den här gången har jag 2 läkare på min sida som båda säger överklaga så högt du kan för ni har rätt till mer än ni får.... jaja man ska orka också.
KRam
Airomir kan man ge upp till 4ggr i timmen om det behövs oavsett om det är dubbelpuff eller inte. Det är inget man kan överdosera dom blir bara lite speedade. Kanske inte så lite efter egen erfarenhet, men tar hellre det än jobbigt med astman.
Hur är det med alla här inne det va så lungt.
Så va jag till wikings dietist igår. Nu har vi även lagt ner kyckling för att man oftare och oftare matar kyckling med soja nu för tiden och wiking reagerar som oftast när han får kyckling. Jaja det är ju ingen större förlust för det är nog bara jag här hemma som kommer sakna det! Men trist är det iaf!
Annars så har wiking fått en 2 veckors penicillin kur nu för att han har fått infektion i sina eksem i ansiktet igen.. blir så trött. Annars är det som vanligt!