Inlägg från: MaNiMi |Visa alla inlägg
  • MaNiMi

Allmänbildning att kunna koka kaffe?

Dricker man inte kaffe själv så är det ju svårt att veta hur starkt det blir av de olika kaffesorterna..samt att jag tycker det verkar råda väldigt olika uppfattning om hur kaffet ska vara i styrka. Det någon kallar blask tycker en annan är för starkt..
    Ni kaffedrickare är inte helt lätta att tillfredställa!
    Jag kan dra igång en kanna kaffe, fast inte här hemma för äger inte någon bryggare, lät exet få ta den när vi separerade då varken jag eller kids dricker kaffe och de som kommer hit vet om att det är pulvervarianten de får.
    Eftersom jag inte dricker kaffe kan man inte heller räkna med att jag drar igång något bara för att...såvida jag inte bjudit in folk på fika.
    Vi fikar nämligen aldrig här hemma..utan har sen kidsen var små ätit mellis med dem ist.
    De flesta jag känner vet om detta och säger därmed till själva om/när de vill ha kaffe.

• MaNiMi

Kanske ska tillägga att det skulle aldrig falla mig in att fixa kaffe på arbetsplatsen,(på det sätt som står i ts) det får kaffedrickarna själv göra!
    Kunder kan jag fixa det åt, då ingår det liksom i arbetsuppgiften, men jag ber ju knappast någon av kaffedrickarna micra te eller blanda saft åt mig.
    På ett ställe där jag jobbade blev det lite mutter om att jag inte betalade pengar till kaffekassan..som liksom ansågs obligatorisk..men jag hade ju ingen lust att finansiera något jag själv inte ville ha.

Svar på tråden Allmänbildning att kunna koka kaffe?