![MalloryKnox](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Precis, det är väl inte varje människas skyldighet direkt, att kunna koka kaffe till ens gäster. Jag har ingen kaffekokare heller, och kommer det gäster, så får dom dricka det som finns. Tycker inte jag ska behöva köpa kaffe eller en jävla kaffekokare för att bjuda andra på det dom tycker är gott. Jag går liksom inte hem till någon och kräver att dom ska ha te att bjuda på, eller saft. Jag hälsar på för sällskapet, inte för nåt att dricka.Mayoranya skrev 2010-01-02 21:27:54 följande:Varför ska man kunna göra det egentligen? Har man som kaffedrickare någon slags rätt att kräva att andra ska kunna göra ens valda dryck?
-
Det var ett evigt tjat om vad som är allmänbildning och inte. Vilka är NI överhuvudtaget att avgöra vad som hör till allmänbildning? Definera på vilket sätt kaffekokande hör till allmänbildning, så som t.ex laga mat eller veta att jorden är rund är allmänbildning? Bara för att ni är så inbitna kaffedrickare, behöver inte alla vara det, och NEJ man är inte mindre bildad för att man aldrig brytt sig om att lära sig koka kaffe... Precis som många andra inte lärt sig vissa andra onödiga saker. Att kunna koka kaffe hör inte till de livsnödvändiga sakerna i livet. Kaffe smakar skit, dessutom. Varför ska jag kunna koka det isf? Nu kan jag det, endast för att jag får ordna fika till de äldre på jobbet osv. Men bara för det är inte jag skyldig att köpa hem en kaffekokare och bjuda varenda jävla kaffedrickare på det, som kommer på besök. Bekosta era egna beroenden, jag tänker inte bekosta erat.
-
Jaha, lever jag ett ovanligt liv i Sverige då, för att jag skiter i kaffe överhuvudtaget? Vem ANSER att man ska kunna det, förutom dom som dricker kaffe då? Vi andra, anser inte att det är något man BÖR kunna för att leva ett "vanligt liv i Sverige."
-
Japp, vadå?lokisse skrev 2010-01-07 14:05:07 följande:japp
Tycker snarare människor som är trångsynta och tycker att alla i sverige ska kunna en viss sak, bara för att majoriteten gör det, är mindre allmänbildade... Får jag tycka så, eller är jag ÄNNU mer ovanlig i mitt levnadssätt för en som bor i sverige? Haha, börjar kännas löjligt det här. -
Det gör jag ju redan. Fattar bara inte vad du svarar på...lokisse skrev 2010-01-07 14:31:05 följande:tyck sa du.
-
Men det hör ju inte till det vanliga att vara dyslektiker, för majoriteten av sveriges befolkning är ju inte det, då lever man ett ovanligt liv i sverige, jämfört emot det som anses normalt? Låter som ditt argument i denna frågan.lokisse skrev 2010-01-07 14:40:41 följande:nej jag lever ett liv som tusentals andra dyslektiker delar med mig. jag svara japp pa att jag anser att det är ett ovanligt liv att man inte klarar att koka en kopp kaffe. jag tycker att det hör till dom saker som man bör kunna. vad du tycker har du redan talat om och det far du tyxka hur mycke du vill det ändrar inte min upfatning.
Ja, hela livssynen blir så förändrad när man möter en person som inte kan koka en kopp kaffe :) Haha. Tur att jag kan det då, men inte dricker det. Då är jag ju "normal" i dina ögon iaf, skönt! Då kan jag sova lugnt om nätterna... -
hetsar upp mig gör jag absolut inte, tycker det är löjligt att folk tycker det hör till allmänbildning, bara för att det är så vanligt att dricka kaffe i sverige. LÖJLIGT. du får tycka jag är onormal om du vill, men jag tycker att det är du som är onormal. så, då kan vi sätta punkt för det, för du ändrar inte min åsikt vad du än svarar ändå, och vice versa eller hur? din åsikt är inte viktig heller, så oroa dig inte för det. min är lika oviktig, så punkt för det också. men det är en tråd och man får ju säga vad man tycker.lokisse skrev 2010-01-07 14:50:30 följande:du fragar varför jag inte kan läsa och jag svarar. du är inte normal i mina ögon nagon som hetsar upp sig sa över en kopp kaffe kan inte vara riktigt som dom andra. men som sagt ha ett trevligt liv och gjör inget som inte jag skulle gjort (nu när det tydligen är sa viktigt med min asikt)Jag skiter väl i vad DU anser, talade enbart om dom som hör till "VI" som anser att man inte BÖR kunna koka kaffe för att vara "normal" i sverige. Hör inte du till den gruppen så gör du väl inte det. Skiter jag ganska fullständigt i.ThisIsMe skrev 2010-01-07 14:54:08 följande:Jag dricker inte kaffe. Jag anser att man bör kunna koka kaffe. Vem är DU att säga att jag INTE anser att folk bör kunna koka kaffe?!