Inlägg från: Hallonröd |Visa alla inlägg
  • Hallonröd

Allmänbildning att kunna koka kaffe?

Är väl bra om man kan fixa kaffe men att det ska höra till allmänbildningen är jag tveksam till...finns viktigare saker...{#lang_emotions_wink} 

Själv dricker jag inte kaffe,  har aldrig lärt mig tycka om det men jag vet hur man gör. Det lärde jag mig när jag var liten...det är ju inte så komplicerat,  om man nu pratar vanligt bryggkaffe vill säga...

Sedan tycker inte jag man ska vara tvungen att fixa kaffe på jobbet om man inte själv dricker kaffe...? Men visst, man gör det ändå för trivseln och artighets skull {#lang_emotions_wink}

Skulle aldrig få för mig att se ned på någon människa som inte kan koka/brygga kaffe...

// Bad sound kills good music...
  • Hallonröd
    Danitra skrev 2010-01-02 15:23:38 följande:
    Men det gör jag! Oj, vad jag hånar dom som inte kan!
    Ja det ante mig...
  • Hallonröd
    Danitra skrev 2010-01-02 15:28:21 följande:
    För MIN personliga del så är det en självklarhet att ha en kaffebryggare eftersom jag alltid haft det och alla i min släkt och omgivning har det. Men med tiden har jag förstått att kaffe inte är en självklarhet för alla så nu är jag beredd på att alla inte har en bryggare och jag förstår att vissa väljer bort det pga platsbrist eller liknande.
    Ja min bryggare står i ett skåp får inte plats och åker bara fram när jag få gäster {#lang_emotions_wink}

Men om jag drack kaffe så skulle jag säkert gjort plats för bryggaren
  • Hallonröd
    Hallonröd skrev 2010-01-02 15:35:35 följande:
    får inte plats
    Var kom dessa ord ifrån...?...de ska inte vara med
  • Hallonröd
    Cremo skrev 2010-01-02 17:11:28 följande:
    Jag tycker nog att det tillhör allmänbildningen. Trots detta kan jag inte fixa kaffe. Jag dricker det inte och har väldigt svårt för lukten.
    Ja det luktar inte gott  {#lang_emotions_undecided}...men när man öppnar ett nytt paket med kaffe så luktar det skitgott tycker jag
Svar på tråden Allmänbildning att kunna koka kaffe?