Inlägg från: Jag bryr mig inte vad ni tycker |Visa alla inlägg
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

Allmänbildning att kunna koka kaffe?

Nej varför ska man kunna koka kaffe om man inte dricker kaffe. Fast jag kan brygga kaffe, men om det blir gott tror jag i alla fall. Ingen har då klagat.

Themis skrev 2010-01-02 14:50:52 följande:
    SilverEmma: Men nu förutsätter vi att du jobbar på en nornal arbetsplats där det dricks kaffe dagligen och har en vanlig svensk kaffepimplarsläkt. Jag har då aldrig varit på släktträff/fest i vare sig Sverige, Danmark, Tyskland eller Frankrike där det inte dricks kaffe i alla fall!
    Fast då kan väl de som dricker kaffe sätta på en kanna.
    Themis skrev 2010-01-02 14:55:41 följande:
    Jag bryr mig inte om vad ni tycker: Men om nu festen är i vårt hus, ska gästerna behöva sätta på kaffebryggaren? Jag tycker det är lite mysko... Danitra: Jag håller helt med om att det är Norden vi talar om nu i första hand, alla är ju inte lika kaffegalna som vi. *kramar kaffemuggen*
    Ja det går väl bra, men här hemma dricker min man kaffe så han sätter alltid på kaffe om vi får besök.
    Danitra skrev 2010-01-02 15:00:52 följande:
    Finns de som inte ens kan koka ägg. Utan att de tycker att det är så avancerat.
    Tjohalia skrev 2010-01-02 23:27:39 följande:
    Koka kaffe i kaffepanna är ju inte svårare än att brygga kaffe, det är ju bara att måtta upp vatten och kaffe i en panna och ta av det när det kokat upp... Som svar på TS, ja jag tycker att det hör till allmänbildningen att kunna koka kaffe när man är vuxen.
    Fast jag fattar inte varför man måste kunna koka kaffe om man inte dricker kaffe. Jag vill då inte lära mig att laga till sånt jag inte gillar.
Svar på tråden Allmänbildning att kunna koka kaffe?