-
-
Svar på tråden Någon som har Skippers detoxkur nedskriven eller länkad?
-
Jag har en bok hemma med en massa av hennes olika drinkar, kan kolla upp det när jag kommer hem. Dock har den något år på nacken, så det beror väl lite på om den du tänker på är något nytt påhitt från hennes sida :)
-
sara:
den kuren har också några år på nacken, så jag blir riktigt superglad om du kollar! -
Jag har kuren. Håller med om att den är toppen!
<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Garamond; panose-1:2 2 4 4 3 3 1 1 8 3; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; mso-bidi-font-size:11.0pt; font-family:"Garamond","serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Garamond; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Garamond;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->
Detoxvecka
Morgon
2 koppar hett vatten vid uppvaknandet
Torrborsta kroppen
Skrapa tungan
Duscha
Leverreningsdrink
1 citron skalad
1 cm färsk ingefära, skalad
3 tsk kallpressad linfröolja
½ glas vatten
Mixa alla ingredienserna med stavmixer ca 1 minut tills du har en slät skummande drink.
Förmiddag
Fruktsallad av mango och papaya. Pumpakärnor strös över. Maskroste.
Lunch
Råkostsallad med groddar och kokt quinoa på tallrik. Solroskärnor strös över. Ringla över olivolja.
Eftermiddag
Smoothie:
3 morötter
1 äpple
1 dl vetegräs i juice- centrifug
1 avokado, mixas ned med
1 skål surkål
Middag
Varm utrensande soppa:
2 potatis
2 morot
2 rödbetor
2 dl rotselleri
1 dl bladpersilja
1 vitlöksklyfta
Koka i vatten + salt . Mixa slät - strö över lite cayenne.
-------------------------------------------------------------------
Drick minst 1.5-2 liter varmt långkokt vatten (minst 5 min) som du har in en termos. -
Toppen och tack!
Jag körde kuren här om veckan ur huvudet och fick faktiskt med allt. Gött.
Fyra kilo och en mindre magsäck blev resultatet den här gången. Fick dessutom bukt med småätandet och har gått ner tre kilo till sen jag slutade kuren. -
Funderar också på att göra denna, så man ska äta detta varje dag i en vecka?
Dricka varmt vatten, det vet jag inte om jag kan få i mig.
Har viktminskningen hållt i sig eller beror det bara på att man eventuellt förlorat vätska? -
för mig har det hållt i sig i och med att man får bort ovanan med att småäta...Sophiebysophie skrev 2010-02-09 08:51:28 följande:Funderar också på att göra denna, så man ska äta detta varje dag i en vecka?Dricka varmt vatten, det vet jag inte om jag kan få i mig. Har viktminskningen hållt i sig eller beror det bara på att man eventuellt förlorat vätska?
du dricker bara hett vatten, det är helt ok. smaksätt med lite citron om du vill. -
Hej. Finns det ingen enkel kur? Tycker att allt verkar ganska invecklat.
-
Det är ju mycket ovetenskapligt hokuspokus när det kommer till Anna Skipper hon påstår allt möjligt konstigt. Det finns väl ett visst underhållningsvärde i hennes TV-program men letar man efter seriösa råd ska man nog titta åt ett annat håll
-
Kan någon skick recept på detox soppa