• Lapsang

Vilken är den bästa åldern för att skaffa barn??

Rent biologiskt är det väl bra att vara så ung som möjligt har jag för mig? Sen tror jag det är större chans att man är såpass "färdig" som person att man inte utvecklas/ändras lika mycket längre när man är äldre. Det har ju fördelen att det är större chans att den partner man valt är någon man är nöjd med även i framtiden. OBS! Detta är inte skrivet för att hoppa på ngn ung förälder, självklart finns mogna unga människor som väljer en partner som det sedan håller med livet ut. Och att det håller livet ut är ju inget måste heller, även om det kan vara önskvärt för många. Jag pratar alltså om statistiken, att jag tror det är FLER förhållanden som håller när man är lite äldre när man skaffar barn, även om det i varje enskilt fall kan gå alldeles utmärkt även med unga föräldrar.

Personligen har jag "väntat" längre med att skaffa barn därför att jag var 29 när jag träffade min partner och sen ville vi ju gärna lära känna varandra lite innan vi satte igång... Hade såklart föredragit om allt detta hänt tidigare eftersom det visade sig att vi hade svårt att få barn.

Svar på tråden Vilken är den bästa åldern för att skaffa barn??