Inlägg från: tebax |Visa alla inlägg
  • tebax

Vilka namn anses som White Trash-namn?

y-namn är jättefint! Men inte namn med massa X, Z, W, Q

det är WT enligt mig.

• tebax

Chazzandra heter en tjej har jag sett. Det låter lite väl Wt det med

• tebax

Alltså vet folk ens vad WT är ? Ett namn har väl för f-n inte med personligheten att göra.

• tebax

skiter väl jag i

Bedhead skrev 2010-01-03 13:19:59 följande:
    Ok. Fast jag är iallafall glad att jag inte heter Cindy Kim Jönsson.
  • tebax

Så alla som heter kevin kommer att hamna White trash träsket. Fyfan det kommer sluta illa för sverige.. Jag tycker det är löjligt att dömma en människa efter namnet.

Memnok77 skrev 2010-01-03 16:12:34 följande:
    Nej, men det ökar risken för att man skall vara WT.
  • tebax

För att dömnade människor som du finns, hoppas inte ni som påstår detta lär era barn att mobba andra bara. Det kallar jag mer WT än ett namn..

Memnok77 skrev 2010-01-03 16:50:33 följande:
    Är du överhuvudtaget läskunnig? Jag skrev att det ökade RISKEN. För tredje gången i den här tråden dessutom.
  • tebax

Vitt slödder. Ja.

Sådana som påstås bo i husvagn och leva på socialbidrag. Jag tycker inte vi ha så många sådana här i Sverige, iaf inte där jag bor. Och här bor både det massa Kevin oc Tindra osv. Men de jag känner till är att dessa människor är högutbildade, men  ändå valt namnet Kevin... hmm.

nollåtta skrev 2010-01-03 16:52:15 följande:
     Vet du vad WT står för?
  • tebax

Vitt slödder är ju inte ett vackert uttryck direkt. Så det kallar jag dömmande, att säga att risken är stor för att bli kallad WT för att DU tycker det låter konstigt medans föräldrarna säkert älskar namnet.

Memnok77 skrev 2010-01-03 17:04:11 följande:
    Va? Dömande? Jag konstaterade att du inte läste mina inlägg och upprepade mig. Varför i hela världen skulle jag lära mina barn att mobba andra? Helt ärligt förstår jag inte vad du menar. Du borde nog överväga att åtminstonde försöka förstå inläggen innan du svarar på dem, annars är det ju meningslöst att diskutera.
  • tebax

Du sa det

Rockangel01 skrev 2010-01-03 17:12:20 följande:
    Så alla som har lite ovanliga eller engelska namn har WT namn? Jag tycker att namn typ Colin,Cindy eller Savannah är bra mycket finare än Elsa,Sixten och alla namn som är så inne just nu. Min dotter heter Angelina och om det anses som WT så får vi väl tacka för det Hellre det än att hon ska ha samma namn som många andra.
  • tebax

okej då förstår jag, tack för förklaringen.

Memnok77 skrev 2010-01-03 17:22:28 följande:
    Men jag dömer ju ingen, jag säger att det är stor risk att de är WT, därmed inte sagt att de ÄR det. Det är samma sak med -y namnen på 80-talet. Överrepresenterade i landets fängelser och massa sociala problem. Därmed inte sagt att ALLA som har ett namn som slutar på y sitter i fängelse eller har sociala problem. Förstår du skillnaden?
  • tebax

Men är inte det lite dömmande att tänka så, att de som döper sina barn för att verka "speciella" . Jag valde min sons namn för att det var fint , inte för att sticka ut på något sätt. Så jag kan inte se varför andra skulle göra det heller. Något som jag tycker är väl mer om man typ döper sin unge till August eller Anna-Lena och likande. Det sticker ju ut mer än vad tex Thindra gör i dagsläget.

Adoniram skrev 2010-01-03 17:34:38 följande:
    Det där stämmer ju inte helt. WT är inte folk som bor i husvagn och lever på socialbidrag. WT är folk som inte har något speciellt att utmärka sig med, men försöker genom att bete sig, klä sig eller kalla sig speciellt för att verka vara mer än de är. orden började hos den svarta delen av befolkningen för att håna dessa vita som trodde de blev något annat bara genom att låtsas vara speciella. I USA finns orden 'trailertrash' (folk som bor i husvagnar och lever av socialbidrag) och whitetrash (Vita sopor som stämmer med den förklaring jag just har gett). Det är tyvärr ett fel att man i Sverige blandar ihop orden. En familjl som vill vara mera speciella än de är använder ofta barnens namn som ett sätt att skapa en bild av familjen som speciella. Det kan vara medvetet eller omedvetet men ger ofta bakslag. Denna tråd handlar om den slags namn. Förr i tiden köpte man titlar som 'von' och liknande för att utmärka sig utan att egentligen göra något. Det var WT när farfar var ung. Nu är det svenska föräldrar som kallar deras ungar Chevin, Tindrah, Aleckszandher och liknande. Det blir intressant att se vad som är WT när våra barn ska ha barn.
Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?