Inlägg från: Puchiko |Visa alla inlägg
  • Puchiko

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

tack, ja jag är nöjd bara det är på minus.. man mår bättre ju mer man går ner.. på alla sätt..

Tänker aldrig äta p-piller igen, har mått så bra sen jag slutade med dem. Innan hade jag högt blodtryck och migrän ofta, har haft en migrän-attack sen jag slutade med p-pillrena och blodtrycket är normalt igen. Skönt att veta att det inte berodde på min vikt!!

• Puchiko
    Zixi skrev 2010-01-10 11:57:12 följande:
    Ja du måste ju äta lite kalorier, annars mår nog inte bebis så bra
  • Puchiko

Var inte meningen att låta så arg heller men så fort man nämner att man är överviktig och att mensen varit lite oregelbunden så kontrar folk med att det är PCO.

Fy fan för såna gynekologer, hoppas aldrig man behöver träffa några såna igen och jag hoppas jag slipper träffa dem du träffat
    Jag har faktiskt överlag positiva upplevelser av gynekologer. Men visst känns det konstigt när man är så avslappnad att man kan prata om vad som helst. Känns som om man inte borde vara så avslappnad, precis som du säger.

• Puchiko

Mysigt att ha köpt allt, nu är det bara lill-killen som saknas

måste rådfråga er.. nyss när jag satt och åt framåtlutad så fick jag som mensvärk i tjejmagen och så strålade det bak mot ländryggen.. mycket underligt!! {#lang_emotions_undecided} Någon som varit med om något liknande?

• Puchiko
    Zixi skrev 2010-01-10 18:08:49 följande:
    Jag hade dels mensliknande smärta till och från efter inseminationerna (både den gången det lyckades och den gången det inte gick vägen) samt mer eller mindre hela tiden nu när jag lutar mig frammåt för länge. Du får helt enkelt ta ett gravtest i veckan framöver och se om det blir nåt. Vad bråkig din kropp är, ni får försöka komma bättre överens
    Tänkte göra det på söndag eller något liknande om mensen inte kommit, då har det gått en vecka sen jag testade sist.

Vill gärna att vi ska komma överens, jag gör allt men den vill inte samarbeta med mig =P
  • Puchiko
    heavensangel skrev 2010-01-10 18:19:46 följande:
    Tian: Vart köpte ni skötbordet? Jag vill oxå ha en med byrå inbyggd. Vi har ju inte så gott om plats, trots vår trea på 90 kvm... :)
    finns en byråliknande modell på jysk har jag sett
  • Puchiko
    Tian 10 skrev 2010-01-10 19:58:07 följande:
    Runt 20.000:- Men sen fick vi 10% då vi köpte allt på ett ställe. Sen kan man nog åka runt och köpa lite här och lite där men vi är lata + att sambo bara är hemma på helgerna så vill vi lägga tiden på annat än jaga priser. Vi köpte allt på babyproffsen ute på Toftanäs. De är jättetrevliga och har bra koll. Byrån vi köpte var Babydan Tarok www.babydan.dk/default.aspx?id=979&recordid97... , inte så billig men finaste vi kunde hitta. IKEA har en med samma funktion som är betydligt billigare om man inte har så mycket pengar. Den var också fin men är i mörkt trä. Puchiko; glöm bara inte ha sex under tiden om det skulle vara så att det bara är att din äl råkade glömma av sig och kommer senare. Och sex är väl ett ganska bra sätt att fördriva tiden i väntan på plus(/eller tantan som borde hålla sig borta).
    Självklart, sexar på varannan dag Dock lite mindre senaste veckan iom min astma.. men nu börjar jag bli bättre så ska förföra sambon ikväll
  • Puchiko
    Tian 10 skrev 2010-01-10 20:04:09 följande:
    Härligt. Saknar sexet själv. Vi har inte så mycket av det sen jag blev gravid. Är jätteömtålig där nere och trött. Sen har lusten inte varit så stor men börjar känna att den kommer nog tillbaka nu. Kanske också ska försöka förföra min sambo ikväll...Om jag orkar.
    Det tycker jag du ska göra Jobbigt att vara så ömtålig.. funkar inte med glidmedel?
  • Puchiko

Tian: Vad jobbigt att ha det så, men det kanske är vardag för gravida.. så jag vet vad som väntar.. jag som är känslig i underlivet utan att vara gravid.. uscha vill inte ens tänka på det..

Kan det varit äl jag kände idag? Väldigt försenad..

• Puchiko

jag håller med dig mojutten, någon rättvisa ska det allt vara haha

Gungstol vill jag oxå ha

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4